دستیار رئیس جمهور: فرهنگ اصیل ایرانی در جشنواره هایی نظیر جشنواره ملی انار ساوه ترسیم می شود

    Home  /  جشن  /  دستیار رئیس جمهور: فرهنگ اصیل ایرانی در جشنواره هایی نظیر جشنواره ملی انار ساوه ترسیم می شود

دستیار رئیس جمهور: فرهنگ اصیل ایرانی در جشنواره هایی نظیر جشنواره ملی انار ساوه ترسیم می شود Image

دستیار رئیس جمهور: فرهنگ اصیل ایرانی در جشنواره هایی نظیر جشنواره ملی انار ساوه ترسیم می شود

به گزارش صد کادو، مرکزی دستیار رئیس جمهور و مسئول پیگیری های حقوق و آزادی های اجتماعی با اشاره به این که برگزاری جشنواره ها در فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی نقش موثری دارد، اظهار داشت: فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی در جشنواره های نظیر جشنواره ملی انار ترسیم می شود.

سکینه سادات پاد چهارشنبه، ۱۷ آبان ماه در همایش بانوان در انارستان ایران که همزمان با سومین روز از برگزاری دومین جشنواره ملی تولید و صادرات انار در مسجد جامع ساوه برگزار گردید، اظهار داشت: حسن ابتکار برگزاری جشنواره ملی انار در مسجد تاریخی جامع ساوه نشانگر احترام به هویت، فرهنگ، تمدن و افتخارات نیاکان ماست.

وی با اشاره به ظرفیت ها و داشته های ساوه اظهار داشت: جشنواره ملی انار ساوه فرصتی برای در کنار هم بودن اقوام گوناگون ایرانی است، همچنان که انار خاطره خوش در کنار هم قرار گرفتن خانواده ها در شب یلداست و به عنوان یک میوه بهشتی زینت بخش طولانی ترین شب سال است.

وی با اعلان اینکه انار ساوه علاوه بر این که یک میوه است نماد یک فرهنگ قلمداد می شود، اضافه کرد: میوه های بهشتی نظیر زیتون، انجیر و انگور نیز در این شهر تولید می شود و می توان بوی بهشت را در این شهرستان استشمام کرد.

پاد در ادامه با اعلان اینکه جشنواره انار یک رویداد فقط خاص و مخصوص حوزه کشاورزی نیست، اضافه کرد: جشنواره انار یک رویداد فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و… بشمار می رود که نقش موثری در معرفی و شناساندن توانمندی های یک منطقه خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری همایش بانوان در جشنواره ملی انار ساوه اظهار داشت: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه نقش موثری در برگزاری رویدادهای ملی در عرصه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و… دارند. بانوان همیشه اثبات کردند که در تمامی وقایع پیشگام بوده اند و در تولید انار نیز، نقش موثر بانوان در عرصه فرآوری این محصول مشهود است که سبب تولید محصولات جانبی از انار می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: قرار نیست زنان نقشی در تحولات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نداشته باشند بلکه حضور موفق آنان منشأ آثار و برکات فراوانی در تمامی ابعاد جامعه است.

پاد با اعلان اینکه ظرفیت ها و داشته های فرهنگی مغفول مانده است، اظهار داشت: اگر به داشته ها و ظرفیتهای فرهنگی توجه جدی می شد اساسا شاهد ارتقای فاکتورهای فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود.

وی اظهار داشت: الگوی شغل زنانه با حفظ خاصیت های زنانه می تواند فرصتی را بوجود آورد که بانوان هم نقش مادری خودرا ایفا کنند و هم در جامعه حضور موثری داشته باشند. فعالیت بانوان ساوجی در مشاغل خانگی و صنایع دستی یک الگویی برای تمامی بانوان است که در کنار وظایف زنانه خود در منزل به فعالیت در عرصه مشاغل خانگی و صنایع دستی بپردازند.

وی با اشاره به این که برگزاری جشنواره ها در فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی نقش موثری دارد، اظهار داشت: فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی در جشنواره هایی نظیر جشنواره ملی انار ترسیم می شود.

پاد

با بیان این که ساوه قطب انار ایران در تولید محصول با کیفیت است و می تواند با پیوست فرهنگی و هویتی، قسمتی از فرهنگ ایران اسلامی را به دنیا صادر کند، اظهار داشت: ساوه به عنوان کانون و قطب تولید انار می تواند تفاهم نامه خواهرخواندگی با سایر شهرهای انارخیز ایران امضا کند.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر جشنواره ملی انار و هدایایی از برخی بانوان برگزیده در عرصه های مختلف و دانش آموزان ممتاز تجلیل به عمل آمد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای دستیار رئیس جمهور: فرهنگ اصیل ایرانی در جشنواره هایی نظیر جشنواره ملی انار ساوه ترسیم می شود بسته هستند Date | 10/11/2023