تاکید وزیر ارشاد بر ضرورت ترمیم برخی انگاره های فرهنگی

    Home  /  جشن  /  تاکید وزیر ارشاد بر ضرورت ترمیم برخی انگاره های فرهنگی

تاکید وزیر ارشاد بر ضرورت ترمیم برخی انگاره های فرهنگی Image

تاکید وزیر ارشاد بر ضرورت ترمیم برخی انگاره های فرهنگی

به گزارش صد کادو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست بامداد امروز شورای مدیران این وزارت خانه اظهار داشت: ترمیم برخی انگاره های فرهنگی در جامعه ضروریست و نسبت به آن باید اهتمام داشته باشیم.
به گزارش صد کادو به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیلی ضمن تسلیت شهادت مردم مظلوم غزه و همدردی با آنها، به نصرت الهی برای آزادی قدس شریف اشاره نمود و اظهار داشت: رئیس جمهور محترم در اجلاس منطقه ای مانند اکو را به میدانی برای پشتیبانی از فلسطین تبدیل کرد.

وی ضمن اشاره به مواضع صریح رئیس جمهور در دیدارهای حاشیه این اجلاس هم بیان نمود: رئیس جمهور از مراودات اقتصادی و باز بودن سفارت برخی کشورهای اسلامی در سرزمین های اشغالی انتقاد نمود.

وزیر ارشاد افزود: مواضع و سخنان رئیس جمهور در رابطه با فلسطین در اجلاس های اخیر از موضع عزت بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور ضمن اشاره به ریل گذاری جدید برای تقویت محتوا در استان ها، به تخصیص منابع جدید به آن اشاره و بیان نمود: به صورت مثال ما به انجمن های هنری، موسیقی و تجسمی در هر استان یک میلیارد و به انجمن های ادبی هم حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد اختصاص خواهیم داد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته برای فعالیت قرآنی و مطبوعاتی هم تخصیص مناسبی برای اقدامات فرهنگی در نظر گرفته ایم.

اسماعیلی در رابطه با تخصیص یک درصد بودجه دولتی به ارتقای فرهنگی اظهار داشت: سال جاری گامهای بزرگی برداشتیم و از مجاری مختلف اجرایی و تقنینی این مسئله را دنبال می نماییم که سنگ بنای کار مهمی است تا فرهنگ در دولت مردمی به جایگاه اصلی خود بازگردد.

وزیر فرهنگ در ادامه ضمن اشاره به تلاش سازمان حج و زیارت برای اعزام کاروان های عمره مفرده از ماه آتی، به مبحث سامانه نظارت مردمی در حوزه نشر و چاپ همزمان با هفته کتاب و همینطور برگزاری قرارگاه زیست عفیفانه با حضور رئیس جمهور اشاره کرد و اضافه کرد: مبحث عفاف و حجاب برای ما جدی است و این امر وظیفه قانونی و شرعی به شمار می آید.

وی ضمن اشاره به لزوم تغییر ساختارهای فرهنگی در جامعه به ترمیم برخی انگاره های فرهنگی تصریح کرد و اظهار داشت: طبق یک نظرسنجی در شهریورماه سال جاری، مشخص شد سه چهارم مردم ایران حامی مسئله فلسطین هستند و این امر حالا به واسطه جنگ غزه حتما بیشتر هم شده است، اما متاسفانه برخی تلاش می کنند با تشکیل دو قطبی و گسل های اجتماعی، خلاف این مسئله را بازگو کنند.

اسماعیلی بر همین مبنا بیان نمود: ما برای فرهنگ سازی در این حوزه در شورای فرهنگ عمومی روز ۱۴ مهر را بعنوان حماسه جوانان فلسطینی و ۲۵ مهر را به علت بمباران بیمارستان غزه بعنوان روز نسل کشی نامگذاری کردیم و رئیس جمهور هم این مورد را در نشست ریاض مطرح نمودند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای تاکید وزیر ارشاد بر ضرورت ترمیم برخی انگاره های فرهنگی بسته هستند Date | 14/11/2023