امامی مطرح كرد؛ صنعت عطرسازی توجه کمی به ظرفیتهای بومی و داخلی دارد

    Home  /  جشن  /  امامی مطرح كرد؛ صنعت عطرسازی توجه کمی به ظرفیتهای بومی و داخلی دارد

امامی مطرح كرد؛ صنعت عطرسازی توجه کمی به ظرفیتهای بومی و داخلی دارد Image

امامی مطرح كرد؛ صنعت عطرسازی توجه کمی به ظرفیتهای بومی و داخلی دارد

به گزارش صد کادو، دبیر شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: صنعت عطرسازی توجه کمی به ظرفیتهای بومی و داخلی بمنظور برند سازی از عطر و رایحه ایرانی داشته است.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی درباب اولین رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی اظهار داشت: عطر و رایحه تأثیر به سزایی در ثبت خاطرات و روایت های گذشته فرد دارد. علاوه بر یافته های علمی، حافظه خود ما نیز این گزاره را تأیید می کند؛ ما معتقدیم عطر و رایحه نیز مانند سایر نمادهای دیداری و شنیداری می توانند نقش فرهنگی داشته باشند و در افق کلان یک جامعه قسمتی از هویت ملی آحاد مردم را تشکیل دهد. با چنین دیدگاهی می توان عطر و رایحه ایرانی را به عنوان قسمتی از هویت ملی و آن چیزی که موجب تعلق خاطر فرد به میهن و فرهنگ زیستی اش تصور نمود و در امتداد تقویت آن برنامه ریزی کرد. رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی این هدف را دنبال می کند و تقویت همبستگی اجتماعی را از دریچه خاطرات و هویت فردی آحاد جامعه دنبال می کند و در تلاش است تا صورت بندی جدیدی از جایگاه عطر و رایحه در هویت ملی افراد را معرفی نماید.
وی افزود: گستره جغرافیایی و شرایط آب و هوایی کشورمان به شکلی است که تنوع بالایی از گیاهان معطر در آن رشد می کنند. با اینحال تا پیش از این عمده مصارف این گیاهان در جهات دارویی، سلامت و پزشکی بوده است و متأسفانه صنعت عطرسازی توجه کمی به ظرفیتهای بومی و داخلی بمنظور برند سازی از عطر و رایحه ایرانی داشته است. گیاهانی مانند گل محمدی و زعفران و حتی چای ایرانی ظرفیت معرفی به صنعت عطرسازی داشته اند اما همیشه به سراغ رایحه های دیگر تولیدشده در سایر کشورها و فرهنگ ها رفته ایم.
امامی اضافه کرد: مقصود ما در این رویداد این است که بگوییم ایران هم می تواند رایحه به ویژه خودش را داشته باشد بطورمثال گل محمدی که مظهری از رایحه نبوی در حافظه تاریخی و فرهنگ عمومی ایرانیان است مثال روشنی از ماهیت فرهنگی عطر و رایحه است و این امر را بر ما ضروری می نماید که دراین زمینه بصورت فعالانه تولید محصول و ادبیات نماییم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: «اولین رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی» با مشارکت فعالان بخش خصوصی، مسئولان و نهادهای مؤثر و مشارکت آفرینی عموم مردم برگزار می شود و قرارگاه نوآوری فرهنگی و نشاط اجتماعی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور راهبری این رویداد را برعهده دارد. اطلاعات تکمیلی از زمان برگزاری این رویداد نیز متعاقباً اعلام می شود.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای امامی مطرح كرد؛ صنعت عطرسازی توجه کمی به ظرفیتهای بومی و داخلی دارد بسته هستند Date | 05/10/2023