با حضور رئیس مجلس؛ برگزاری یادواره شهدای عملیات رمضان در همدان

    Home  /  جشن  /  با حضور رئیس مجلس؛ برگزاری یادواره شهدای عملیات رمضان در همدان

با حضور رئیس مجلس؛ برگزاری یادواره شهدای عملیات رمضان در همدان Image

با حضور رئیس مجلس؛ برگزاری یادواره شهدای عملیات رمضان در همدان

به گزارش صد کادو، همدان معاون روابط عمومی سپاه انصارالحسین همدان (ع) همدان از برگزاری یادواره شهدای عملیات رمضان با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در همدان اطلاع داد.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالحسین (ع)، علی اکبر کریم پور اظهار نمود: یادواره شهدای عملیات رمضان و مراسم گرامیداشت سالروز حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در همدان برگزار می گردد.
وی ادامه داد: این مراسم با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه ۲۷ مرداد ماه از ساعت ۱۷: ۳۰ در حسینیه امام خمینی(ره) استان همدان برگزار می گردد.
معاون روابط عمومی سپاه انصارالحسین همدان (ع) همدان ضمن اشاره به نقش موثر و جاودان رزمندگان و شهدای استان همدان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در عملیات رمضان ۱۶۰ نفر از رزمندگان استان به شهادت رسیدند که از این تعداد ۶۴ شهید مفقودالاثر هستند.
وی با اشاره به اینکه این عملیات بعد از بیت المقدس جزو بزرگ ترین عملیات ها در زمان خود بود، خاطرنشان کرد: با ایثار و رشادت رزمندگان اسلام، ضربه مهلکی بر دشمن وارد شد که در تلافی آن نماز جمعه همدان را بمباران کرد که در این بمباران ۱۱۰ نفر از نمازگزاران همدانی شهید و ۶۰۰ نفر مجروح شدند.
عملیات رمضان نخستین عملیات برون مرزی ایران در دفاع مقدس بود که با مشارکت ارتش و سپاه صورت که در این عملیات سه گردان توسط سردار شهید حاج حسین همدانی از همدان به این عملیات اعزام شد که مسئول محور سردار شهید علیرضا حاجی بابایی، جانشین سردار شهید حبیب مظاهری و فرماندهان گردان ها هم شهید محمد دلاوری از تویسرکان و سردار حاج جعفر مظاهری و جعفر علی ئی بودند که تحت امر سردار سلیمانی در این عملیات شرکت داشتند.
همینطور اولین یادواره شهدای استان همدان در عملیات رمضان باحضور سپهبد سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در مرداد ماه سال ۹۷ برگزار شد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای با حضور رئیس مجلس؛ برگزاری یادواره شهدای عملیات رمضان در همدان بسته هستند Date | 16/08/2022

categories & tags