ایمانی پور مطرح كرد؛ دنیا خویش را برای جهان بعد از صهیونیسم آماده می کند

    Home  /  جشن  /  ایمانی پور مطرح كرد؛ دنیا خویش را برای جهان بعد از صهیونیسم آماده می کند

ایمانی پور مطرح كرد؛ دنیا خویش را برای جهان بعد از صهیونیسم آماده می کند Image

ایمانی پور مطرح كرد؛ دنیا خویش را برای جهان بعد از صهیونیسم آماده می کند

به گزارش صد کادو، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اظهار داشت: آن چه امروز استکبار جهانی را نگران کرده، نبرد با ما نیست بلکه گفتمان و فرهنگی است که شکل گرفته شده و دنیا خویش را برای روزگار بعد از صهیونیسم آماده می کند.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، همایش بین المللی میراث گفتمانی شهید سلیمانی با حضور حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مهمانانی از کشورهای آفریقای جنوبی، تانزانیا، سوریه، لبنان، ایتالیا، عراق، کلمبیا، مصر، استرالیا، کوبا و کلمبیا قبل از ظهر امروز چهارشنبه ۱۳ دی اجرا شد.
امروز دنیا خودرا برای جهان بعد از صهیونیست آماده می کند
در ابتدای این همایش حجت الاسلام ایمانی پور اظهار داشت: یک تقارن دوست داشتنی با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی اتفاق افتاده که روز محترمی برای ایرانیان است. حاج قاسم یک سخنرانی در بین همرزمان خود درباره ی حضرت فاطمه (س) داشت. سردار در این سخنرانی اظهار داشت: «هرچه داریم از این بانوی بزرگ داریم.» امیدوار هستم زنان در جهان جایگاه خودرا پیدا کنند و هجمه ای که مقابل زنان در دنیا شکل گرفته، موفق نشود.
وی افزود: امروز مقاومت جهانی شکل گرفته و شاهد بیداری جهانی هستیم. امام خمینی (ره) ۱۵ سال پیش از پیروزی انقلاب در سخنرانی های خود بارها از فلسطین صحبت کرد. اگر ایشان ۱۰ بار از شاه صحبت می کرد، ۱۵ بار از فلسطین سخن می گفت. یعنی از همان زمان به فکر فلسطین بود. خاصیت مقاومت در عصر حاضر هم جهانی بودن آنست. آن چه امروز استکبار جهانی را نگران کرده، نبرد با ما نیست بلکه گفتمان و فرهنگی است که شکل گرفته شده است. امروز گفتمانی برخاسته از مقاومت را شاهد می باشیم و دنیا خودرا برای جهان بعد از صهیونیست آماده می کند.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که چند روز پیش با خانواده حاج قاسم داشتند، حاج قاسم را احیاگر جریان مقاومت معرفی کردند. این همان چیزی است که استکبار را نگران کرده است. آمریکایی ها با ترور ایشان فکر نمی کردند که جریان مقاومت شدت بگیرد. آن چه امروز در فلسطین شاهد می باشیم محصول همین جریان مقاومت است.
وی اظهار داشت: جریان مقاومت با شمولیت خود، ریشه ای تاریخی دارد و مشتمل بر ایستادگی در مقابل باطل با اشکال مختلف آن در ادوار تاریخ بشری است. مراد رهبر معظم انقلاب، مقاومت اسلامی به عنوان زاده انقلاب اسلامی است. درک روند و سیر تحول و تکامل جبهه مقاومت، اصلی ترین پیش شرط در ادامه مسیر مقدس اشاره شده از طرف رهبر حکیم انقلاب اسلامی شمرده می شود. از یک سو، پیروزی انقلاب اسلامی ایران، منتج به ایجاد بیداری اسلامی و متعاقب آن، تولد محور مقاومت در منطقه شد و از طرف دیگر، اقدامات دشمنان در برخورد با ماهیت و عملکرد این محور، سبب بسط ابعاد گفتمانی، فرهنگی و عملیاتی آن مقابل رژیم اشغالگر قدس، اشغالگران آمریکایی و طرفداران گفتمان سازش با دشمن شد.
حجت الاسلام ایمانی پور افزود: حالا در سایه سال ها مقاومت و مجاهدت شهدای بزرگواری مانند شهید سلیمانی، محور مقاومت تبدیل به جبهه مقاومت شده و شاهد تکثیر و تعمیق آن در سطح منطقه بوده ایم. اشتراک اجزا و متعلقات گفتمانی، عملیاتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی جبهه مقاومت در هم پوشانی با یکدیگر، منظومه ای را به وجود می آورد که سبب می شود، پیروزی هر یک از اضلاع آن، به مثابه پیروزی یک جریان، آرمان و فرهنگ مشترک و غنی تفسیر شود. در جریان جنگ غزه، انعکاس عینی این مساله را شاهد می باشیم.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اضافه کرد: مقاومت، خصوصاً در ادبیات امروزین خود، ظاهری سخت و نظامی دارد اما واقعیت این است که جریان مقاومت، ماهیتی نرم، گفتمانی و عمدتا فرهنگی دارد. بدین جهت تقویت جبهه مقاومت، مربوط به جنبه ماهوی و گفتمانی آن است؛ گفتماتی که اساساً در مقابل زور و اشغالگری تسلیم پذیر نبوده و بدنبال تحقق تمام و کمال کرامت مسلمانان و حتی سایر جوامع بشری است. خیزش جهانی در پشتیبانی از ملت فلسطین، معلول ابعاد ذاتی و جهانشمول این گفتمان بوده، تا جایی که شاهدیم کلید واژه «مقاومت »، تبدیل به یک دال مرکزی جهت ایجاد یک انقلاب گفتمانی در سطح بین المللی ( و نه فقط منطقه ای ) شده است. گفتمان مقاومت در این معادله، نقش یک «زیربنا» را دارد که سایر پدیده های متعلق به جبهه مقاومت در رابطه با آن شکل می گیرد.
