گزیده ای از اخبار فرهنگی هنری دهم مهرماه، روایت هایی از فردوس کاویانی، اظهارات ضرغامی درباره ی شوخی هایش

    Home  /  جشن  /  گزیده ای از اخبار فرهنگی هنری دهم مهرماه، روایت هایی از فردوس کاویانی، اظهارات ضرغامی درباره ی شوخی هایش

گزیده ای از اخبار فرهنگی هنری دهم مهرماه، روایت هایی از فردوس کاویانی، اظهارات ضرغامی درباره ی شوخی هایش Image

گزیده ای از اخبار فرهنگی هنری دهم مهرماه، روایت هایی از فردوس کاویانی، اظهارات ضرغامی درباره ی شوخی هایش

صد کادو: درگذشت یک هنرمند و اعلام زمان مراسم خاکسپاری فردوس کاویانی، جایزه یک فیلم ایرانی از روسیه، حضور رسول خادم و پرویز پرستویی در تئاتر شهر، شروع تبلیغ سفر مصر و شوخی با ضرغامی و نیمار، اظهارات ضرغامی درباره ی شوخی هایش و اعلام هزینه سفر عراق و سوریه گزیده ای از اخبار فرهنگی هنری دهم مهرماه بود.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، دوشنبه دهم مهرماه، حسین قدیمی دستیار فیلمبردار قدیمی سینمای ایران درگذشت.

اعلام زمان مراسم خاکسپاری فردوس کاویانی
همین طور در این روز اعلام گردید که مراسم بدرقه با پیکر مرحوم فردوس کاویانی کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران روز سه شنبه مورخ ۱۱ مهرماه ۱۴۰۲ و از ساعت ۹ بامداد در مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
فردوس کاویانی: می خواستم دل یک ملت را شاد کنم
تصاویری از نقش آفرینی فردوس کاویانی در قاب تلویزیون
یک روایت کمتر شنیده شده از فردوس کاویانی

«گیج گاه» فیلمی است برای تمام خانواده های ایرانی
فیلم سینمایی «گیج گاه» که در سی ونهمین جشنواره فیلم فجر رونمایی گردید، از دو روز دیگر در سینماهای کشور اکران می شود. به همین بهانه با عادل تبریزی گفتگویی داشتیم، او با یادآوری زمانی که بعضی فیلم ها مردم را به سینما می کشاندند و با اشاره به این که «گیج گاه» برای تمام ایرانیها یک فیلم مناسب می باشد، اظهار داشت: در این فیلم می خواستم مردم را مقابل حال قدیم خودشان قرار بدهم که چقدر مهربان تر، ساده تر و تاثیرگذارتر بودیم.
از جشنواره فیلم کوتاه تهران چه خبر؟

«قطره ها جان می بخشند» از روسیه جایزه گرفت
«قطره ها جان می بخشند» به کارگردانی فرشید آذری جایزه ویژه بیست ودومین دوره جشنواره محیط زیستی فیلم بایکال با عنوان مردم و محیط زیست را در کشور روسیه دریافت کرد. این جشنواره از ۱۹ تا ۳۰ سپتامبر (۲۸ شهریور تا ۸ مهرماه) اجرا شد.

۷۵ کشور وارد رقابت اسکار شدند
در ادامه و در آخرین روز از مهلت اعلام شده از طرف آکادمی برای انتخاب نماینده رسمی کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار۲۰۲۴، تا حالا ۷۵ کشور فیلم خودرا معرفی کرده اند.
سینمای جهان در تصرف رقیب هالیوود
«تام هنکس» طعمه هوش مصنوعی شد

«کلنل» وارد تالار وحدت می شود
در خبری هم اعلام گردید که کنسرت نمایش «کلنل» به کارگردانی امیر بشیری پاییز سال جاری در تالار وحدت روی صحنه می رود.
تولدی برای حمید جبلی که ۱۰ برابر عمرش زندگی کرده

از حضور پرستویی در تئاتر شهر تا چند داستان دیگر
افزون بر این ها، حضور رسول خادم و پرویز پرستویی در تئاتر شهر، برگزاری کارگاه رهبر قنبری در موزه سینما، ساخت انیمیشن نی و… همچون خبرهای دریافتی سینما و تئاتر بود.

نمایشگاه «سلطان پلیسه» ژاپن در ایران
نمایشگاه آثار «ایسه میاکه» در گالری فیوز در کاشان شروع شده است. میاکه طراح پیشرو ژاپنی است که به خاطر رویکرد تازه اش به طراحی لباس و استفاده از تکنولوژی و درآمیختن آن با فرهنگ و تمدن شرق خصوصاً ژاپن معروف است.

آغاز تبلیغ سفر مصر و شوخی با ضرغامی و نیمار
همزمان با گرامی داشت شصت وپنجمین سالگرد قدیمی ترین تشکل گردشکری ایران در آخرین روز از هفته گردشگری، تعدادی از فعالان صنعت گردشگری کشور مورد تجلیل قرار گرفتند. در این مراسم، تفاهم نامه ای میان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و یک شرکت هواپیمایی برای برقراری سفر مصر از ایران به امضا رسید و همزمان تبلیغ سفر از ایران به مصر روی پلت فرم های سالن همایش در برج میلاد به معرض نمایش گذاشته شد.

شوخی می کنم، تلفن رئیس جمهور مدام زنگ می خورد
عزت الله ضرغامی در این آیین از بی مسئولیتی ها در رسیدگی به معضل سرویس بهداشتی و پاکسازی سواحل گفت و با تأکید بر این که باید خط شکنی کرد، اضافه کرد: هر وقت به شوخی حرفی را می زنم، گوشی تلفن رئیس جمهور مدام زنگ می خورد، عده ای از حرف های من گله می کنند، ولی ما این کار را انجام می دهیم، نگران هم نیستیم. اگر ترسی داریم باید از مردم بترسیم، نه از حکمران ها.

هزینه سفر عراق و سوریه اعلام شد
سازمان حج و زیارت هزینه سفرهای کاروانی به عتبات عراق و سوریه را اعلام نمود. بر این اساس، سفر عتبات برمبنای شش شب و هفت شب طول سفر بصورت زمینی از مبدأ تهران، از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تا هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد و بگفته معاون سازمان حج و زیارت، هزینه اعزام هوایی از مبدأ تهران به عتبات عالیات عراق نیز از ۱۳ تا ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.
پیشنهادهایی برای خواندن:
ثانیه شماری برای نوبل ادبیات ۲۰۲۳
خاطرات عبدالوهاب شهیدی از «زکریای رازی» و آتش گرفتن سینما رکس!
نام علی دایی را که حذف می نماییم، چه می کنیم؟
وقتی خبر شهادت این فرمانده از رادیو عراق اعلام شد

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای گزیده ای از اخبار فرهنگی هنری دهم مهرماه، روایت هایی از فردوس کاویانی، اظهارات ضرغامی درباره ی شوخی هایش بسته هستند Date | 06/10/2023