درگذشت یک بازیگر و یک خواننده و چند فیلم

    Home  /  جشن  /  درگذشت یک بازیگر و یک خواننده و چند فیلم

درگذشت یک بازیگر و یک خواننده و چند فیلم Image

درگذشت یک بازیگر و یک خواننده و چند فیلم

به گزارش صد کادو، پایان جشنواره های فجر ۱۴۰۲، خبرهایی از برگزاری نمایشگاه رسانه های ایران، پاسخ ضرغامی در رابطه با برگرداندن الواح هخامنشی به ایران، قصد ازبکستان برای لغو ویزای ایرانی ها، خبرهایی در رابطه با حج، جدید ترین واکنش به ماجرای قاچاق فیلم «شب، داخلی، دیوار»، درگذشت پردیس افکاری و دولتمند خالف، اعلام مکان برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، پخش یک سریال با محوریت انتخابات و… همچون اخبار این هفته فرهنگی هنری ایسنا بودند.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، در اولین روز از هفته ای که گذشت مراسم پایانی سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در تالار وحدت برگزار شد و برگزیدگان این رویداد عرضه شدند.

پایان جشنواره های فجر ۱۴۰۲ با اختتامیه جشنواره تجسمی
شانزدهمین جشنواره تجسمی فجر با تجلیل از مفاخر هنرهای تجسمی و قدردانی از برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره پایان یافت.

تازه ترین خبرها از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان
همینطور با معرفی داوران بخش خردسال جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اعلام گردید که بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اسفندماه سال جاری در شهر تاریخی اردکان یزد در حالی برگزار می گردد که در قسمت ملل میزبان ۴ نمایش از ۵ کشور جهان است.

خبرهایی از برگزاری نمایشگاه رسانه های ایران
نمایشگاه رسانه های ایران بعد از ۶ سال وقفه سال جاری از تاریخ ۲۹ بهمن تا دوم اسفند در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد و در اختتامیه این رویداد خبرگزاری دانشجویان ایران بعنوان یکی از غرفه های برتر در مراسم پایانی نمایشگاه رسانه های ایران ارائه شد.
حضور ۱۷۰۰ فعال رسانه ای از سراسر کشور در نمایشگاه رسانه های ایران
وزیر ارشاد: استقبال از نمایشگاه رسانه ها غیرمنتظره بود
موضع وزیر فرهنگ در رابطه با مصوبه اخیر شورایعالی فضای مجازی
اهالی رسانه در رابطه با نمایشگاه رسانه های ایران چه می گویند؟

خبرهایی در رابطه با حج
روز سه شنبه سازمان حج و زیارت با بیان این که شمار ثبت نام کنندگان حج تمتع از مرز ۶۴ هزار نفر گذشته است، اولویت های دیگری را برای تکمیل ظرفیت فراخواند؛ هرچند در این اطلاعیه تاکید شده بود این دفعه ثبت نام در تمام استان ها امکان پذیر نیست و ظرفیت در بعضی استان ها تکمیل شده است.
همینطور در اطلاعیه ای دیگر شرایط ثبت نام قطعی در کاروان های حج ۱۴۰۳ و هزینه نهایی این سفر، از حدود ۱۶۲ تا ۱۸۸ میلیون تومان تعیین شد.

پاسخ ضرغامی در رابطه با برگرداندن الواح هخامنشی به ایران
عزت الله ضرغامی در تازه ترین اظهارنظر در رابطه با استرداد این الواح به ایران اظهار داشت که «هیچ مانع فنی برای بازگرداندن آنها وجود ندارد و تلاش می شود تا آخر سال این کار صورت گیرد.» هرچند او تایید نمود آمریکا در استرداد الواح هخامنشی به ایران همیشه مانع بوجود آورده است.

قصد ازبکستان برای لغو ویزای ایرانی ها
رئیس انجمن دوستی ازبکستان و ایران از احتمال لغو ویزای ازبکستان برای شهروندان ایرانی اطلاع داد. ویزای ایران از ۱۵ بهمن ماه برای شهروندان ازبکستان یکطرفه لغو شده است.

مشکل در لغو ویزای گروهی روسیه برای ایرانی ها
همینطور شماری از مدیران آژانس های گردشگری روسیه که با ایران کار می کنند، خبر دادند که لغو ویزای گروهی روسیه هنوز برای گردشگران ایرانی قابل اجرا نیست و با مشکلاتی مواجه می باشد.

آخرین خبرها از «سند ملی صنایع دستی»
پیش نویس سند ملی صنایع دستی در نهمین جلسه شورای معین ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برگزاری اختتامیه جشنواره صنایع دستی فجر
مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی و هنرهای سنتی فجر عصر روز سه شنبه در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

موزه هنرهای معاصر چشم انتظار بودجه
محمد خراسانی زاده ـ مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ بر لزوم افزایش بودجه موزه هنرهای معاصر تهران تاکید کرد؛ این در حالیست که این بنا که میزبان گنجینه ای بزرگ از آثار هنری ایران و جهان است، هنوز احتیاج به مرمت و بازسازی دارد.

