اسماعیلی خبر داد؛ تفاهم نامه همکاری وزارت فرهنگ و جهاد دانشگاهی به امضا رسید

    Home  /  جشن  /  اسماعیلی خبر داد؛ تفاهم نامه همکاری وزارت فرهنگ و جهاد دانشگاهی به امضا رسید

اسماعیلی خبر داد؛ تفاهم نامه همکاری وزارت فرهنگ و جهاد دانشگاهی به امضا رسید Image

اسماعیلی خبر داد؛ تفاهم نامه همکاری وزارت فرهنگ و جهاد دانشگاهی به امضا رسید

به گزارش صد کادو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انعقاد تفاهم نامه ای بین وزارت فرهنگ و جهاد دانشگاهی برای پیشبرد فعالیتهای فرهنگی اطلاع داد.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران از انعقاد تفاهم نامه ای بین وزارت فرهنگ و جهاد دانشگاهی برای پیشبرد فعالیتهای فرهنگی اطلاع داد و اظهار داشت: جهاد دانشگاهی یک مجموعه عظیم و خوشنام و جز مولودات انقلاب اسلامی است و هرجایی که وارد شده ممتاز عمل کرده است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی دارای پژوهشکده های موفق در حوزه فرهنگ و هنر و همینطور مراکز تحقیقاتی پیمایشی و افکارسنجی معتبری بوده که امیدواریم انعقاد این تفاهم نامه بتواند زمینه بیشتر همکاریهای وزارت فرهنگ و جهاد دانشگاهی را در فعالیتهای فرهنگی باعث شود. تلاش ما هم در وزارت خانه اینست که بتوانیم از همه ظرفیتهای جهاد دانشگاهی برای پیشبرد حوزه فرهنگ و هنر بخصوص در حوزه هوشمندسازی و فن آوری های نوین استفاده نماییم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: حوزه فرهنگ و هنر دارای عقب ماندگی های چند دهه ای است و به طور عمده نوع اجرا در طول سالهای مختلف به این سمت بوده که حکمرانی فرهنگ و هنر تضعیف شده است؛ سیاست محوری دولت مردمی اینست که حکمرانی در حوزه فرهنگ و هنر احیا شود و تصدی گری با مردم باشد.

اسماعیلی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی همچون مجموعه هایی است که ماهیت مردمی و جهادی اش بر کارکرد نهادی و ساختاری اش غلبه دارد. در واقع ما به جهاد دانشگاهی بعنوان یک مجموعه اداری نگاه نمی نماییم بلکه مجموعه ای است که حاصل اراده های قاطع جوانان انقلابی، مؤمن و متدین در دهه های قبل است که حالا این روحیه را به نسل های جدید هم انتقال داده اند.

وی افزود: سال قبل یک فیلم با مبحث جوانی تولید شد و سال جاری هم چندین فیلم و برنامه فرهنگی برای این حوزه تدارک دیده شده که بزودی به مرحله اجرا می رسد. پس از تصویب این قانون برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده است ولی این برنامه ها زمان بر است و با حمایت ها و جهت گیری های وزارت فرهنگ امیدوار هستیم در سالهای آینده شاهد به ثمر رسیدن بخش مهمی از این طرح های فرهنگی نمایشی باشیم.

اسماعیلی اضافه کرد: سال جاری مثل سال قبل سینمای ایران پررونق است و کارهای خوبی در دست تولید است. الان فیلمی داریم که در گیشه بیشتر از ۲۵۰ میلیارد تومان فروش داشته است و در حوزه موسیقی هم این رونق دیده می شود. استقبال فزاینده از کارهای هنری نشان دهنده عمق فرهنگی جامعه ایرانی است و این مساله مسئولیت مضاعفی بر عهده مدیران وزارت فرهنگ بوجود می آورد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای اسماعیلی خبر داد؛ تفاهم نامه همکاری وزارت فرهنگ و جهاد دانشگاهی به امضا رسید بسته هستند Date | 10/09/2023