یک درگذشت، خبرهایی از آقای مجری و سفارش هایی به مسافران

    Home  /  جشن  /  یک درگذشت، خبرهایی از آقای مجری و سفارش هایی به مسافران

یک درگذشت، خبرهایی از آقای مجری و سفارش هایی به مسافران Image

یک درگذشت، خبرهایی از آقای مجری و سفارش هایی به مسافران

صد کادو: آخرین وضعیت عمره از زبان وزیر ارشاد، اضافه شدن مغولستان به پرونده نوروز، هشدار به مسافران ۵ استان، اعلام برنامه نوروزی ۲ موزه، بازگشت عروسک های محبوب به تلویزیون، یک درگذشت، چهره هایی که این بهار را نمی بینند و… از اخبار فرهنگی بیست وششم اسفند بود.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که جای خوشی دارد که نمایشگاه قرآن کریم با شروع بهار ایرانی شروع به کار می کند، اظهار داشت: ما با تمسک به آیات قرآنی بدنبال این هستیم که به خانواده قوام بیشتری بدهیم، بدین جهت خانواده محور نمایشگاه قرآن پیش رو است و آن چه برای نمایشگاه درنظر گرفته ایم تقویت موضوع خانواده است.

آخرین وضعیت عمره از زبان وزیر ارشاد
محمدمهدی اسماعیلی همین طور درباره ی آخرین وضعیت عمره اظهار داشت: برای حج عمره هم اسباب این سفر آماده است. اگر همکاران ما این امکان را فراهم آورند این سفر در این ماه آغاز می شود و اگر شرایط فراهم نشود ممکنست حج عمره به پس از حج تمتع موکول گردد.

اجرای ۲ طرح نوروزی و رمضانی در ۲۲۰۰ بقعه متبرکه
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: در آستانه سال جدید درحال برگزاری ویژه برنامه ضیافت الهی و آرامش بهاری هستیم؛ پس اوقاف در امامزادگان برنامه های فراوانی در نظر گرفته است.

سال تحویل کدام اماکن تاریخی باز هستند؟
مراسم تحویل سال نو در «تخت جمشید» و «حافظیه» برگزار می گردد و درهای این دو مجموعه تاریخی از ساعت ۵: ۳۰ بامداد چهارشنبه اول فروردین ماه باز خواهد شد. تا کنون مکان تاریخی دیگری برای برگزاری مراسم تحویل سال نو اعلام نشده است.

مغولستان به «نوروز» اضافه می شود
معاون میراث فرهنگی از درخواست مغولستان برای پیوستن به پرونده میراث جهانی «نوروز» آگاهی داد. نوروز قبل تر به نام ۱۲ کشور در یونسکو ثبت جهانی شده است.

هشدار به مسافران ۵ استان
ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از مسافران نوروزی ۵ استان درخواست نمود از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.

چند سفارش به مسافران نوروزی
همین طور ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با شروع سفرهای نوروزی، به مسافران چند سفارش کرد.

اعلام برنامه نوروزی ۲ موزه
برنامه ها و زمان فعالیت کتابخانه و موزه ملی ملک در نوروز ۱۴۰۳ با ۱۲ تالار موزه ای و کتابخانه ای اعلام گردید.
همین طور برنامه ها و زمان بازدیدِ موزه کودکی ایرانک در تعطیلات نوروز اعلام گردید.

بازگشت عروسک های محبوب به تلویزیون
مدیر شبکه نسیم درباره ی جزییات برنامه «مهمانی» ایرج طهماسب بیان کرد عوامل این برنامه درحال تمرین هستند و روزهای آینده ضبط آن شروع می شود.

جزئیات برنامه های رمضانی تلویزیون
سخنرانی های ویژه ماه مبارک رمضان از شبکه های سیما پخش می شود.
همین طور در ساعات مختلف، مناجات خوانی های ویژه ماه مبارک رمضان از شبکه های سیما پخش می شود.

جواد مانی درگذشت
جواد مانی، از تهیه کنندگان پیشکسوت رادیو شب گذشته (۲۵ اسفندماه) بر اثر سکته مغزی درگذشت.

کدام برنامه های نوروزی باکیفیت فراتر پخش می شوند؟
شبکه فراتر برنامه هایی را برای جشنواره نوروزی و بهار قرآن در نظر گرفته که پخش اصلی آنها هرشب از ساعت ۱۹: ۰۰ تا پاسی از نیمه شب ادامه دارد و با بالاترین کیفیت ۴K-HDR از آنتن این شبکه پخش خواهد شد.