مشارکت ایران و تاجیکستان برای ثبت جهانی ۲ جشن و یک ساز
قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تهیه سه پرونده جهانی جشن «مهرگان»، «تیرگان» و «ساز رباب»، مشترک با تاجیکستان برای ثبت در یونسکو اطلاع داد.

جدیدترین واکنش به ماجرای قاچاق فیلم «شب، داخلی، دیوار»
با انتشار نسخه قاچاق فیلم برادران جلیلوند، دبیر ستاد صیانت از آثار سینمایی در مورد حواشی این انتشار غیر مجاز توضیحاتی عرضه کرد و اظهار داشت: سازندگان این فیلم درخواستی برای گرفتن پروانه نمایش نداشتند.

اعلام آمار فروش سینماها در آستانه اکران نوروزی
در فاصله یک ماه مانده تا آخر سال ۱۴۰۲ و در آستانه شروع اکران نوروزی سینماها، تعداد مخاطبان فیلمهای اکران شده با پیشتازی ۳ فیلم کمدی در صدر گیشه فروش، درحال نزدیک شدن به ۲۶ میلیون نفر است.

اعلام ۷ فیلم برای اکران در نوروز ۱۴۰۳ و رایزنی برای ادامه اکران چند فیلم
فیلمهای «تمساح خونی»، «بی بدن»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی»، «نوروز» و «ایلیا در جستجوی قهرمان» بعنوان فیلمهای اکران نوروز انتخاب شدند.
همینطور دبیر شورای صنفی نمایش از رایزنی با سازمان سینمایی برای ادامه اکران برخی فیلمهای روی پرده در نوروز اطلاع داد.

درگذشت یک خواننده و یک بازیگر
روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه خبر رسید دولتمند خالف از خوانندگان سرشناس موسیقی تاجیکستان در ۷۴ سالگی از دنیا رفته است.
همینطور پردیس افکاری، بازیگر، عصر پنجشنبه ۳ اسفندماه بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

پایتخت همچنان پرکنسرت است
با به انتها رسیدن سی ونهمین جشنواره بین المللی جشنواره موسیقی فجر، فعالان موسیقی به جریان عادی برگزاری کنسرت بازگشته و در هفته های آتی قریب به ۵۰ کنسرت (عمدتا در ۲ سانس) در ۸ سالن تهران برگزار می گردد.

مکان برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
رئیس سی وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در رابطه با مکان برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ به ایسنا اظهار داشت: «مصلی امام خمینی (ره)» شرایط بهتری برای میزبانی نمایشگاه کتاب دارد.

معرفی اعضای جدید فرهنگستان زبان
همچنین، اعضای جدید پیوسته و وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی عرضه شدند.

آخرین وضعیت مبارزه با قاچاق کتاب
یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عرضه توضیحاتی در رابطه با وضعیت مبارزه با قاچاق کتاب، در عین حال در رابطه با تخفیف ۵۰ درصدی برخی کتاب ها می گوید: این امر لزوما با مساله قاچاق و تکثیر غیرقانونی کتاب ها مرتبط نیست بلکه ما در زمینه قیمت گذاری کتاب اختلال هایی داریم.

معرفی برگزیدگان «داستان و شعر انقلاب»
سیزدهمین دوره جشنواره داستان و شعر انقلاب با معرفی برگزیدگان به پایان رسید.

افزایش تعداد فراگیران زبان فارسی
معاون امور بین الملل بنیاد سعدی با اعلان اینکه تعداد فراگیران زبان فارسی رو به افزایش است، برنامه های این مرکز برای توسعه آموزش زبان فارسی را شرح داد.

پخش یک سریال با محوریت انتخابات
مجموعه پنج قسمتی «قصه های صندوق» با محوریت انتخابات بزودی از شبکه ۲ سیما روی آنتن می رود.

اعلام نتایج چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن
نتایج چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران اعلام گردید و بر مبنای آن نمایندگان کشورمان در هر ۵ رشته این مسابقات در ۲ بخش آقایان و بانوان صاحب رتبه نخست شدند.
پیشنهادهایی برای خواندن:
«سپندارمذگان» همان «ولنتاینِ» ایرانی است؟
پیشنهادی برای ثبت جهانی یک گورستان
ترانه های غیرقابل دفاع اما موفق!
۱۰۱ سال پس از قانون «استعمال البسه وطنی» توسط احمدشاه!
واکنش یک تهیه کننده به اجاره های سنگین سالن های کنسرت
خانواده ای که در یک روز نصف شدند
اگر زنان جهان را اداره می کردند، باز هم این همه جنگ می داشتیم؟
آغاز یک بازی پرتخلف با «امیرچخماق»!
ماجرای دیواره های پیرامون تئاتر شهر چیست؟

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای درگذشت یک بازیگر و یک خواننده و چند فیلم بسته هستند Date | 27/02/2024