با هدف ایجاد شور و شعور حسینی؛ اولین سوگواره آیینی شهر تهران

    Home  /  جشن  /  با هدف ایجاد شور و شعور حسینی؛ اولین سوگواره آیینی شهر تهران

با هدف ایجاد شور و شعور حسینی؛ اولین سوگواره آیینی شهر تهران Image

با هدف ایجاد شور و شعور حسینی؛ اولین سوگواره آیینی شهر تهران

به گزارش صد کادو، اولین سوگواره آیینی شهر تهران، محرم شهر با هدف ایجاد شور و شعور حسینی در شهر تهران برگزار می گردد.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، همزمان با فرارسیدن دهه سوم ماه محرم، اولین سوگواره آئینی شهر تهران با عنوان «محرم شهر» توسط اداره کل فرهنگی شهرداری تهران با همکاری منطقه ۹ برگزار می گردد.
این رویداد آئینی با هدف ایجاد شور و شعور حسینی در شهر تهران و ارتباط معنایی شهروندان با سیره حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و عاشورای حسینی، از ۲۰ محرم شروع شده و تا ۵ صفر (۱۶ الی ۳۱ مردادماه) با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی در میدان آزادی ادامه دارد.
سوگواره «محرم شهر»، از بخش های مختلفی تشکیل شده است که از آن جمله میتوان به برگزاری حسینیه کودک، برنامه های سوگواری امام حسین (ع) ویژه کودکان و نوجوانان، نمایشگاه فروش ملزومات اربعینی، اجرای برنامه های آئینی نظیر شعرخوانی، مداحی، نقالی و تعزیه، موکب های پذیرایی و … اشاره نمود.
همچنین کشتی «سفینه النجاة» حسینی که برگرفته از حدیث مشهور «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» است، در محل برگزاری این رویداد در میدان آزادی شهر تهران، جانمایی شد تا نمادی برای برگزاری مجلس عزای امام حسین ضد السلام با عنایت به در پیش بودن اربعین حسینی باشد.
در اولین سوگواره آئینی محرم شهر، خدمات در رابطه با سفر اربعین هم به عموم مردم عرضه می شود که از آن جمله میتوان به نمایشگاه فروش ملزومات اربعین، افتتاحیه رادیو اربعین، درخواست و ثبت گذرنامه اربعین و… اشاره نمود.
رویداد بزرگ آئینی شهر تهران از ۱۶ تا ۳۱ مرداد از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در میدان آزادی شهر تهران برگزار می گردد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای با هدف ایجاد شور و شعور حسینی؛ اولین سوگواره آیینی شهر تهران بسته هستند Date | 11/08/2023