اجرای عدالت زمینه ساز تمدن سازی انقلاب اسلامی

    Home  /  جشن  /  اجرای عدالت زمینه ساز تمدن سازی انقلاب اسلامی

اجرای عدالت زمینه ساز تمدن سازی انقلاب اسلامی Image

اجرای عدالت زمینه ساز تمدن سازی انقلاب اسلامی

به گزارش صد کادو، رییس بنیاد ایران شناسی با تأکید بر تمدن سازی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اگر می خواهیم آرمان بزرگ انقلاب محقق شود، چاره ای جز این نیست که عدالت را در حوزه های مختلف اجرا و آنرا باور نماییم. تا آن زمان که عدالت وجود نداشته باشد، نباید توقع ایجاد تمدنی جدید از دید دینی داشت.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، محمدحسین رجبی دوانی در دومین «همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده» که بامداد دوشنبه ۱۶ بهمن در عرصه هنری برگزار گردید، اظهار داشت: هر انقلابی بواسطه تحولاتی که پدید می آورد اگر به پیروزی برسد در حوزه تمدنی می تواند موثر باشد. انقلاب یعنی به وجود آوردن تمدن و ما پس از رنسانس در غرب و انقلاب صنعتیِ بعد از آن مشاهده می نماییم، فرهنگ و تمدن غرب بر جهان سیطره یافت و حتی به جهان اسلام القا کرد که راه رشد، پیگیری فرهنگ غرب است.
او افزود: همگان می دانیم این تمدن به انتها راه خود رسیده است گرچه از نظر علمی و فناوری حرف اول جهان را می زنند، اما به سبب زیر پا نهادن ارزش های الهی و انسانی رو به سقوط می روند و تاریخ هم موید این مساله است؛ چنانچه امپراطوری روم سقوط کرد و انقلاب روسیه هم در اوج قدرت به سبب نادیده گرفتن ارزش های الهی فروپاشید؛ سرنوشت تمدن غرب هم همین خواهد بود.
وی ادامه داد: آینده جهان از آنِ تمدن اسلامی است و انقلاب اسلامی ما با تحولات بزرگی که پدید آورد، فرهنگ جدیدی برمبنای ارزش های الهی و انسانی ندا داد و در سطح جهان گسترش یافت. دامنه نفوذ انقلاب اسلامی در سرتاسر جهان قابل مشاهده می باشد و این انقلاب همانگونه که رهبری ترسیم کردند اساسا زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود.
دبیر علمی دومین همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده، افزود: علم در پرتو اسلام جایگاه والایی دارد که انسان را به سعادت می رساند و انقلاب ما منادی این مهم بوده و با تمام فشارها انقلاب ما از بدو پیروزی، نهادهای تمدنی بزرگی پدید آورد که با رشد و بالندگی به راه خود ادامه می دهد و اگر نبود نفوذ عوامل بیگانه در حاکمیت ما و اگر نبود تفکر غرب زده برخی مسئولین در چند دهه پس از انقلاب که این حرکت را کند کردند و باور به تمدن سازی انقلاب نداشتند، این حرکت شتابان تر پیش می رفت و به نتایج پرباری می رسید.
وی ادامه داد: بدون تعارف باید اظهار داشت که برای ساخت تمدن یا باید از نظر دینی نگاه کرد که ایجاد عدالت، زمینه ساز برگزاری تمدن است و یا باید از نظر مادی نگاه کرد که اندیشمندان غربی عمدتاً آسایش، آرامش و وجود رفاه و ثروت را زمینه ساز تمدن معرفی می کنند و می گویند نمی توان از جامعه در فقر و ناامنی انتظار تمدن سازی داشت، اما از دید دینی ما وجود دیانت کافی است تا تمدن در نگاه دین پدید آید.
رجبی دوانی اظهار داشت: الان در نظام جمهوری اسلامی اگر می خواهیم آرمان بزرگ انقلاب محقق شود چاره ای جز این نیست که عدالت را در حوزه های مختلف اجرا و آنرا باور نماییم. تا آن زمان که عدالت وجود نداشته باشد، نباید توقع ایجاد تمدنی جدید از دید دینی داشت. از طرفی تا اوضاع و احوال اقتصادی را دست اندرکاران اداره کشور سامان ندهند، نمی توان انتظار ایجاد تمدن تازه ای داشت. امیدوار هستم دست اندرکاران نظام در قوای سه گانه به نکات و رهنمودهای رهبری ایمان و باور داشته باشند و آنرا اصل بدانند و تصمیمات خود برای اداره کشور را با توجه به این بیانات پیش ببرند و با بوجودآوردن عدالت و زدودن چهره فقر و محرومیت، حرکت تمدنی انقلاب اسلامی شتاب بیشتری بگیرد و شاهد تمدن نوین اسلامی باشیم.
دبیر علمی دومین همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده، در پایان، اظهار داشت: از همایش سال قبل تا حالا ۱۲ کارگروه علمی تشکیل شده و ۳۳ پیش نشست برگزار کردیم و بیش از ۲۲۰ مورد اثر دریافتی در سایت همایش دریافت کرده ایم.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای اجرای عدالت زمینه ساز تمدن سازی انقلاب اسلامی بسته هستند Date | 06/02/2024