چهارمین جشنواره ملی مهدویت، آیت الله کعبی: آینده پژوهی یکی از محورهای مهم در زمینه مهدویت است

    Home  /  جشن  /  چهارمین جشنواره ملی مهدویت، آیت الله کعبی: آینده پژوهی یکی از محورهای مهم در زمینه مهدویت است

چهارمین جشنواره ملی مهدویت، آیت الله کعبی: آینده پژوهی یکی از محورهای مهم در زمینه مهدویت است Image

چهارمین جشنواره ملی مهدویت، آیت الله کعبی: آینده پژوهی یکی از محورهای مهم در زمینه مهدویت است

به گزارش صد کادو، قم عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آینده پژوهی یکی از محورهای مهمست هر چند ممکنست مغفول واقع شود. در این جهت چند سوال پیش می آید و آن این است که هفت راهبرد در گام دوم انقلاب و در راه انتظار حقیقی و ساخت آینده تا ظهور امام زمان(عج) کجاست؟ پس از گام دوم مقرر است چه اتفاقاتی بیفتد و نقشه جهان آینده چگونه شکل می گیرد؟ ما در تغییر جهان چه نقشی می توانیم ایفا کنیم؟ این ها سوالات مهم مربوط به انقلاب اسلامی، آینده پژوهی و مهدویت است.
آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با ایسنا در ارتباط با جشنواره مهدویت بیان کرد: یکی از کارهای حائز اهمیت که می توان در جشنواره مهدویت انجام داد مباحث آینده پژوهی است، اینکه جایگاه انتظار و آخرالزمان و مهدویت در آینده پژوهی کجا قرار دارد و جهان به کدام سمت و سو حرکت می کند.
وی افزود: اینکه ما می توانیم بین فلسفه تاریخ، سنت های الهی، دوره های تاریخی، آخرالزمان و ظهور امام زمان(عج) یک ارتباطی ایجاد نماییم یا نمی توانیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: به این معنا از زمان انقلاب اسلامی تا ظهور با نگاه آینده پژوهی چه دوره هایی برای افق آینده مطلوب خورشید فروزان بقیه الله الاعظم صاحب الزمان(عج) طی خواهد شد، یعنی قدمهای ما برای رسیدن به این مرحله چیست؟
کعبی با تکیه بر رابطه گام دوم با آینده پژوهی، اشاره کرد: گام دوم انقلاب را رهبری ترسیم و هفت راهبرد ادامه علمی، اقتصاد قوی، معنویت و اخلاق، تحقق عدالت و مبارزه با فساد، خودکفایی و استقلال، عزت در سیاست خارجی، سبک زندگی اسلامی را در آن مشخص کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این هفت راهبرد در گام دوم انقلاب در راه انتظار حقیقی و در راه ساخت آینده تا ظهور امام زمان(عج) کجاست، پس از گام دوم مقرر است چه اتفاقاتی بیفتد و نقشه جهان آینده چگونه شکل می گیرد، ما در تغییر جهان چه نقشی می توانیم ایفا نماییم، این ها سوالات مهمی مربوط به انقلاب اسلامی، آینده پژوهی و مهدویت است پس آینده پژوهی یکی از محورهای مهمست هر چند ممکنست مغفول واقع شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: اینکه چگونه می توانیم مسائلی همچون تحولات جهان، افول آمریکا، قدرت آسیای غربی، نقش ایران اسلامی و ظهور را بر پایه فلسفه تاریخ، سنت های الهی حاکم بر جامعه و تاریخ، نقش انسان و نقش جامعه پردازی و تمدن سازی در تحولات تاریخی طراحی نماییم.
کعبی در آخر اشاره کرد: طراحی نقشه جهان آینده اما برمبنای نشانه ها و غیب گویی مد نظر ما نیست، بلکه نقشه آینده بر پایه سنت های الهی و فلسفه تاریخ و بر پایه نقش انسان در تحولات تاریخی و روابط بین الملل فعلی را می گوییم اینکه ما کجا قرار داریم آیا می توانیم در روابط بین الملل نظریه سازی نماییم که این نظریه سازی مربوط به جهان آینده باشد
وی درباب نظریه سازی مربوط به جهان آینده، اظهار داشت: البته می توانیم نظریه سازی نماییم و نظریه جهان تمدنی را برای ساخت آینده طراحی نماییم که این مربوط به ظهور است.

گفتنی است، چهارمین جشنواره ملی دانشجویی مهدویت با محوریت «گفتمان سازی مهدویت با تاکید بر مفهوم انتظار» در چهار بخش ادبی، هنر و رسانه، ایده پردازی و نوآوری و کتابخوانی برگزار می گردد.
یادآوری می شود؛ علاقه مندان جهت شرکت در چهارمین جشنواره ملی مهدویت و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت جشنواره ملی مهدویت به آدرس www.Mahdaviatfest.ir مراجعه کنند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای چهارمین جشنواره ملی مهدویت، آیت الله کعبی: آینده پژوهی یکی از محورهای مهم در زمینه مهدویت است بسته هستند Date | 31/12/2022