پدر شعر آیینی كشور: شعر در زمینه های علمیه به لحاظ کیفی رشد شایان توجهی دارد

    Home  /  جشن  /  پدر شعر آیینی كشور: شعر در زمینه های علمیه به لحاظ کیفی رشد شایان توجهی دارد

پدر شعر آیینی كشور: شعر در زمینه های علمیه به لحاظ کیفی رشد شایان توجهی دارد Image

پدر شعر آیینی كشور: شعر در زمینه های علمیه به لحاظ کیفی رشد شایان توجهی دارد

به گزارش صد کادو قم ـ ایرنا ـ شاعر معاصر و پدر شعر آیینی کشور اظهار داشت: آثار شاعران حوزوی چه به لحاظ مضمون و محتوا و چه به لحاظ ساختارهای لفظی، در چند سال قبل جهش شایان توجهی داشته است.
محمدعلی مجاهدی چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق) اظهار داشت: آثار شاعران حوزوی بدون تردید باید سرشار از محتوای دینی و اخلاقی و با مضامین عالی باشد که هر خواننده ای را به این مضامین معرفتی برساند.
وی با اعلان اینکه اشعار آیینی، به درستی از منابع قرآنی و روایی برداشت شده و با هنرمندی ارائه می شوند، اشاره کرد: مقوله شعر در زمینه های علمیه در چند سال گذشته، به لحاظ کمی رشد چندانی نداشته، اما به لحاظ کیفی بسیار رشد و پیشرفت کرده است.
پدر شعر آیینی کشورمان در ادامه اضافه کرد: اشعار آیینی اگر از منابع دسته اول باشد، می تواند بسیار باارزش و تأثیرگذار باشد و حرفی برای گفتن داشته باشد، بدین جهت باید برای ارائه معانی و معارف بلند قرآنی و روایی تلاش نماییم تا به رسالت خود عمل کرده باشیم.

شاعران به منظومه سرایی انقلابی اهتمام داشته باشند
رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما نیز در این مراسم گفت: شعر آیینی و انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامی می تواند جریان خوبی داشته باشد و شاعران کشورمان باید برای منظومه سرایی شخصیت های بزرگ کشور اهتمام داشته باشند.
علیرضا قزوه با اعلان اینکه شاعران حوزوی می توانند در جهت منظومه سرایی پیشگام باشند، اشاره کرد: شاعران انقلابی باید در مقابل دشمنان و معاندان نظام اسلامی که به دنبال تحریف تاریخ و تطهیر دشمنان و رژیم پهلوی هستند، ایستادگی کنند.
مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق) چهارشنبه شب با معرفی افراد برگزیده و شایسته تقدیر در بخش های مختلف در سالن همایش های غدیر قم پایان یافت./
منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای پدر شعر آیینی كشور: شعر در زمینه های علمیه به لحاظ کیفی رشد شایان توجهی دارد بسته هستند Date | 27/01/2022