فقدان نویسندگان ادبیات انقلاب اسلامی جبران ناپذیر است

    Home  /  جشن  /  فقدان نویسندگان ادبیات انقلاب اسلامی جبران ناپذیر است

فقدان نویسندگان ادبیات انقلاب اسلامی جبران ناپذیر است Image

فقدان نویسندگان ادبیات انقلاب اسلامی جبران ناپذیر است

صد کادو: در ادامه طرح تکریم اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان صندوق اعتباری هنر این وزارتخانه به دیدار عیدانه خانواده زنده یاد «جهانگیر خسروشاهی» رفته و با تقدیر از خانواده این نویسنده فقید حوزه ادبیات انقلاب اسلامی، یاد و خاطره وی را گرامی داشتند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، نیکنام حسینی پور، مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر همراه با محمدعلی کاروان، معاون سرمایه گذاری و اقتصاد هنر این صندوق روز سه شنبه – ۲۴ اسفندماه – با حضور در منزل زنده یاد جهانگیر خسروشاهی با تقدیر و تکریم خانواده این چهره فرهنگی مسافر دیار باقی، پیشاپیش عید نوروز را از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر به خانواده وی تبریک گفتند.
حسینی پور در این دیدار با اشاره به این که فقدان شخصیتی چون مرحوم خسروشاهی در زمینه ادبیات، جبران ناپذیر است، ابراز امیدواری کرد تا راه و منش این نویسنده توسط نسل جدید ادامه یافته و ضمن ادامه راه او بعنوان الگویی چراغ راه مسیر خود قرار دهند.
کاروان معاون سرمایه گذاری و اقتصاد هنر صندوق اعتباری هنر نیز در این دیدار در پاسخ به پیشنهاد خانواده مرحوم خسروشاهی درباب انتشار کتاب صوتی آثار این نویسنده فقید، اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت های جدید در فضای مجازی این اقدام بسیار حائز اهمیت می باشد و صندوق نیز با پیگیری از واحدهای ذیربط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این اقدام را تسهیل خواهدنمود.
در ادامه این دیدار دختر مرحوم خسروشاهی ضمن ذکر خاطراتی از پدر درباب آخرین اثر این نویسنده که با موضوع زندگی حضرت ابوالفضل العباس(ع) بود توضیحاتی را ارائه و ابراز امیدواری کرد تا در سال ۱۴۰۱ این کتاب چاپ و در اختیار علاقمندان و مخاطبان قرار گیرد.
در این دیدار ضمن تجلیل از خانواده زنده یاد خسروشاهی، لوح سپاس صندوق اعتباری هنر به خانواده این نویسنده متعهد اعطا شد.
جهانگیر خسروشاهی اول آذر ۱۳۴۰ در روستای دهق شمال غرب اصفهان متولد شد. او خواندن و نوشتن را در مکتب آموخت و بعد از دوره ای تحصیل در مدرسه به حوزه وارد شد و تحصیلات حوزوی را ادامه داد.
خسروشاهی کارهای فرهنگی خودرا از شروع انقلاب اسلامی آغاز کرد و از سال ۱۳۶۸ همکاری با حوزه هنری را شروع کرد.
حضور در مجله «سوره»، دو دوره عضویت در شورای بررسی کارگاه قصه و رمان حوزه هنری، عضویت در پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، همکاری با گروه تلویزیونی جهاد سازندگی و گروه تلویزیونی روایت فتح همچون کارهای او است.
او آثار زیادی همچون داستان کوتاه، رمان و زندگی نامه داستانی و مقاله به چاپ رساند و کتاب های خلفه های وحشی، باغ باور، بیرون قلعه امن نیست، خیابان رویت و به کلی سری را بعنوان مجموعه داستان در کارنامه خود ثبت نمود. از دیگر کتاب های وی نیز می توان به زخمدار، رویای داغ، داستان های بلند نفر پانزدهم و صخره ها و پروانه ها، زندگی نامه های داستانی همیشه با هم، دوشنبه ای که می آید و غروب آبی رود، داستان نوجوان پدربزرگ برکه و درخت گردو و نثر ادبی از کوچه های جهل اشاره نمود.
وی بامداد چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه در پی ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.

پیش ازاین نیز نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر با حضور در منازل و مراسم مختلف ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان سفر کرده به دیار باقی و همین طور تکریم از هنرمندان پیشکسوت عرصه های مختلف فرهنگی و هنری از یک عمر خدمات هنری و فعالیت آنها قدردانی کردند.
منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای فقدان نویسندگان ادبیات انقلاب اسلامی جبران ناپذیر است بسته هستند Date | 17/03/2022