ایمانی پور مطرح كرد؛ تجار ایرانی بخشی از مالیات خویش را هزینه ترویج زبان فارسی کنند

    Home  /  جشن  /  ایمانی پور مطرح كرد؛ تجار ایرانی بخشی از مالیات خویش را هزینه ترویج زبان فارسی کنند

ایمانی پور مطرح كرد؛ تجار ایرانی بخشی از مالیات خویش را هزینه ترویج زبان فارسی کنند Image

ایمانی پور مطرح كرد؛ تجار ایرانی بخشی از مالیات خویش را هزینه ترویج زبان فارسی کنند

به گزارش صد کادو، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: دولت حمایت کند تا تجار ایرانی بخشی ازمالیات خویش را در کشورهای دیگر برای توسعه و ترویج زبان فارسی هزینه کنند.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، چهارمین روز از اولین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اجرا شد.
نخستین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، از ۱۵ تا ۲۰ مهر، توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان قرارگاه اقتدار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.
در ابتدای این اجلاس حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور اظهار داشت: تفاهم نامه های مختلفی با دانشگاه های مختلف کشورهای همسایه منعقد می شود، اما برای اجرا، پیگیری های لازم صورت نمی گیرد. در این بین علاوه بر مساعدت وزارت علوم، لازم است که رایزنان فرهنگی هم پیگیر اجرای این تفاهم نامه ها باشند.
وی افزود: یکی دیگر از کارهایی که وزارت علوم، می تواند به حوزه فرهنگ دیپلماسی کمک نماید مبحث اسلام شناسی و آموزش زبان فارسی است. این وزارتخانه با اعزام اساتید زبان فارسی و اساتید اسلام شناسی کمک شایانی به ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی خواهدنمود. این امر، خصوصاً در کشورهای همسایه که قسمتی از ایران فرهنگی هستند، باید صورت گیرد.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اضافه کرد: متأسفانه کرسی های زبان فارسی درحال واگذاری به زبان عربی و چینی می شود، دلیل اصلی این مساله را که جویا می شویم، آنها می گویند چونکه از زبان فارسی حمایت نمی کنید. اگر دولت حمایت کند می توان تجار ایرانی را مجاب کرد تا قسمتی از مالیات خودرا برای توسعه و ترویج زبان فارسی در کشورهای دیگر هزینه کنند. یکی از همکاریهای گسترده ای که از گذشته وجود داشته، مسئله بورسیه دانشجو است. لازم است به مبحث بورسیه و توسعه تعامل دانشجو کمک رسانی نماییم.
وی اظهار داشت: ظرفیتهای دانشگاه های استانها اگر در کنار فرصت های منطقه ای قرار گیرد اتفاقات مبارکی می افتد، بر همین اساس، همکاری بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، لازم است که بیش از گذشته نظام مندتر و منسجم تر برقرار شود.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای ایمانی پور مطرح كرد؛ تجار ایرانی بخشی از مالیات خویش را هزینه ترویج زبان فارسی کنند بسته هستند Date | 13/10/2023