تفاهمنامه ای برای ارتقای سواد دیرینه شناسی بچه ها

    Home  /  جشن  /  تفاهمنامه ای برای ارتقای سواد دیرینه شناسی بچه ها

تفاهمنامه ای برای ارتقای سواد دیرینه شناسی بچه ها Image

تفاهمنامه ای برای ارتقای سواد دیرینه شناسی بچه ها

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موزه ملی ایران به منظور احیا و شناخت فرهنگ و تمدن ایران با یکدیگر تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
به گزارش صد کادو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، امضای تفاهمنامه میان کانون پرورش فکری و موزه ملی ایران سبب افزایش اطلاعات به روز و شگرف در عرصه آموزش تاریخ به کودکان و نوجوانان و ایجاد زمینه های همکاری تخصصی خواهد بود.
در جهت گسترش همکاری میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موزه ملی ایران و به منظور هم افزایی، رشد مهارت ها و ارتقای سطح علمی با استفاده از پتانسیل های موجود در دو مجموعه، به درخواست معاونت تولید کانون تفاهمنامه ای با امضای مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس کل موزه ملی ایران منعقد شد.
این تفاهمنامه در زمینه ارتقای سواد دیرینه شناسی کودکان و نوجوانان و گسترش همکاریهای ترویجی و فرهنگی در حوزه آموزش به کودکان و نوجوانان انجام شده است.
اهمیت آموزش تاریخ و فعالیتهای ترویجی در جهت ارتقای سواد تاریخی عمومی برکسی پوشیده نیست، در این میان کودکان و نوجوانان جایگاه ویژه ای در این انتقال فرهنگی دارند. ازاین رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دارا بودن مجموعه موزه تاریخ کانون بعنوان نخستین موزه تخصصی کودک و نوجوان در خاورمیانه در اهتمام به این امر سال ها فعالیت مستمر داشته است.
بر طبق این خبر، با عنایت به خصوصیت های کانون پرورش فکری و از طرفی اهمیت موزه ملی ایران که در عرصه جهانی زبانزد است، همکاری این دو مجموعه سبب افزایش اطلاعات به روز و شگرف در عرصه آموزش تاریخ به کودکان و نوجوانان و ایجاد زمینه های همکاری تخصصی خواهد بود.
با درنظر گرفتن علاقه و دغدغه این دو مجموعه نسبت به همکاری با یکدیگر، امضای تفاهمنامه از جانب مهدی علی اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران می تواند نتایج خوبی در فعالیتهای مرتبط این دو مجموعه در جهت احیا و شناخت فرهنگ و تمدن گذشته این مرز و بوم داشته باشد.
انجام پژوهش و مقالات علمی و تخصصی مشترک در حوزه کودک و نوجوان، برگزاری نشست های علمی تخصصی در رابطه با فعالیتهای مشترک در جهت بالا بردن سطح آگاهی عمومی، برگزاری مسابقات و جشنواره های مشترک برپایه مضامین تاریخی، فرهنگی و دیرینه شناسی و بهره گیری از امکانات رسانه ای طرفین در اطلاع رسانی فعالیت ها و فرهنگ سازی در عرصه اجرای طرح های مطالعاتی همچون تعهدات طرفین در این تفاهمنامه است.
موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز قدیمی این مجموعه است که در میدان شهدای تهران، ابتدای خیابان پیروزی واقع شده است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای تفاهمنامه ای برای ارتقای سواد دیرینه شناسی بچه ها بسته هستند Date | 27/01/2022