محکوم به عشق ابد راهی ترکیه شد

    Home  /  جشن  /  محکوم به عشق ابد راهی ترکیه شد

محکوم به عشق ابد راهی ترکیه شد Image

محکوم به عشق ابد راهی ترکیه شد

ناشر دفتر شعر «محکوم به عشق ابد» از شروع اقدامات برای ترجمه و نشر این کتاب در ترکیه خبر داد، بگفته او مذاکرات ابتدایی و تبادل رایت انجام شده است.
به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، محکوم به عشق ابد عنوان اولین دفتر شعر است از امیررضا پرحلم که در دو بخش شعر نو و کلاسیک ارائه شده است. اشعار به زبان ساده و به دور از استعاره های پیچیده سروده شده و تک بیتی های کلاسیک همچون ابتکارات شاعر در این اثر است. استفاده از کنایه های عاشقانه روان و جان بخشی به فضای رمانتیک با تاکید بر خاطرات و عناصر زنده طبیعت، از خاصیت های این دفتر شعر است.
نخستین نوبت چاپ این کتاب در سال ۱۴۰۰ توسط انتشارات آفتاب گیتی بود و این دفتر شعر در این روزها به چاپ سوم رسیده است.
مدیر انتشارات آفتاب گیتی، برای ترجمه و چاپ این دفتر شعر با ناشری در ترکیه مذاکراتی کرده است و رایت این کتاب درحال تبادل با ناشران دیگر کشورها است. همین طور در قسمت سخن ناشر اعلام شده است، انتشارات آفتاب گیتی تحویل پستی رایگان برای خوانندگان در نظر گرفته است.
با توجه بسادگی نگارش، استفاده از مفاهیم ساده و نبود پیچیدگی معنایی در اشعار این دفتر، ترجمه و انتقال مفاهیم احساسی از طرف مترجمان به سایر زبان ها بدون مشکل پیش خواهدرفت. شاعر در این دفتر اهتمام کرده از عبارات جهان شمول استفاده نماید تا فهم آن در همه زبان ها ساده باشد.
قسمی از متن کتاب:
فرسنگ ها فاصله
حریف محبت خفته در لابه لای سیلاب های تنهایی نمی شود
به طراوت چنارهای آویخته در اورشلیم بنگر
آنجا که گنجشک ها
لابه لای درختان زیتون
مزامیر را چنان زمزمه می کنند
که خوشه های هوسناک انگور
از نمناکی شاخه های برافراشته به آسمان
میل تب کردن دارند
این مجموعه شعر در ۶۶ صفحه و با شمارگان هزار نسخه چاپ شده بود.
از دیگر آثار پرحلم می توان به از نیاوران تا پاستور، جامعه شناسی خشونت و آزار جنسی، داعش و جهاد النکاح، سایه عقاب ها و بوش و همراهان اشاره نمود.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای محکوم به عشق ابد راهی ترکیه شد بسته هستند Date | 03/06/2022

categories & tags