استیون كینگ: برای فکر نکردن به ترامپ رمان نوشتم

    Home  /  جشن  /  استیون كینگ: برای فکر نکردن به ترامپ رمان نوشتم

استیون كینگ: برای فکر نکردن به ترامپ رمان نوشتم Image

استیون كینگ: برای فکر نکردن به ترامپ رمان نوشتم

صد کادو: «استیون کینگ» نویسنده مطرح آمریکایی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا را فردی وحشتناک توصیف کرد.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، این نویسنده پرکار و ۷۴ ساله در گفت وگویی با ساندی تایمز به در اظهار نظر صریح درباره ی رئیس جمور سابق آمریکا گفته: «فکر می کنم که ترامپ رئیس جمهور وحشتناک و فرد وحشتناکی بود که واقعاً دست به رفتار جنایتکارانه می زد. او یک جامعه ستیز بود که کوشش کرد دموکراسی آمریکا را نه به خاطر خواسته های سیاسی خودش، بلکه بدین سبب آن که که نمی توانست شکیت را قبول کند، واژگون کند».
هنگامی که از او درباره ی ظهور فاشیسم در آمریکا پرسیده شد، توضیح داده: «یک جناح راست قدرتمند و سیاسی در آمریکا وجود دارد و آنها در بعضی از رسانه ها یک بلندگو دارند. آنها فاشیست نیستند اما راست گرایان افراطی هستند، کسانی که منکر تغییرات آب و هوایی هستند و این یک مشکل واقعی است».
«کینگ» که یکی از پرکارترین نویسندگان روی کره زمین است که تا حالا ۶۴ رمان منتشر نموده است که با «کری» در سال ۱۹۷۴ آغاز شد. بعد از گذشت ۵۰ سال از زندگی حرفه ای اش بیش از ۳۵۰ میلیون نسخه از آثارش فروخته شده و شصت و پنجمین رمان او با نام «قصه پریان» در سپتامبر منتشر خواهد شد.
او درباره ی رمان جدیدش نیز اظهار داشت: «آنچه که فکر می کردم دوست دارم انجام دهم این بود که یک کتاب خواندنی و خوب بنویسم و ایده ام آن بود کاری کنم که خوشحالم کند و من را از فکر کدن به کووید و ترامپ، سیاست و هر چیز دیگری که هر روز گرفتارش هستم دور کند و این حدودا با رمان «قصه پریان» صورت گرفت.
«استیون کینگ» خالق بیش از ۲۰۰ اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیال پردازی است. او نویسندگی را در سن هفت سالگی شروع کرد و با اسامی مستعار «ریچارد باکمن» و «جان سوئیتن» آثار مختلفی نوشته است. رمان های «کینگ» چنان با استقبال گرمی از طرف خوانندگان او روبه رو شد و فیلم های زیادی برمبنای آنها در سینما ساخته شد.
کارگردانان مطرح با اقتباس از رمان های وی فیلم های بسیاری ساخته اند. تعدادی از این فیلم ها با بازی درخشان بازیگران نام دار بر پرده رفته که از آن جمله می توان به «درخشش»، «مسیر سبز»، «رهایی از شائوشنگ»، «آن»، «مه»، «میزری» و «۱۴۰۸» اشاره نمود.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای استیون كینگ: برای فکر نکردن به ترامپ رمان نوشتم بسته هستند Date | 15/08/2022

categories & tags