دو چهره در آی سی یو و سرنوشت نمایش مازیار لرستانی

    Home  /  جشن  /  دو چهره در آی سی یو و سرنوشت نمایش مازیار لرستانی

دو چهره در آی سی یو و سرنوشت نمایش مازیار لرستانی Image

دو چهره در آی سی یو و سرنوشت نمایش مازیار لرستانی

به گزارش صد کادو، جزئیات مراسم خاکسپاری پیکر آتیلا پسیانی، درگذشت بنیانگذار انتشارات اسلامی، بستری شدن دو چهره در آی سی یو، حضور هفت فیلم ایرانی در جشنواره آمریکایی، توضیحات مدیر تئاتر شهر در رابطه با پایان نمایش مازیار لرستانی، گزارشی از کنسرتهای پیش رو، برگزاری جلسه هم اندیشی نگارخانه داران، بسته شدن «سردر باغ ملی» و حضور نمایندگان ۹ کشور در ایران جهت بررسی یک چالش جهانی از اخبار فرهنگی ۱۷ مهرماه بود.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، روز دوشنبه هفدهم مهرماه، جزییات مراسم خاکسپاری پیکر آتیلا پسیانی اعلام شد؛ پیکر این هنرمند سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان که بعد از یک دوره مبارزه با بیماری چشم از جهان فروبست، بامداد پنجشنبه (۲۰ مهرماه) در پهنه رودکی تشییع خواهد شد.
غصه های بی انتها بهروز بقایی برای آتیلا پسیانی
همینطور اعلام گردید که قاسم نظیفی، بنیانگذار انتشارات اسلامی در ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.
در ادامه هم آگاه شدیم که دو نفر از چهره های فرهنگی و هنری کشورمان در آی سی یو بستری هستند؛ میرشمس الدین ادیب سلطانی، چهره مطرح علم و فرهنگ و محمد شیری ـ بازیگر سریال های طنز ـ در قسمت مراقبت های ویژه بیمارستان بستری هستند.

۷ فیلم ایرانی به جشنواره آمریکایی دعوت شدند
افزون بر این ها، پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی آسیایی آمریکایی فیلادلفیا در کشور آمریکا، میزبان نمایش ۷ فیلم کوتاه و سینمایی ایرانی خواهد بود.

جایزه «سرنوشت» از کره جنوبی حضور «جنگ جهانی سوم» در هلند
همینطور مستند «سرنوشت» به کارگردانی یاسر طالبی موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره جئونجو کره جنوبی شد و آثار سه سینماگر ایران در پنجمین جشنواره فیلم چینه چیتا در کشور هلند به معرض نمایش گذاشته می شود.

«چوب» در ایتالیا

مستند ایرانی نامزد دریافت جایزه خورشید طلایی اسپانیا
و اینکه مستند کوتاه «چوب» به کارگردانی مرتضی پایه شناس به بخش رقابتی بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم رجیو ایتالیا راه پیدا کرد. فیلم «ایستاده با گرگ» به کارگردانی سعید نبی و مریم خدیوی هم نامزد دریافت خورشید طلایی و جایزه نقدی فستیوال فیلمهای مستند و انیمیشن محیط زیستی اسپانیا شد.
چشم طلایی جشنواره زوریخ به فیلم ترکیه ای رسید

توضیحات مدیر تئاتر شهر در رابطه با پایان نمایش مازیار لرستانی
نمایش «در انتظار گودو» به کارگردانی مازیار لرستانی همچون آثاری بود که به تازگی در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت و روز جمعه پس از ۱۱ اجرا، پایان یافت. به دنبال این مورد این شائبه بوجود آمد که اجرای «در انتظار گودو» زودتر از موعد مقرر به پایان رسیده است. به دنبال این حواشی، رئیس مجموعه تئاترشهر توضیحاتی درباره اتمام اجرای نمایش مازیار لرستانی عرضه کرد.
اظهارات عسگرپور در رابطه با برنامه هفتم توسعه
ممانعت از ساخت بی رویه برنامه های مافیا

رقابت ۶ کتاب برای جایزه ادبیات غیرداستانی
همینطور فهرست نامزدهای جایزه «بیلی جیفورد» سال ۲۰۲۳ درحالی اعلام گردید که آثاری با موضوع هایی در رابطه با موسیقی، تاریخ و روزنامه نگاری برای کسب این جایزه با یکدیگر رقابت می کنند.
ادبیات تا چه زمانی هست؟

چه کنسرت هایی در راه اند؟
همزمان با نیمه مهرماه، کنسرتهای موسیقی در پنج سالن تهران به صحنه خواهند رفت که در میان آنها اجراهای بانوان و دو ارکستر ملی و سمفونیک هم جا دارد و این در شرایطی است که نشانی از کنسرتهای موسیقی ایرانی نیست.
در ادامه، حامد جلیلی مدیر دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره ملی سرود فجر اطلاع داد.

گالری دارها مشکلاتشان را روی میز ریختند
ضمن اینکه جلسه هم اندیشی نگارخانه داران با حضور محمد خراسانی زاده (مدیرکل هنرهای تجسمی)، شیخ حسنی (معاون مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی کل کشور بعنوان نماینده سازمان امور مالیاتی)، محمود سالاری (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و امیر عبدالحسینی (دبیر کل شانزدهمین دوره از جشنواره تجسمی فجر) ظهر دوشنبه (۱۷ مهرماه) برگزار شد.

«سردر باغ ملی» بسته شد
در ایام گذشته برخی فعالان میراث فرهنگی، تصاویری را از سردر باغ ملی در خیابان امام خمینی (ره) منتشر نموده و از بسته بودن آن اطلاع داده اند. بررسی ها و پیگیری های ایسنا هم حاکی از اینست که سردر باغ ملی حدودا از نیمه های شهریورماه سال جاری بسته شده و دسترسی به خیابان تاریخی «ملل متحد» و «میدان مشق» محدود شده است.

حضور نمایندگان ۹ کشور در ایران جهت بررسی یک چالش جهانی
همچنین نشست تخصصی بین المللی «میراث فرهنگی ناملموس و تاب آوری در مقابل تغییرات اقلیمی و تاثیرات آن در آسیای غربی و مرکزی»، با تاکید ویژه بر نقش فعالان غیردولتی» همزمان با بیستمین سالگرد تصویب کنوانسیون ۲۰۰۳ از ۲۵ تا ۲۷ مهرماه در استان اصفهان برگزار می گردد. به این مناسبت، دوشنبه ۱۷ مهرماه نشست خبری در عمارت کوشک، محل استقرار مرکز مطالعات منطقه ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی برگزار شد تا جزئیات اجلاس اصفهان تشریح شود.
پیشنهادی برای خواندن:
قرار ۳۶ ساله «مه لقا خانم»

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای دو چهره در آی سی یو و سرنوشت نمایش مازیار لرستانی بسته هستند Date | 12/10/2023