اعلام آمادگی برای شناساندن ایران به کودکان صرب

    Home  /  جشن  /  اعلام آمادگی برای شناساندن ایران به کودکان صرب

اعلام آمادگی برای شناساندن ایران به کودکان صرب Image

اعلام آمادگی برای شناساندن ایران به کودکان صرب

به گزارش صد کادو در دیدار رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان با رئیس مرکز فرهنگی کودکان بلگراد از اعلام آمادگی این مرکز برای برگزاری روز و هفته ایران با هدف شناساندن فرهنگ و تاریخ و دیدنی های ایران به کودکان و نوجوانان صرب گفته شد.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ (برابر با ۱۲ آوریل ۲۰۲۲) با دراگان ماریچ (Dragan Marić)، رییس مرکز فرهنگی کودکان بلگراد دیدار و گفت و گو و از این مرکز بازدید کرد.
در این دیدار که روژیکا چوکوویچ، مدیر بین الملل مرکز نیز حضور داشت، رییس مرکز با استقبال از حضور رایزن فرهنگی اظهار داشت: ایران کشوری با سابقه تاریخی زیاد است و ما مایل به توسعه همکاریهای پایدار و مستمر در زمینه کودک و نوجوان با ایران هستیم. این مرکز آمادگی دارد تا نسبت به برگزاری روز و هفته ایران با هدف شناساندن فرهنگ و تاریخ و دیدنی های ایران به کودکان و نوجوانان صرب مشارکت داشته باشد.
ماریچ با اشاره به طرح های مشترک با سایر کشورها اظهار داشت: یکی از کارهای این مرکز، برگزاری مسابقات با همکاری کشورهای مختلف و اعزام برندگان به کشورهای دیگر است تا در مدت اقامت خود با فرهنگ و مردم آن سرزمین بیشتر آشنا گردند.
رییس مرکز فرهنگی کودکان بلگراد آمادگی این مرکز را برای انعقاد تفاهم نامه با مراکز تخصصی کودک در ایران اعلام و از رایزن فرهنگی سفارت ایران دعوت کرد تا به کلوب فرهنگی که تا حالا ۱۵ کشور عضو آن هستند، بپیوندد.
وی در ادامه سخنانش بیان کرد: این مرکز با تمامی مراکز کودکان در صربستان ارتباط و همکاری دارد و از این نظر گستره وسیعی را پوشش می دهیم.
ماریچ در ادامه آمادگی مرکز برای انتشار کتاب دوستی کودکان دو کشور را اعلام نمود و پیشنهاد نمود بعنوان شروع همکاری و مقدمه برگزاری هفته کودک، برنامه ای نیم روزه در ماه می یا ژوئن(اردیبهشت یا خرداد) پیش از تعطیلات تابستانی مدرسه ها برای معرفی ایران در آن مرکز ترتیب داده شود.
او درباب هفته کودک اظهار نمود: در اختیار گذاشتن فضای مورد نیاز، اطلاع رسانی و دعوت از رسانه ها، اطلاع رسانی به کودکان و در اختیار گذاشتن امکانات فنی و پشتیبانی همچون مواردی است که این مرکز آنها را به عهده خواهد گرفت.
در این دیدار امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از این دیدار اظهار داشت: همچون موضوعات اساسی و مورد توجه رایزنی فرهنگی برنامه ریزی در زمینه کودک و نوجوان و کارهایی است که به افزایش شناخت نسل جدید یاری رساند.
پورپزشک با معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران، کارهای گسترده آنرا یاد شده قرار داد و خواهان فراهم شدن زمینه انعقاد تفاهم نامه میان دو مرکز شد.
همین طور طرح انتشار کتاب دوستی کودکان و برگزاری هفته فیلم کودک نیز عنوان شد که مورد استقبال رییس مرکز فرهنگی کودکان بلگراد قرار گرفت.
در ادامه این دیدار، رایزن فرهنگی ایران از امکانات مرکز فرهنگی مورد اشاره بازدید کرد.
برمبنای آن چه در سایت مرکز فرهنگی کودکان بلگراد آمده است، این مرکز یک موسسه فرهنگی است که توسط شهرداری شهر بلگراد در سال ۱۹۵۲ بعنوان خانه پیشگامان بلگراد تأسیس شد. مرکز یک موسسه معتبر با بیش از شش دهه فعالیت است. برنامه های خلاقانه، مدرن و تعاملی در مرکز فرهنگی کودکان بلگراد اجرا می شود و مرکز تلاش می کند پدیده ها و روندهای اجتماعی را مطابق با علایق کودکان و جوانان دنبال کند. مرکز فرهنگی کودکان بلگراد در طول فعالیت خود، با احترام به تغییراتی که در خواسته ها و نیازهای مخاطبان رخ داده است، کوشیده است هر آن چه را خوب بوده را حفظ و با روش های مدرن کار تکمیل کند.
مرکز فرهنگی کودکان بلگراد پلاک “خورشید طلایی” را برای تقدیر ویژه از افرادی که کارهای ارزشمندی را برای کودکان انجام می دهند، طراحی نموده است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای اعلام آمادگی برای شناساندن ایران به کودکان صرب بسته هستند Date | 14/04/2022