مدیركل میراث فرهنگی گیلان خبر داد شناسایی بیشتر از ۶۰۰ بنای تاریخی در رشت، لاهیجان و املش

    Home  /  جشن  /  مدیركل میراث فرهنگی گیلان خبر داد شناسایی بیشتر از ۶۰۰ بنای تاریخی در رشت، لاهیجان و املش

مدیركل میراث فرهنگی گیلان خبر داد شناسایی بیشتر از ۶۰۰ بنای تاریخی در رشت، لاهیجان و املش Image

مدیركل میراث فرهنگی گیلان خبر داد شناسایی بیشتر از ۶۰۰ بنای تاریخی در رشت، لاهیجان و املش

به گزارش صد کادو، از گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اظهار داشت: با پایش میدانی و بررسی های صورت پذیرفته از بافت های تاریخی استان، تابحال بیشتر از ۶۰۰ بنای تاریخی در شهرهای رشت، لاهیجان و املش شناسایی شده است.
ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به شناسایی بناهای تاریخی مختلف در استان گیلان، اظهار نمود: گیلان با احتساب شهرک تاریخی ماسوله دارای هفت شهر با بافت تاریخی است که از این میان میتوان به شهرهای رشت، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود، رودسر و املش اشاره نمود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان شناسایی بیشتر از ۶۰۰ بنای تاریخی در شهرهای رشت، لاهیجان و املش را در کنار محوطه های تاریخی ارزشمند، گواهی انکارناپذیر بر اهمیت بافت ها دانست و بر ضرورت بسیج همگانی و فرهنگ سازی به منظور صیانت از مواریث منحصر به فرد تصریح کرد.
وی سهم رشت را از این بناهای تاریخی، ۲۴۰ بنا دانست و اظهار داشت: به تفکیک ۱۰۸ بنا در محله ساغریسازان، ۳۶ بنا در محله پیربازار، ۱۸ بنا در محله باقرآباد و ۷۸ بنا در بازار رشت قرار دارد؛ این در حالیست است که شهرهای لاهیجان و املش هم به ترتیب دارای ۲۶۰ و ۱۱۰ بنای تاریخی هستند.
جهانی، بررسی و شناسایی آثار تاریخی واجد ارزش را یکی از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی استان دانست و تصریح کرد: با شناسایی آثار تاریخی زمینه صیانت بهتر از میراث فرهنگی فراهم خواهد آمد و در هر صورت اداره کل از همراهی و مشاوره فرهیختگان، جوانان، نخبگان، مسؤلان و آحاد مردم استقبال می کند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای مدیركل میراث فرهنگی گیلان خبر داد شناسایی بیشتر از ۶۰۰ بنای تاریخی در رشت، لاهیجان و املش بسته هستند Date | 01/01/2023