وی اظهار داشت: ایجاد پدیده داعش برای ایجاد اسلام هراس بود. کسی که توانست حقیقت اسلام و داعش را به دنیا بشناساند، شهید سلیمانی بود. وصیت او این بود که اگر بدنبال عاقبت بخیری هستید پای رهبر مقاومت بایستید. رهبرمان در حال حاضر رهبر مقاومت است. درخواست حاج قاسم زنده نگه داشتن مسئله فلسطین بود و امروزه فلسطین زنده است. امروز دنیا خودرا برای جهان بعد از صهیونیست آماده می کند. مردم غزه ۷۵ سال است که زندانی شده اند و آزار می بینند. انشاالله به زودی شاهد نتیجه مقاومت و آزادی فلسطین خواهیم بود.
حاج قاسم مسیر نابودی اسرائیل را هموار کرده است
در ادامه همایش بین المللی میراث گفتمانی شهید سلیمانی جمال علی زهران نماینده سابق پارلمان مصر اظهار داشت: هر ساله این جمع دورهم گرد می آیند تا حمایت خودرا از مقاومت اعلام کنند. ما چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم را بزرگ می دانیم. سالیانه در حالی به سمت بزرگداشت این مراسم می آییم که می دانیم مقاومت سالهاست ادامه دارد و مصر نیز درگیر این محور است.
وی افزود: خدا انقلاب را در سال ۷۹ میلادی به ما هدیه داد و ما آنرا مرجعی برای آزادگی می دانیم. وجود اسرائیل در منطقه خنجری برای ملت عرب است. در منطقه ای که تمدن در آن شکل گرفته، غربی ها می خواهند از اسرائیل به عنوان مانعی برای پیشرفت این منطقه بهره گیرند و منابع ما را از آن خود کنند. حاج قاسم مسیر نابودی اسرائیل را هموار کرده و ما سال ۲۰۲۴ دیگر اسرائیل را نخواهیم دید. ملت فلسطین در غزه ثابت کرد که می تواند همه مناسبات را بشکند.
مبانی و ارزش های محور مقاومت را ارج می نهیم
یوسف ناصری از کشور عراق یکی از سخنرانان دیگر این همایش اظهار داشت: مبانی و ارزش های محور مقاومت را ارج می نهیم از امام حسین (ع) گرفته تا شهدای امروز را حمایت می نماییم. ما نظامی نیستیم و سلاح دست نمی گیریم اما حامی آنهایی هستیم که سلاح دست می گیرند. افتخار می نماییم که امام خامنه ای رهبر این جبهه هستند. ما تجمع عربی اسلامی نیستیم بلکه از همه مستضعفان دفاع می نماییم. مقاومت سیاسی است. باید دلار را از حیطه مبادلات خارج نماییم و جریان رسانه ای را در این زمینه حمایت نماییم و این جبهه را ادامه دهیم.
از عمر اسرائیل چند ماه دیگر باقی نمانده است
در ادامه این همایش نضال عمار نماینده سوریه اظهار داشت: فقط ایران مسیر عمل قاسم سلیمانی نبود بلکه عراق و سایر منطق نیز مسیر عمل او بود. حاج قاسم الگوی جوانان است. باید جوانان را مورد توجه قرار دهیم و هویت ملی را به آنها بشناسانیم. حالا دو الگو پیش روی جوانان قرار گرفته یکی از آنها الگوی دینی افراطی و دیگری بی دینی است. ما باید گزینه سوم را پیش روی آنها قرار دهیم. از عمر اسرائیل چند ماه دیگر باقی نمانده است. از سوریه صحبت می کنم که مقاومت کرد و باقی ماند.
قاسم سلیمانی سبب شد تا مردم دنیا جبهه مقاومت را بشناسند
در پایان همایش بین المللی میراث گفتمانی شهید سلیمانی آلن کروز نماینده فرانسه اظهار داشت: تسلط اسرائیل و آمریکا را در اروپا داریم و دشوار است بتوانیم درباره ی آزادی صحبت نماییم اما می خواهم احترام خودم را به شهید سلیمانی اعلام کنم. عملیات در خاورمیانه و فلسطین و یمن شبیه هم بود اما برابر نبود. قاسم سلیمانی سبب شد تا مردم دنیا از جبهه مقاومت اطلاع کسب کنند. مردم غرب باید بدانند که این عملیات ها چرا و چگونه شکل گرفته اند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای ایمانی پور مطرح كرد؛ دنیا خویش را برای جهان بعد از صهیونیسم آماده می کند بسته هستند Date | 08/01/2024