كارگردان تروكاژ با مهر مطرح كرد؛ تبلیغ نامزد ریاست جمهوری، تبلیغ آبمیوه نیست!

    Home  /  جشن  /  كارگردان تروكاژ با مهر مطرح كرد؛ تبلیغ نامزد ریاست جمهوری، تبلیغ آبمیوه نیست!

كارگردان تروكاژ با مهر مطرح كرد؛ تبلیغ نامزد ریاست جمهوری، تبلیغ آبمیوه نیست! Image

كارگردان تروكاژ با مهر مطرح كرد؛ تبلیغ نامزد ریاست جمهوری، تبلیغ آبمیوه نیست!

محمدهادی نعمتی کارگردان تروکاژ ضمن اشاره به دغدغه های خود در ساخت این مستند تصریح کرد حمایت سلبریتی ها از برخی نامزدهای انتخاباتی در سالهای اخیر سبب لطمه به کشور شده است.

محمدهادی نعمتی کارگردان مستند «تروکاژ» که این روزها در حال اکران اینترنتی است، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اثر اظهار داشت: تروکاژ به مفهوم کلک سینمایی است که از آن در فیلمها استفاده می شود. این مستند آرشیوی درباره سلبریتی هاست. این که هالیوود چگونه با سلبریتی های خود برخورد می کند و در ایران چه برخوردی با سلبریتی ها صورت می گیرد؟
وی افزود: دست سلبریتی ها چقدر در دنیا در اظهارنظرهای سیاسی باز است و این اتفاق در ایران به چه شکل است؟ ضمن این که ما در «تروکاژ» به این مورد پرداخته ایم که جدیداً آمریکا ویزایی به نام ویزای تلنت برای افراد در نظر گرفته است، به این صورت که هرکسی آثار بیشتری ضد جمهوری اسلامی داشته و جوایز نفیس تری را برده باشد به سادگی از این ویزا برخوردار می شود.
این مستندساز اضافه کرد: ما به این مورد پرداختیم که سلبریتی ها به انتخابات ورود پیدا می کنند و روی نظر مردم اثر می گذارند این در شرایطی است که سواد سیاسی خاص و تحقیقی ندارند. این سلبریتی ها تنها بر این اساس که از افراد پول می گیرند آغاز به تبلیغ برای آنها می کنند و این حمایت ها سبب می شود نگاه سیاسی جامعه تغییر کند بنابراین در انتخابات اثر منفی می گذارد. بر همین مبنا به سراغ ساخت این مستند رفتیم.
نعمتی بیان نمود: اکران این مستند به صورت اتفاقی در این بازه که بحث انتخابات پررنگ است، پیش آمد اما سبب شد «تروکاژ» به خوبی دیده شود. ما در این مستند بیشتر به این مورد پرداختیم که سلبریتی ها بیشتر به صورت هیجانی از نامزد خاصی حمایت می کنند یعنی یا پشتوانه پولی برای این حمایت داشته اند، یا پشتوانه هیجانی. برای مثال اتفاق خوبی که در چند سال گذشته رخ داد، این بود که به سلبریتی ها اجازه داده شد در بیلبوردهای خیابانی به تبلیغات بازرگانی بپردازند یعنی برای آنها فرقی نمی کرد که یک آبمیوه تبلیغ کنند یا به تبلیغ برای یک نامزد ریاست جمهوری بپردازند. درواقع آنها برای پولی که می گیرند، تبلیغ می کنند.
این کارگردان توضیح داد: این مورد سبب شد پایگاه آنها در میان مردم تضعیف شود. سینمای ایران برخی خط قرمزها را دارد و بنابراین سلبریتی ها در پوزیشن های خاصی دیده نمی شوند این در شرایطی است که در خارج از کشور این اتفاق رخ می دهد همین است که سلبریتی در ایران تبدیل به قهرمان می شود در حالیکه امکان دارد یک آدم خیلی عادی باشد. حالا که به این افراد اجازه داده شد تبلیغات کنند و این مورد سبب شد مردم متوجه شوند این قهرمانانی که در فیلمها می بینند زندگی عادی ای دارند. سلبریتی ها در سالهای اخیر نگاه سیاسی و انتخاباتی مردم را تغییر دادند که متأسفانه به کشور لطمه وارد شد اما مردم متوجه ماجرا شدند.
نعمتی مطرح کرد: تمام حرف این مستند در سکانس پایانی آن وجود دارد. ما مراسم اسکاری را نشان می دهیم که درباره سلبریتی ها صحبت می شود و بهترین بخش فیلم است.
وی در انتها تصریح کرد: اگر احسان شادمانی نبود این مستند ساخته نمی شد، ایشان محقق، پژوهشگر و تهیه کننده «تروکاژ» است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای كارگردان تروكاژ با مهر مطرح كرد؛ تبلیغ نامزد ریاست جمهوری، تبلیغ آبمیوه نیست! بسته هستند Date | 20/05/2021