آموزش شهروندی در نمایشگاه اسباب بازی

    Home  /  جشن  /  آموزش شهروندی در نمایشگاه اسباب بازی

آموزش شهروندی در نمایشگاه اسباب بازی Image

آموزش شهروندی در نمایشگاه اسباب بازی

صد کادو: مدیرکل آموزش های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از مشارکت این اداره کل با هفت موضوع اصلی در نمایشگاه و بازار فروش اسباب بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی آگاهی داد.
به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، مهدی امیری مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران درباره نحوه مشارکت این اداره کل در نمایشگاه و بازار فروش اسباب بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی اعلام نمود: توجه به موضوعات شهروندی و آموزش شهروندان در این رویداد با هدف اهمیت به قشر کودک و نوجوان خصوصاً نسل چهارمی ها در گام دوم انقلاب اسلامی، از موضوع های مهمی بود که این اداره کل را به مشارکت و حمایت تشویق کرد.
او افزود: برمبنای مطالعات انجام شده و تحقیقات به عمل آمده از آثار و موضوع های فرهنگی در بحث آموزش کودکان و نوجوانان در چهار محور اصلی این نمایشگاه مشارکت کردیم.
امیری با اشاره به سرفصل های مهم آموزش های شهروندی در نمایشگاه و بازار فروش اسباب بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی اظهار داشت: موضوعات مهمی مانند فرهنگ آپارتمان نشینی، توجه به توسعه حمل و نقل پاک و آموزش های مربوط به موضوعات پسماند ازجمله سرفصل های مهم این اداره کل است که به آن پرداختیم. همین طور از سایر سرفصل های مهم آموزشی می توان به موضوع های آداب شهروندی، آموزش های حفظ و نگهداری از محیط زیست، توجه به ایمنی شهری و آموزش های مدیریت بحران اشاره نمود که موردتوجه ویژه نیز قرار خواهند گرفت.
او ضمن اشاره به استقرار دبیرخانه شهر دوستدار کودک در اداره کل آموزش های شهروندی اظهار داشت: ورود این اداره کل به نمایشگاه و بازار فروش اسباب بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی همچون وظایف ذاتی این اداره کل است که این با تمرکز بر این هفت موضوع بصورت برگزاری کارگاه های عملی، مهارتی، علمی و هنری در این رویداد به مرحله اجرا رسیده و شهروندان برای بهره برداری می توانند با شرکت در نمایشگاه از برنامه های فرهنگی و کارگاه های آموزشی استفاده کنند.
مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران بیان کرد: از سازمان های مرتبط مانند حمل و نقل و ترافیک، سازمان مدیریت پسماند، محیط زیست، بحران و آتش نشانی در شهرداری تهران تقاضای همکاری شد تا در موضوع آموزش به کودکان وارد شوند و همکاری لازم را داشته باشند.
این مدیر درباره تأثیر آموزش در زمینه کودک و نوجوان توضیح داد: نکته مهم بعدی که ما را برای مشارکت در نمایشگاه و بازار فروش اسباب بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی تشویق کرد، اهمیت سرمایه گذاری برای آموزش در دوران کودکی ست برای اینکه آموزش در این سنین از دوره های دیگر زندگی اثربخش تر است. بنا بر این برنامه های مختلفی در قالب بسته های آموزشی از طرف اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران هرسال پیش بینی و اجرا می شود.
امیری در آخر اظهار نمود: بطور طبیعی ورود به بحث بازی و اسباب بازی که یکی از ابزارهای بسیار مهم در آموزش کودکان بوده برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردارست. بازی زندگی کودک نیست اما تمام زندگی کودک، بازی ست. ما می خواهیم در این رویداد با بهره گیری از ابزار اسباب بازی آموزش های لازم را به کودکان ارائه نماییم برای اینکه می توانیم از این طریق آموزش را بصورت کاملا غیرمستقیم، جذاب و موردپسند به کودکان منتقل نماییم.
نمایشگاه و بازار فروش اسباب بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ تا ۱ بامدادان در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می گردد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای آموزش شهروندی در نمایشگاه اسباب بازی بسته هستند Date | 13/04/2022