اسماعیلی مطرح كرد؛ قرارگاه زیست عفیفانه سکوهای فروش را تأمین می کند

    Home  /  جشن  /  اسماعیلی مطرح كرد؛ قرارگاه زیست عفیفانه سکوهای فروش را تأمین می کند

اسماعیلی مطرح كرد؛ قرارگاه زیست عفیفانه سکوهای فروش را تأمین می کند Image

اسماعیلی مطرح كرد؛ قرارگاه زیست عفیفانه سکوهای فروش را تأمین می کند

به گزارش صد کادو، وزیر فرهنگ اظهار داشت: در قرارگاه زیست عفیفانه ای که دولت تشکیل داده روی عرضه مستقیم و سکوهای فروش برای پشتیبانی از تولیدکنندگانی که قدرت کمتری برای رقابت در بازار را دارند اقداماتی انجام می دهیم.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه مد و پوشاک خلاق که بامداد امروز سه شنبه ۲۵ مهر در سالن A37 (آی هییت) برگزار شد، در جمع اصحاب رسانه ضمن اشاره به حوزه پوشاک در جامعه اظهار داشت: حوزه لباس مهم ترین مؤلفه اش رفتار فرهنگی آحاد مختلف جامعه است. خیلی از قضاوت هایمان از کنش های فرهنگی با همین نحوه ی استفاده در کیفیت و البسه ای است که افراد از آن استفاده می نمایند و در نهایت خیلی از قضاوت های فرهنگی را شکل می دهند.
وی اضافه کرد: در جامعه ما اساساً مبتنی بر هویت فرهنگی قوام یافته چند هزار ساله است و مبحث لباس همیشه در ایران مورد توجه بود. ما صنعت قدرتمندی داشتیم در هزاره های قبل مشاهده می نماییم که آثار ممتاز حوزه پوشاک ایرانیان همیشه پیشتاز بودو همینطور نوع پوشاک ایرانی همیشه در دنیا محل توجه قرار می گرفت. ما در سالهای اخیر به واسطه اتفاقاتی که رخ داده اختلالاتی را در حوزه سبک زندگی داشتیم و مقداری برتری تاریخی در این خصوص تضعیف شده است و ما نتیجه اش را بعضاً در همین بروز رفتارها می بینیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: دولت نگاهش اینست که صنعت نساجی بعنوان مهم ترین حوزه صنایع فرهنگی تقویت شود و الحمدالله آمارها نشان داده است که در سالهای اخیر بیشترین اشتغال در حوزه صنعت نساجی بود. اینها نشان داده است جهت گیری دولت در این عرصه به نتیجه می رسد. ما در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نگاه مان اینست که همه بخش های قوی حاضر در حوزه صنعت نساجی از همه حلقه ها از تولید نخ تا بخش عرضه در چارچوب زنجیره ای باید تقویت شود و این نمایشگاه به این کار کمک می نماید. کارهای خوبی انجام شده است اما کفاف نیازمان را نمی دهد. ما نیاز داریم هر چقدر تولیدات را عمومی سازی نماییم و در دسترس مردم قرار دهیم و هم ارزان و هم با کیفیت خوب و هم در دسترس باشد.
اسماعیلی اظهار داشت: در صحبت هایی که با غرفه داران داشتم اغلب شان نگرانی روی مبحث سکوی فروش داشتند. ازاین رو ما باید سکوهای فروش را تأمین نماییم. ما هم اکنون در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در قرارگاه زیست عفیفانه ای که دولت تشکیل داده روی عرضه مستقیم و سکوهای فروش برای پشتیبانی از تولیدکنندگانی که قدرت کمتری برای رقابت در بازار را دارند اقداماتی انجام می دهیم. در این نمایشگاه یک نفر از من پرسید که چرا بخش های تولیدی حوزه حجاب و عفاف کمتر حضور دارند و در این خصوص آقای امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس و دبیر شورای فرهنگ عمومی پاسخ دادند که هزینه های اینجا بالاست و آنها نمی توانند با این هزینه ها حضور داشته باشند البته سال قبل ویژن های مصرف به صورت مجانی به واسطه غرفه هایی حضور داشتند.
وی در انتها اظهار داشت: امیدواریم گام هایی که مستقیم منجر به یک تغییر محسوس برای بانوان باشد رخ دهد امیدواریم این اتفاق را بزودی شاهد باشیم. هر چه بتوانیم داوری فرهنگی را در چارچوب شرکتهای دانش بنیان تقویت نماییم به تحقق اهداف مان کمک کرده ایم و هدف مان افزایش کیفیت، تسهیل و تولید انبوه است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای اسماعیلی مطرح كرد؛ قرارگاه زیست عفیفانه سکوهای فروش را تأمین می کند بسته هستند Date | 19/10/2023