پخش ۱۹۰ فیلم سینمایی در نوروز از تلویزیون
تلویزیون برای ایام نوروز امسال ۱۹۰ فیلم سینمایی روز دنیا از ۵۱ کشور را آماده پخش کرده است.

راهیان نور تعطیل نمی شود
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار داشت: راهیان نور تعطیل نمی گردد، اما به احترام ماه مبارک رمضان اعزام کاروانی انجام نمی شود؛ البته در روزهای رمضان یادمان ها باز و فعال بوده و فقط اعزام کاروان ها متوقف شده است.

چهره هایی که این بهار را نمی بینند
احمد سمیعی گیلانی، احمدرضا احمدی، ر. اعتمادی، شاپور جورکش، کورش صفوی، ابراهیم گلستان، محمد محمدعلی، میرشمس الدین ادیب سلطانی، امیربانو کریمی و کریم مجتهدی همچون چهره هایی هستند که امسال چهره در نقاب خاک کشیدند.

جایزه کتاب سال «نِرو» به «نیش زنبور» رسید
«پل موری» نویسنده ایرلندی به عنوان برنده «جایزه طلایی نِرو» برای بهترین کتاب سال برگزیده شد.

تحریم جشنواره قلم آمریکا در پشتیبانی از فلسطین
بیش از ۱۲ نویسنده و شخصیت برجسته ادبی در اعتراض به «نسل کشی» مقابل فلسطینی ها توسط اسرائیل در غزه، از جشنواره جهانی قلم آمریکا کناره گیری کردند.

دهکردی و نصیریان به رییس جمهور چه گفتند؟
مدیرعامل خانه سینما در دیدار اهالی فرهنگ و هنر با رئیس جمهور از تحقیر هنرمندان با واژه سلبریتی و مشکلات بیکاری، تورم و مالیات جامعه هنری صحبت کرد.

چند تماشاگر برای فیلم های نوروزی به سینما رفتند؟
۶ فیلم اکران نوروزی در ایام ابتدایی نمایش عمومی خود بیش از ۳۰۰ هزار نفر را میزبانی کردند.

نمایش ۵ انیمیشن ایرانی در اسپانیا
پنج پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز فرهنگی هنری «کاسا انسندیدا» در پایتخت کشور اسپانیا به نمایش درمی آید.

اعلام آمار تماشاگران تئاتر تا ۲۵ اسفندماه
آمار فروش و تماشاگران نمایش های تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه، کارگاه نمایش و کافه تریای قشقایی مجموعه تئاتر شهر، همین طور تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا آخر روز جمعه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ اعلام گردید.
همین طور آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش هایی که در نوبت اجرای بهمن و اسفندماه ۱۴۰۲ در سالن های تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفتند، اعلام گردید.

نمایش آثار ۵۰ هنرمند با مشارکت بیش از ۵ گالری
نمایشگاه گروهی «مثبت، منفیِ پنجاه» روز جمعه ۲۵ اسفند در گالری گویه افتتاح شد؛ در این نمایشگاه آثار بیش از ۵۰ هنرمند ایرانی نمایش داده شده است.

مهاجمان به «دختری با گوشواره مروارید» زندانی نمی شوند
گروهی از فعالان محیط زیستی که مدتی پیش تابلو نقاشی «دختری با گوشواره مروارید» را به عنوان اعتراض هدف حمله قرار داده بودند، از حکم تحمل حبس معاف شدند.

فروش نقاشی ایرانی متعلق به شاهزاده ناپل
تازه ترین حراجی آنلاین کریستیز در حالی در پاریس پایان یافت که اثری بدون عنوان از صادق تبریزی نقاش نام آشنای ایرانی و پیشگام فقید مکتب سقاخانه متعلق به مجموعه ویکتور امانوئل، شاهزاده ناپل به عنوان تنها اثر ایرانی حاضر در این حراج بفروش رسید.
پیشنهادهایی برای خواندن:
چالش های مد و لباس و «ایونت »هایی که نقش چسب زخم را ایفا می کنند
استغفار کردن چه چیزی به انسان هدیه می دهد؟
رونمایی از فرش «تخت جمشید»
بدرود هنرمند «صبح جمعه با شما»
قصه عروسکی که از رسیدن بهار خبر می دهد
شیرین ترین خاطره جنگ به روایت یک فرمانده
قصه علی اکبر شهنازی و «قوطی بگیر و بنشون»
کتاب هایی از برنده بوکر عربی در ایران
میازاکی؛ پیرمرد بی جانشین دنیای انیمیشن

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای یک درگذشت، خبرهایی از آقای مجری و سفارش هایی به مسافران بسته هستند Date | 17/03/2024