حجت الاسلام كمساری: اندیشه حکیمانه امام راحل همواره راهگشاست

    Home  /  جشن  /  حجت الاسلام كمساری: اندیشه حکیمانه امام راحل همواره راهگشاست

حجت الاسلام كمساری: اندیشه حکیمانه امام راحل همواره راهگشاست Image

حجت الاسلام كمساری: اندیشه حکیمانه امام راحل همواره راهگشاست

به گزارش صد کادو، مرکزی رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اظهار داشت: حکیم بودن امام(ره) به علت ایمان ایشان به خدا و ایمان به مردم برای پیشبرد اهداف انقلاب بود.

حجت الاسلام علی کمساری، دوشنبه ۱۸ دیماه در مراسم اختتامیه دومین هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» خمین که در سالن همایش های بیت امام راحل در خمین برگزار شد، ضمن اشاره به لزوم ایجاد شناخت از حضرت امام در میان جوانان، اظهار نمود: مقام معظم رهبری مکررا به زنده نگهداشتن و تبیین افکار امام(ره) اشاره می کنند.

وی ضمن اشاره به جایگاه امام در کلام رهبری افزود: حکیم بودن امام در کلام رهبری، دلیل لزوم رجوع مکرر به اندیشه های ایشان است. چون امام حکیمانه به خدا ایمان داشت، مانند کوه ایستاده بود و از کسی نمی ترسید. حکیم بودن امام ناشی از ایمان او به خدا و ایمان به مردم برای پیشبرد اهداف انقلاب بود.

کمساری ضمن اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات و جایگاه انتخابات در اندیشه امام، اضافه کرد: امیدواریم با رقابتی کردن انتخابات شاهد مشارکت بیشتر در انتخابات باشیم.

وی اظهار داشت: امام(ره) چون خویش را در محضر خدا می دید، هیچ احساسی از غرور و تکبر در وجود او نبود. امام تنها در راه بندگی در محضر خدا بود و چنین انسانی باید بعنوان چراغ هدایت مطرح شود. فارع از اینها، اندیشه امام بعنوان حکیم، همچنان راهگشاست. برای رسیدن به هدف، راهی غیر از طریق امام وجود ندارد و این مساله باید در برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها دیده شود. این موسسه فارغ از هرگونه دسته بندی سیاسی و حزبی، متعلق به مردم بوده و امتداد اندیشه امام را در راه تعیین شده توسط رهبری می داند و آنرا با قدرت به پیش خواهد برد.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) ضمن اشاره به اقدامات تخصصی موسسه در حوزه نشر اندیشه امام، اظهار داشت: انجام اقدامات فرهنگی، هنری و رسانه ای از مواردی است که در راهبرد جدید موسسه دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد گذر فرهنگ و هنر، پیوستی بین بیت امام با کسب و کار مردم بوجود آورده است که امیدوارم بعنوان یک اتفاق مبارک، رونق بگیرد، اظهار نمود: امیدواریم این مدل برگزاری رویداد فرهنگی، در کشور توسعه پیدا کند.

حمید کمانکش، فرماندار شهرستان خمین هم در این مراسم ضمن اشاره به تفاوت های دومین دوره هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب» با دوره گذشته، اظهار داشت: با صدمه شناسی و بازخوردهای انجام شده، برنامه ریزی این هفته با نگاه افزایش خدمات در روستاها صورت گرفت. افتتاح خانه هلال، افتتاح گذر فرهنگی، افتتاح نگارستان حضرت امام، برگزاری کارگاه های هنری، حضور هر روزه دانش آموزان در محل بیت، کارگاه های خلاقیت، روایتگری و قصه گویی از برنامه هایی بود که در این هفته انجام شد.

وی افزود: عرضه خدمات درمانی و بهداشتی، پخش مجانی فیلم، تماشاخانه سیار، کتابخانه سیار، پایگاه سیار اهدای خون، مسابقات کتابخوانی، برنامه های محتوایی، بزرگداشت سردار سلیمانی، نکوداشت داوطلبان جمعیت هلال احمر و برگزاری محفل ادبی از مهم ترین برنامه هایی بود که در این هفته انجام شد.

وی با قدردانی از همه افراد و سازمان هایی که در این برنامه همکاری کردند، اضافه کرد: برگزاری برنامه متفاوت تر نسبت به سال قبل و با کیفیت بهتر، نتیجه یک همدلی تمام عیار بود که می تواند یک مدل از همکاری بر پایه همدلی باشد. عجین شدن با ولادت حضرت زهرا و سالروز شهادت سردار سلیمانی، رنگ و بوی خاصی به این مراسم داد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای حجت الاسلام كمساری: اندیشه حکیمانه امام راحل همواره راهگشاست بسته هستند Date | 09/01/2024