وزیر ارشاد خبر داد آماده سازی لایحه ای با محوریت مالکیت فکری

    Home  /  جشن  /  وزیر ارشاد خبر داد آماده سازی لایحه ای با محوریت مالکیت فکری

وزیر ارشاد خبر داد آماده سازی لایحه ای با محوریت مالکیت فکری Image

وزیر ارشاد خبر داد آماده سازی لایحه ای با محوریت مالکیت فکری

به گزارش صد کادو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: لایحه ای در کمیسیون فرهنگی دولت با محوریت «مالکیت فکری» حوزه فرهنگ و هنر آماده و عرضه خواهیم کرد که با تصویب آن ناشران و تهیه کنندگان آثار، صدمه کمتری متحمل شوند.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در جلسه کارگروه ستاد توسعه کسب وکارهای فرهنگی اظهار داشت: نهادها و ارگان های مختلف از امکانات گوناگونی برای میزبانی از فعالیتهای حوزه های فرهنگی و هنری برخوردار می باشند که با تدوین نظام دقیق آماری از این گونه ظرفیت ها، به هم افزایی در بهره مندی از امکانات و فضاهای فرهنگی دست پیدا خواهیم کرد.
او افزود: برای مثال حدود ۷۵۰۰ امامزاده در کشور داریم که خیلی از آنها همانند دانشگاه ها دارای سالن آمفی تئاتر هستند و یا ۱۲۰ مسجد تهران از سالن آمفی تئاتر مناسبی برخوردار می باشد که این اماکن با یک هم افزایی برنامه ریزی شده می تواند میزبان فعالیتهای مردمی حوزه های فرهنگی و هنری جبهه انقلاب باشد.
وی در ادامه به ظرفیت بالای کتابخانه ها در کشور اشاره نمود و اضافه کرد: ۳۷۰۰ کتابخانه در کشور فعال است که به این آمار، حدود ۱۲ هزار کتابخانه مستقر در کانون های فرهنگی مساجد را باید اضافه کرد که عموم مردم می توانند با اطلاع رسانی و برنامه ریزی از این ظرفیت عظیم بهره مند شوند.
این عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در ادامه با تکیه بر توسعه صنایع فرهنگی بیان نمود: در برنامه تحولی دولت که با هماهنگی دستگاههای مختلف پیش می رود، هفت سند از ۳۷ سرفصل اصلی این برنامه به حوزه فرهنگ مرتبط می باشد که یکی از آنها صنایع فرهنگی ست.
اسماعیلی در انتها به اهمیت تثبیت «مالکیت فکری» حوزه های فرهنگی و هنری اشاره نمود و اظهار داشت: لایحه ای در کمیسیون فرهنگی دولت مردمی با محوریت «مالکیت فکری» حوزه فرهنگ و هنر آماده و عرضه خواهیم کرد که با تصویب آن ناشران و تهیه کنندگان آثار، صدمه کمتری متحمل شوند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وزیر ارشاد خبر داد آماده سازی لایحه ای با محوریت مالکیت فکری بسته هستند Date | 02/06/2022