اسماعیلی خبر داد؛ تخصیص منابع ۳۰تا ۴۰میلیاردی به انجمن های هنری و ادبی کشور

    Home  /  جشن  /  اسماعیلی خبر داد؛ تخصیص منابع ۳۰تا ۴۰میلیاردی به انجمن های هنری و ادبی کشور

اسماعیلی خبر داد؛ تخصیص منابع ۳۰تا ۴۰میلیاردی به انجمن های هنری و ادبی کشور Image

اسماعیلی خبر داد؛ تخصیص منابع ۳۰تا ۴۰میلیاردی به انجمن های هنری و ادبی کشور

به گزارش صد کادو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما به انجمن های هنری، موسیقی و تجسمی در هر استان یک میلیارد و به انجمن های ادبی هم حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد برای تقویت محتوا در استان ها تخصیص داده ایم.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست بامداد امروز یکشنبه ۲۱ آبان شورای مدیران این وزارت خانه، ضمن تسلیت شهادت مردم مظلوم غزه و همدردی با آنان، به نصرت الهی برای آزادی قدس اشاره نمود و اظهار داشت: رئیس جمهور محترم در اجلاس منطقه ای مانند اکو را به میدانی برای پشتیبانی از فلسطین تبدیل و از مراودات اقتصادی و باز بودن سفارت برخی کشورهای اسلامی در سرزمین های اشغالی انتقاد نمود. مواضع و سخنان رئیس جمهور در رابطه با فلسطین در اجلاس های اخیر از موضع عزت بود. وی ضمن اشاره به ریل گذاری جدید برای تقویت محتوا در استان ها، به تخصیص منابع جدید به آن اشاره نمود و اضافه کرد: به صورت مثال ما به انجمن های هنری، موسیقی و تجسمی در هر استان یک میلیارد و به انجمن های ادبی هم حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد اختصاص خواهیم داد. البته برای فعالیت قرآنی و مطبوعاتی هم تخصیص مناسبی برای اقدامات فرهنگی در نظر گرفته ایم.
وزیر ارشاد در رابطه با تخصیص یک درصد بودجه دولتی به ارتقای فرهنگی اظهار داشت: ترمیم برخی انگاره های فرهنگی در جامعه ضروریست و نسبت به آن باید اهتمام داشته باشیم. سال جاری گامهای بزرگی برداشتیم و از مجاری مختلف اجرایی و تقنینی این مسئله را دنبال می نماییم که سنگ بنای کار مهمی است تا فرهنگ در دولت مردمی به جایگاه اصلی خود بازگردد.
وی در ادامه ضمن اشاره به تلاش سازمان حج و زیارت برای اعزام کاروان های عمره مفرده از ماه آتی، به مبحث سامانه نظارت مردمی در حوزه نشر و چاپ همزمان با هفته کتاب و همینطور برگزاری قرارگاه زیست عفیفانه با حضور رئیس جمهور اشاره نمود و اضافه کرد: مبحث عفاف و حجاب برای ما جدی است و این امر وظیفه قانونی و شرعی به شمار می آید.
اسماعیلی ضمن اشاره به ضرورت تغییر ساختارهای فرهنگی در جامعه به ترمیم برخی انگاره های فرهنگی تصریح کرد و اظهار داشت: طبق یک نظرسنجی در شهریور سال جاری، مشخص شد سه چهارم مردم ایران حامی مسئله فلسطین هستند و این امر حالا به واسطه جنگ غزه حتما بیشتر هم شده است، اما متأسفانه برخی تلاش می کنند با تشکیل دو قطبی و گسل های اجتماعی، خلاف این مسئله را بازگو کنند. ما برای فرهنگ سازی در این حوزه در شورای فرهنگ عمومی روز ۱۴ مهر را بعنوان حماسه جوانان فلسطینی و ۲۵ مهر را به علت بمباران بیمارستان غزه بعنوان روز نسل کشی نامگذاری کردیم و رئیس جمهور هم این مورد را در نشست ریاض مطرح نمودند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای اسماعیلی خبر داد؛ تخصیص منابع ۳۰تا ۴۰میلیاردی به انجمن های هنری و ادبی کشور بسته هستند Date | 14/11/2023