در راستای بهره مندی از ظرفیت ها؛ منطقه آزاد قشم و وزارت ارشاد تفاهمنامه همکاری امضا کردند

    Home  /  جشن  /  در راستای بهره مندی از ظرفیت ها؛ منطقه آزاد قشم و وزارت ارشاد تفاهمنامه همکاری امضا کردند

در راستای بهره مندی از ظرفیت ها؛ منطقه آزاد قشم و وزارت ارشاد تفاهمنامه همکاری امضا کردند Image

در راستای بهره مندی از ظرفیت ها؛ منطقه آزاد قشم و وزارت ارشاد تفاهمنامه همکاری امضا کردند

به گزارش صد کادو، سید محمد هاشمی قائم مقام وزیر و معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل منطقه آزاد قشم در جهت بهره مندی از ظرفیت منطقه آزاد قشم تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، سید محمد هاشمی، قائم مقام وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عادل پیغامی مدیرعامل منطقه آزاد قشم در جهت بهره مندی از ظرفیت منطقه آزاد قشم تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
هاشمی در نشست امضای این تفاهم نامه ضمن اشاره به ظرفیتهای بالا فرهنگی در قشم، اظهار داشت: ظرفیتهای منطقه آزاد قشم در کنار ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند سبب رشد و شکوفایی منطقه آزاد قشم شود که این همکاری و تعامل به نفع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه مردم قشم می شود.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اضافه کرد: در تفاهمنامه قبلی اشکالاتی وجود داشت که انتظار ما را برآورده نکرد به همین جهت با تلاش صورت گرفته در معاونت امور استان ها، اشکالات تفاهمنامه قبلی رفع شد و امیدوارم تفاهمنامه جدید سبب فعالیت مورد انتظار وزارت ارشاد و منطقه آزاد قشم شود. انتظار داریم حمایت همه جانبه خوبی از مدیران منطقه آزاد از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم صورت گیرد.
در ادامه این نشست عادل پیغامی مدیرعامل منطقه آزاد قشم ضمن اشاره به ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه، اضافه کرد: بر طبق این ماده، طبعاً واگذاری اختیارات و مأموریت دستگاههای مستقر در مناطق آزاد را به سبب وحدت فرماندهی در منطقه آزاد داشته ایم که همراهی و همدلی با این احکام قانونی سال ها وجود داشته است و در ادامه مسیر مخصوصاً دولت جدید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دار و نگاه خوبی به مباحث فرهنگی در زمینه های مختلف همچون در منطقه آزاد قشم را شاهد می باشیم
وی اظهار داشت: با عنایت به خصوصیت ها و موقعیت فرهنگی خاص که در این منطقه داریم و به سبب فرهنگ دریا پایه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و به سبب کانون ارتباطات میان فرهنگی، مقوله های که در مورد فرهنگ قشم، خلیج فارس و دریای عمان وجود دارد، نوعی مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس را در زندگی روزمره و جاری می بینیم.
مدیرعامل منطقه آزاد قشم، جزیره قشم را یک ظرفیت ویژه دانست و اضافه کرد: فعالان فرهنگی و هنری و مردم جزیره قشم و هم میلیونها گردشگر، فعالان اقتصادی و مردمان استانهای همجوار که به قشم سفر می کنند این لزوم وجود داشت که خدمات فرهنگی بیشتری در این منطقه را داشته باشیم
پیغامی در انتها اظهار داشت: امیدوارم این تعامل و ارتباط، فضای نوینی از انواع فعالیتهای فرهنگی بخصوص دیپلماسی فرهنگی و صنایع خلاق فرهنگی که مورد تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود را در جزیره قشم رقم بزنیم.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای در راستای بهره مندی از ظرفیت ها؛ منطقه آزاد قشم و وزارت ارشاد تفاهمنامه همکاری امضا کردند بسته هستند Date | 21/12/2023