جلسه هم اندیشی پیرامون بزرگداشت هفته وحدت هفته وحدت بهترین فرصت برای تبیین لزوم وحدت شیعه و سنی

    Home  /  جشن  /  جلسه هم اندیشی پیرامون بزرگداشت هفته وحدت هفته وحدت بهترین فرصت برای تبیین لزوم وحدت شیعه و سنی

جلسه هم اندیشی پیرامون بزرگداشت هفته وحدت هفته وحدت بهترین فرصت برای تبیین لزوم وحدت شیعه و سنی Image

جلسه هم اندیشی پیرامون بزرگداشت هفته وحدت هفته وحدت بهترین فرصت برای تبیین لزوم وحدت شیعه و سنی

صد کادو: رییس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت اصرار کرد که «این ایام، بهترین فرصت برای تدارک برنامه های وحدت آفرین و تبیین و تفهیم برکات و ضرورت وحدت برای جوانان و عموم مردم شیعه و سنی است. برای اینکه امروز، وحدت شیعه و سنی از ضروریات جهان اسلام است».
به گزارش صد کادو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سومین جلسه هم اندیشی پیرامون بزرگداشت هفته وحدت و گرامیداشت ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) با حضور نمایندگان دستگاه های عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محل دفتر مرکزی این نهاد انجام شد.
در آغاز این جلسه حجت الاسلام والمسلمین عرب انصاری ضمن تبریک پیشاپیش ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: در جلسات گذشته نمایندگان هر دستگاه های عضو ستاد، نقطه نظرات و پیشنهادات خودرا برای گرامیداشت ایام هفته وحدت ارائه دادند و امروز با نهایی شدن شعار محوری هفته وحدت، نمایندگان دستگاهها، برنامه های تدارک دیده شده را اعلام نمایند.
در ادامه حجت الاسلام محمدحسن اختری رییس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت اظهار داشت: محوری ترین برنامه این هفته، برگزاری جشن های ولادت پیامبر اکرم(ص) با هدف تقویت وحدت و نشاط میان امت اسلام است و الان که در این شرایط حساس، این مسئولیت مهم و خدمتگذاری در این حوزه به ما واگذار شده است، امیدوار هستم بتوانیم به خوبی از این فرصت در راستای تحقق آرمان حضرت امام خمینی(ره) و منویات رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) استفاده نمائیم تا اهداف والای آنان به منصه ظهور برسد.
حجت الاسلام والمسلمین اختری گفت: در ماه ربیع الاول و ایام مبارکی قرار داریم که متعلق به حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و پیامبر اکرم(ص) و فرزندان پاک ایشان است و امیدواریم انوار قدسیه و دعاهای ولی عصر(عج) شامل حال همه ما و مخلوقات الهی باشد.
وی اشاره کرد: این ایام، بهترین فرصت برای تدارک برنامه های وحدت آفرین و تبیین و تفهیم برکات و ضرورت وحدت برای جوانان و عموم مردم شیعه و سنی است. برای اینکه امروز، وحدت شیعه و سنی از ضروریات جهان اسلام است که در صورت تحقق، تمام نقشه های دشمنان اسلام را که در اندیشه ی ایجاد تفرقه و اختلاف، میان مسلمانان جهان و بهره برداری از این اختلاف نظرهای فقهی و مذهبی هستند، خنثی خواهدنمود.
رییس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت اشاره کرد: هر چه، قدرت و اتحاد جهان اسلام تقویت و آشکار می شود، قدرت های پوشالی و شیطانی دنیا، به زوال و فروپاشی نزدیکتر می شوند و خودشان نیز به این مطلب، آگاه هستند و اعتراف می کنند. بنابراین، هر چه در راستای اتحاد امت اسلامی تلاش و برنامه ریزی نماییم، به تکلیف خود عمل کرده و از برکات آن نیز برخوردار می شویم.
وی با اشاره به این که جشن های میلاد پیامبر اعظم (ص) و برنامه های هفته وحدت از پنج شنبه ۶ مهر۱۴۰۲ در سراسر کشور شروع می شود، اظهار داشت: لازم است در شروع ماه ربیع الاول، به آماده سازی و تبلیغات محیطی و رفتن به سمت و سوی جشن و سرور در آستانه میلاد پیامبر اسلام که ایام بلاغت اسلام و جهانی شدن اسلام و پایه گذاری حکومت دینی پیامبر است دقت کنیم، تا این شادی و سرور و حلاوت آن در قلب ها و ضمیر و وجدان مسلمانان نفوذ پیدا کرده و به هم گرایی و وحدت و پیوستگی بیشتر میان مسلمانان منجر شود.
رییس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت با اشاره به بازگشایی مدارس و شروع کار دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: مطلوب است، به همت رؤسای دانشگاه ها و مراکز مختلف علمی، نشست های تخصصی با موضوع وحدت برای گروههای مختلف و نخبگان در دانشگاه ها برنامه ریزی شود، تا هم از نظر علمی و هم از نظر تبیینی و فضاسازی، اقدامات لازم در راستای تدوین برنامه های وحدت آفرین و خنثی نمودن فتنه های تفرقه انگیز صورت گیرد و از اقدامات جریان هایی که در صدد استفاده از اختلاف مسلمانان هستند، جلوگیری گردد.
در ادامه جلسه اعضای حاضر ضمن ارائه گزارشی از روند اجرائی برنامه های دستگاه خود به مناسبت هفته وحدت، پیشنهادات خودرا برای شعار محوری این هفته اعلام نمودند.
نشست خبری بزرگداشت هفته وحدت

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای جلسه هم اندیشی پیرامون بزرگداشت هفته وحدت هفته وحدت بهترین فرصت برای تبیین لزوم وحدت شیعه و سنی بسته هستند Date | 28/09/2023

categories & tags