تدارك نهایی برنامه های انتخاباتی سیما

    Home  /  جشن  /  تدارك نهایی برنامه های انتخاباتی سیما

تدارك نهایی برنامه های انتخاباتی سیما Image

تدارك نهایی برنامه های انتخاباتی سیما

در فاصله یک ماه مانده به انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، استودیوهای سیما برای تولید برنامه های انتخاباتی آماده شده و استودیوی شماره ۱۱ برای مناظره ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش صد کادو به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در فاصله یک ماه مانده به انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، استودیوهای سیما برای تولید برنامه های انتخاباتی آماده شده اند. استودیوی شماره ۱۱ برای مناظره ها در نظر گرفته شده که کار ساخت آن به علت مشخص نشدن تعداد قطعی نامزدهای انتخابات هنوز نهایی نشده، اما طرح کلی آن اجرا شده است.
استودیوی شماره ۱۲ برای برنامه شبکه سه و استودیوی شماره ۱۳ برای برنامه شبکه یک و استودیوی شماره ۱۴ برای برنامه شبکه چهار، بعد از پشت سر گذاشتن مراحل فنی و ساخت آرایه آماده بهره برداری شده اند. اقداماتی مانند تعویض و تغییر نور استودیوها، ایجاد زیرساخت برای ۱۴۰ خط نور، تعویض میکسر صدا و اقدامات فنی جهت استفاده چندین دوربین و بازسازی شبکه حرکتی و تلسکوپی پروژکتورها و نصب پروژکتورهای جدید LED ازجمله اقدامات مرکز تولید و فنی سیما برای تجهیز استودیوها بوده است.
برنامه های رسانه ملی کلید شورآفرینی در انتخابات
علی طلوعی، رئیس مرکز تحقیقات سازمان با حضور در استودیوهای در ارتباط با انتخابات اظهار داشت: با نزدیک شدن به انتخابات، برنامه های تلویزیون فضای انتخاباتی می گیرند و مخاطب کم کم وارد این عرصه می شود.
وی اضافه کرد: ما بر مبنای نگاهی که مردم به انتخابات دارند، آمار و اطلاعات را جمع آوری می نماییم و داده هایمان متأثر از نگاه مخاطبان است که این نگاه می تواند تحت تاثیر مناظره ها و برنامه های ویژه رادیو و تلویزیون باشد.
رئیس مرکز تحقیقات ضمن اشاره به تاثیر مناظره ها و برنامه های نامزدهای ریاست جمهوری در شورآفرینی و گرم شدن فضای انتخابات اظهار داشت: بالاترین آمار مخاطبان در برنامه های انتخاباتی در ارتباط با مناظره هاست که به لحاظ میزان بیننده همواره فاصله معناداری با پربیننده ترین برنامه های تلویزیون در زمان خود داشته اند.
طلوعی خاطرنشان کرد در آخرین انتخابات ریاست جمهوری با استقبال ۶۴ درصدی از مناظره ها روبرو بودیم که دربرش زمانی خود از پربیننده ترین برنامه روی آنتن سبقت گرفته بود.
وی اضافه کرد: به نظر می رسد در انتخابات ۱۴۰۰ هم مناظره ها می توانند نگاه مخاطب را به خود جلب کنند و به صورت کلی امیدواریم با چینش متفاوت برنامه های مختلف و متنوع رسانه ملی در انتخابات سال جاری، مردم بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.
طلوعی ضمن اشاره به رعایت عدالت رسانه ای در رقابت انتخاباتی اظهار داشت: برنامه های قانونی می توانند شناخت بیشتری از نامزدهای انتخاباتی به مخاطب عرضه کنند، به صورتی که در دوره های پیش، نامزدهایی با یک تا دو درصد شناخت در بین مردم بعد از برنامه های داغ تلویزیونی تا بیشتر از ۴۰ درصد نزد مردم شناخته شدند.
رئیس مرکز تحقیقات خاطرنشان کرد: مخاطبان انتظار دارند مناظره ها تصویری از اخلاق را به آنها عرضه نماید و رعایت این نکته در مقبولیت نامزدها تاثیر به سزایی دارد.
وی در انتها ضمن اشاره به تعداد نظرسنجی هایی که رسانه ملی برای انتخابات انجام می دهد، اظهار داشت: مرکز تحقیقات تابحال ۱۴ نظرسنجی انجام داده است و با ورود به فضای انتخاباتی در هفته دو نظرسنجی انجام می شود که این تعداد در هفته آخر انتخابات به نظرسنجی های روزانه تبدیل می شود. تجمیع این نظرسنجی ها نتایج نهایی نظرسنجی رسانه ملی را که همواره با کمترین ضریب خطا روبرو بوده، دربر می گیرد.
اهمیت به جزئیات در طراحی آرایه ها
طرح آرایه برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در فروردین ماه به تأیید رسید و الان با تلاش طراحان وعوامل مرکز تولید و فنی سیما نصب آرایه ها به پایان رسیده است.
عبدالعباس برغشی، رئیس کمیته طراحان صحنه برنامه های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری اظهار داشت: طرح آرایه ها، ماحصل نظر کمیته طراحی آرایه بوده که در انتخاب آن زیبایی شناسی، مخاطب شناسی و هویت بصری ایرانی، اسلامی لحاظ شده است.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در بیشتر آرایه ها، رنگ آبی کمرنگ و کرم غالب است و این انتخاب برگرفته از هویت ایرانی و برای آرامش بخشی است، اظهار داشت: رنگ آبی کم رنگ از نظر حرفه ای، عمق میدان و گستردگی فضای آرایه را نزد مخاطب به وجود می آورد و صحنه را چشم نوازتر می کند.
زهره گوهرشادی یکی از طراحان آرایه های برنامه های انتخاباتی هم استفاده از رنگ آبی کم رنگ در اغلب آرایه ها را با عنایت به کارکرد این رنگ مؤثر دانست و اضافه کرد: این رنگ هم عمق میدان بیشتری بوجود می آورد و هم برای مخاطب و مصاحبه شونده، آرامش به وجود می آورد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای تدارك نهایی برنامه های انتخاباتی سیما بسته هستند Date | 20/05/2021