وزیر ارشاد مطرح كرد ضرورت همکاری پلت فرم ها در معرفی نظامی

    Home  /  جشن  /  وزیر ارشاد مطرح كرد ضرورت همکاری پلت فرم ها در معرفی نظامی

وزیر ارشاد مطرح كرد ضرورت همکاری پلت فرم ها در معرفی نظامی Image

وزیر ارشاد مطرح كرد ضرورت همکاری پلت فرم ها در معرفی نظامی

صد کادو: در نشست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران برخی پلت فرم های مطرح کشور بر ضرورت همکاری پلت فرم ها در معرفی حکیم نظامی تاکید شد.
به گزارش صد کادو به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی – دستیار وزیر فرهنگ و مسئول ستاد بزرگداشت حکیم نظامی – در اولین جلسه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران برخی پلت فرم های مطرح کشور با هدف تعامل و همکاریهای حداکثری، با تکیه بر اینکه یکی از اهداف مهم ستاد بزرگداشت حکیم نظامی معرفی این شاعر بزرگ ایرانی به جهانیان است، اظهار داشت: جلسات ستاد بزرگداشت حکیم نظامی بهانه ای شد تا در دوره جدید فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اولین جلسه این وزارت خانه با مدیران پلت فرم های مطرح کشورمان برگزار گردد. این نشست ها با هدف همکاریهای مشترک در حوزه فضای مجازی ادامه خواد یافت و معرفی حکیم نظامی بعنوان شاعری ایرانی و پارسی سرا در فضای مجازی بهانه ای برای برگزاری این نشست شد. نظامی متعلق به سرزمین بزرگ قلمرو ایران است و فرهنگ کشورمان هم از دیرباز در جهان شناخته شده است.
شالویی با اشاره به اینکه ۲۱ اسفندماه در تقویم کشور به نام روز بزرگداشت حکیم نظامی به ثبت رسیده است، تصریح کرد: سال جاری برای تاکید بیشتر بر ایرانی بودن و پارسی سرا بودن این شاعر بزرگ، به جای اختصای یک روز، به مدت یک هفته در چارچوب بزرگداشتی به معرفی این شاعر بزرگ پرداخته می شود. بدین منظور ستاد بزرگداشت حکیم نظامی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی شده و آغاز به کار کرده و از تمامی صاحبان پلت فرم ها خواستاریم در معرفی این شاعر پارسی در میان مردم با این ستاد همکاری و همیاری داشته باشند.
مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: معرفی شاعران و مفاخر کشورمان به جهانیان همچون حکیم نظامی که از پیام آوران زبان پارسی است، حائز اهمیت می باشد.
مسئول ستاد بزرگداشت حکیم نظامی با تکیه بر نقش فضای مجازی در معرفی این شاعر پارسی سرا، اضافه کرد: فضای مجازی یکی از حوزه های نوین و بهره گیری از فرصت های آن ضروری می باشد، ازاین رو کمک و همراهی پلت فرم های کشورمان در معرفی حکیم نظامی می تواند کمک شایانی به ما بکند.
شالویی اضافه کرد: معرفی داستان ها و حکایت های حکیم نظامی همچون لیلی و مجنون، خسرو و شیرین و… در بین مردم بسیار اهمیت دارد، چونکه این شاعر بزرگ طوری این داستان ها را با شور به نظم درآورده که معرفی او هم از نظر ادب و زبان و هم اشاعه یک اندیشه سالم و قدسی، می تواند الگوی خوبی برای معرفی باشد.
او افزود: پلت فرم های کشورمان با عنایت به پوشش مردمی و تعداد مخاطبان مردمی شان می توانند ما را در رسیدن به اهداف مان در این حوزه کمک کنند. ازاین رو توجه به تولید محتوا در این حوزه بسیار مهم می باشد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این عرصه حمایت های لازم را انجام می دهد. مخاطبان ما در معرفی حکیم نظامی همه اقشار جامعه را در برمی گیرد و در نظر داریم با تولید محتوای مناسب، این شاعر ایرانی و پارسی زبان را به مردم کشورمان و جهانیان معرفی نماییم.
دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلام بر بهره گیری از همه ظرفیت ها و ایده های صاحبان پلت فرم ها در تولید محتوا برای معرفی حکیم نظامی تصریح کرد و اظهار داشت: بزرگداشت حکیم نظامی یک اقدام فرهنگی است و به دور از هر گونه فضاسازی سیاسی انجام می شود و همه تلاش ستاد بزرگداشت این شاعر در معرفی او بعنوان شاعری ایرانی و پارسی زبان است.
در ابتدای این نشست، مهدی نورعلیشاهی – سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی-، اظهار داشت: در دنیای امروز حضور و بروز پلت فرم ها در تصمیم سازی های کلان دولت ها انکارناپذیر است و نمی توان از ظرفیت بالای آنها در اطلاع رسانی چشم پوشید.
نورعلیشاهی در عین حال بیان نمود: تعامل در این عرصه به آغازی نیاز دارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت جدید برای این تعامل و همکاری با پلت فرم ها به مثابه یک رسانه اثرگذار تلاش می کند، چونکه در دنیای امروز پلت فرم ها هم بگونه ای از رسانه ها تبدیل گشته اند و بعنوان رسانه ای مستقل و اثربخش حرف های زیادی برای گفتن دارند. ازاین رو ضرورت حمایت و تعامل از جانب دستگاههای دولتی هم ضروریست.
وی همینطور بر لزوم حمایت مدیران پلت فرم ها در معرفی حکیم نظامی بعنوان شاعری ایرانی و پارسی تصریح کرد و اظهار داشت: بر این اساس خواهان تعامل و همکاری شما در معرفی هرچه باشکوه تر این شاعر بزرگ و دیگر مفاخر کشورمان در بستر فضای مجازی هستیم.
همینطور در بخش دیگری از این نشست، محمدصادق افراسیابی – معاون مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی – اظهار داشت: انتشار محتوا در بستر فضای مجازی دارای اهمیت است و نباید از اهمیت آن غافل بود و تعامل با مدیران پلت فرم های مطرح کشور از این منظر حائز اهمیت می باشد. پلت فرم های مطرح کشور به لحاظ تعداد کاربران و همینطور محتوای آنها دارای اهمیت است و این نشست از این جهت با هدف گفتگو و تعامل های حداکثری این وزارت خانه با آنها برگزار شده است.
افراسیابی افزود: بزرگداشت حکیم نظامی که در اسفندماه سالجاری برگزار می شود، می تواند بستری برای همگرایی های ملی با پلت فرم های کشور شود.
در این جلسه حاضران، نظرات و پیشنهادهای خود درباره چگونگی تعاملات دوجانبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پلت فرم های کشور و همینطور چگونگی معرفی حکیم نظامی در فضای مجازی را عرضه کردند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وزیر ارشاد مطرح كرد ضرورت همکاری پلت فرم ها در معرفی نظامی بسته هستند Date | 26/01/2022