با حضور وزیر كار؛ افتتاح اولین سوگواره آئینی شهر تهران

    Home  /  جشن  /  با حضور وزیر كار؛ افتتاح اولین سوگواره آئینی شهر تهران

با حضور وزیر كار؛ افتتاح اولین سوگواره آئینی شهر تهران Image

با حضور وزیر كار؛ افتتاح اولین سوگواره آئینی شهر تهران

به گزارش صد کادو، آیین افتتاحیه اولین سوگواره آئینی شهر تهران با حضور وزیر کار برگزار گردید.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، اولین سوگواره آئینی شهر تهران با عنوان «محرم شهر»، در میدان آزادی تهران راه اندازی شد. در این مراسم، سید صولت مرتضوی وزیر کار، امین توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، سردار رضائیان، تعدادی از مدیران شهری و عموم مردم حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم، گروههای سرود به اجرای برنامه پرداختند و برخی از هنرمندان به دمامه زنی و اجرای نمایش آئینی عاشورایی پرداختند. شعرخوانی و مداحی خاندان از دیگر برنامه های فرهنگی هنری این مراسم افتتاحیه بود. همینطور حسینیه های کودک و نوجوان در دو بخش مجزا برنامه های فرهنگی هنری خود به مردم را شروع کردند. در حسینیه کودک برنامه هایی نظیر کارگاه نقاشی و قصه گویی عاشورایی تدارک دیده شده است.
همزمان با افتتاحیه محرم شهر از کشتی «سفینه النجاة حسینی» با مساحت ۵۰۰ متر مربع رونمایی گردید. این کشتی به وسعت ۵۰۰ متر مربع یکی از استیج های اصلی محرم شهر است و در آن برنامه هایی نظیر حسینیه نوجوان، نقالی خوانی، اجرای نمایش تئاتر خیابانی، مداحی ذاکران خاندان و … صورت می گیرد. عموم مردم می توانند با حضور در عرشه این کشتی، از برنامه های فرهنگی هنری که بر روی آن برگزار می گردد استفاده نمایند.
بخشی از مراسم افتتاحیه محرم شهر، به راه اندازی موکب خدمات اجتماعی بخصوص غرفه عرضه خدمات گذرنامه ای به زائرین پیاده روی اربعین اختصاص داشت. با حضور پلیس گذرنامه در میدان آزادی تهران خدمات صدور و تمدید گذرنامه جهت سفر اربعین صورت می گیرد.
در این موکب خدماتی نظیر پویش آزادی زندانیان، نذر آب، جهیزیه نوعروسان به شهروندان عرضه می شود. در پویش «مرحم زائر» که توسط هلال احمر برگزار می شود، شهروندان می توانند داروهای مازاد خویش را به زائرین راهپیمایی اربعین اهدا کنند. همینطور چهار موکب پذیرایی هم در چهار گوشه محل برگزاری محرم شهر حاضر هستند و از مردم پذیرایی می کنند.
حجت الاسلام مرادی در بخشی از مراسم افتتاحیه محرم شهر طی سخنانی اظهار داشت: برگزاری این گونه مجالس برای شهر تهران بسیار لازم و ضروری می باشد. هیأت، قدیمی ترین NGo و یک مدل موفق و فعال از یک نهاد بزرگ اجتماعی است که از هیچ دولتی هم کمک نگرفته است و در طول سالیان سال، خدمات گوناگونی را در حوزه های مختلف به جامعه عرضه کرده است.
رویداد آئینی «محرم شهر» توسط اداره کل فرهنگی شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۹ تا ۳۱ مردادماه در میدان آزادی تهران برقرار است و پذیرای عموم مردم است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای با حضور وزیر كار؛ افتتاح اولین سوگواره آئینی شهر تهران بسته هستند Date | 12/08/2023