وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سند مهندسی فرهنگی در ۱۲ استان رونمایی شده است

    Home  /  جشن  /  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سند مهندسی فرهنگی در ۱۲ استان رونمایی شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سند مهندسی فرهنگی در ۱۲ استان رونمایی شده است Image

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سند مهندسی فرهنگی در ۱۲ استان رونمایی شده است

به گزارش صد کادو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: سند مهندسی فرهنگی در ۱۲ استان کشور رونمایی شده است و بدون تردید اتفاقات مهمی در این استانها رخ می دهد.
به گزارش صد کادو به نقل از مهر، مهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: در استان هایی که سند مهندسی فرهنگی ابلاغ گردیده است از سال جاری برای انجمن های تخصصی، همچون انجمن موسیقی، ادبی، هنری و سایر انجمن ها میز در قرارگاه ها اختصاص یافته است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: برای استانها قرارگاه شهید آوینی به وجود آمده است و هزینه این قرارگاه ها نه برای زیرساخت ها بلکه فقط در عرصه تولید محتوا هزینه می شود. وی با اشاره به این که ریل گذاری فرهنگی در دولت سیزدهم شروع شده است، افزود: در این دولت ورود منابع غیر متمرکزی مانند یک درصد موظفی شرکتها و بانکها مورد تاکید است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: دولت سیزدهم در زمان شروع کار با محدودیت منابع مواجه بود و برخلاف مخالفت ها با حمایت مجلس، این مهم در ماده ۷۶ الحاقی دوم برنامه هفتم و در تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال آینده دیده شده است. اسماعیلی بیان کرد: در طراحی گفتمان دولت مردمی سازی فعالیت ها را در دستور کار قرار دارد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: حوزه فرهنگ و هنر در شروع دولت سیزده با محدودیت منابع مواجه بود.

اسماعیلی، همراهی مجلس با بخش فرهنگی کشور را قابل تقدیر بیان کرد. وی با اعلان اینکه مجموعه کارهای مهمی در استان مرکزی انجام شده، اضافه کرد: امروز چهارمین سفر به استان مرکزی را داشتم و با مشکلات کف میدان این استان آشنا هستم و تلاش می شود با حمایت های نماینده ولی فقیه و استاندار مرکزی و نمایندگان مردم این خطه در مجلس قدمهای مهمی برداشته شود. گفتنی ست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول مساعد اختصاص یک هزار میلیاردریال برای تکمیل کتابخانه مرکزی اراک را داد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سند مهندسی فرهنگی در ۱۲ استان رونمایی شده است بسته هستند Date | 09/12/2023