استاندار لرستان: فتح خرمشهر شاه کلید مبارزه مقابل توطئه تمام عیار بود

    Home  /  جشن  /  استاندار لرستان: فتح خرمشهر شاه کلید مبارزه مقابل توطئه تمام عیار بود

استاندار لرستان: فتح خرمشهر شاه کلید مبارزه مقابل توطئه تمام عیار بود Image

استاندار لرستان: فتح خرمشهر شاه کلید مبارزه مقابل توطئه تمام عیار بود

به گزارش صد کادو، لرستان استاندار لرستان اظهار داشت: فتح خرمشهر شاه کلید یک مبارزه و رزم آوری، اقتدار، انسجام، اعتماد به نفس ملی و ایمانی در مقابل یک توطئه تمام عیار بود.
فرهاد زیویار امروز سوم خردادماه در صبحگاه مشترک یگان های نظامی و انتظامی لرستان گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت ایثار و پیروزی ضمن ادای احترام ویژه به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، نهضت مقاومت، شهدای آزادسازی و فتح خرمشهر و خانواده های شهدای این واقعه بزرگ اظهار داشت: امروز سوم خرداد و دهه کرامت و سالروز دفاع جانانه و غیرتمندانه رزمندگان این خطه در حاج عمران است.
وی اشاره کرد: شادی و عزای آن برای همه ما غرورآفرین است چه آنجا که نزدیک به ۳۰۰ شهید را در منطقه حاج عمران برای دفاع از انقلاب، نظام و سرحدات کشور تقدیم کردیم و چه آنجا که خاکی که در تصرف دشمن درآمده بود پس گرفتیم.
زیویار با بیان تاریخچه ای از شروع جنگ تحمیلی اشاره کرد: جنگ تحمیلی از اواخر شهریور ۱۳۵۹ آغاز شد و حدود یک سال و نیم به دلیلهای مختلف همچون بی کفایتی فرماندهی بنی صدر و شرایط انقلاب اسلامی، برتری با نیروهای دشمن و بعثی بود و همین مورد موجب شد در یک برهه کوتاه، ضرباتی به کشور وارد شود.
استاندار لرستان با اشاره به این که بهار سال ۱۳۶۱ عرصه دلاورمردی های رزمندگان اسلام یادآور حماسه های تاریخی بود اظهار داشت: گرچه در پشت جبهه فقط روزهای فتح و پیروزی را مردم نظاره گر بودند؛ اما در پشت پرده خبرهای پیروزی چندین روز مبارزه، غیرت و شهادت به شکل های مختلف وجود داشته است.
وی با اشاره به این که رزمندگان اسلام در فروردین سال ۱۳۶۱ زمانی که دشمن در توهم و تصورات باطل خود سیر می کرد به یک باره فاتح جنگ شد، اضافه کرد: عملیات غرورآفرین فتح المبین با رمز یا زهرا ورق جنگ را حدودا بصورت کامل برگرداند.
زیویار از عملیات فتح المبین به عنوان رمز عملیات بیت المقدس با یک نگاه غیرنظامی یاد کرد و اضافه کرد: این عملیات مقدمه و بسترساز و محک قدرت رزمندگان اسلام در همان مقطعی بود که نیروهای دشمن به قصد شهرهای شمالی خوزستان مانند دزفول و اندیمشک تا سر حدات مناطق غرب کرخه جلو آمده بودند؛ اما در این عملیات شکست سنگینی را متحمل شدند.
استاندار لرستان با اعلان اینکه دوران دفاع مقدس دوره بازسازی غرور ملی، اعتماد به نفس ایرانیان با توکل به خدا بود اظهار داشت: در تقویم و تاریخ اینگونه حماسه ها برجستگی های خاص خودرا دارد.
وی افزود: چند هزار اسیر، غنایم جنگی فراوان این فتح مبین و این مقدمه عملیات آزادسازی خرمشهر را فراهم نمود.
زیویار با اعلان اینکه در تاریخ پس از ۴۱ سال عیار مقاومت و دلاورمردی های رزمندگان اسلام یک نقطه عطف بشمار می رود بیان کرد: برای همه ملت ها این نقطه عطف ها ارزش دارند و برای ما هم به نحو بارزتری دارای ارزش هستند.
استاندار لرستان با اعلان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی سوم خرداد تا دنیا دنیاست برای تقویم ایران یک روز تاریخی، خاص و عزیز باقی خواهند ماند اظهار داشت: سوم خرداد ایام الله است و به تعبیر امام خمینی، این خدای تبارک و تعالی این پیروزی ها را نصیب ملت ایران کرد و رزمندگان اسلام هم این هم این را می دانستند و در نخستین گام بعد از پیروزی و آزادسازی خرمشهر در مسجد جامع نماز شکر به جا آورند.
وی اشاره کرد: فتح خرمشهر بعد از ۱۹ ماه زجر و فشار به ملت ایران پایان اشغال یک شهر یا بخش خاک از یک کشور نبود، در خیلی از جنگ ها مناطقی از دست می رود و باردیگر بازپس گرفته می شود؛ اما فتح خرمشهر شاه کلید یک مبارزه و رزم آوری، اقتدار، انسجام، اعتماد به نفس ملی و ایمانی در مقابل یک توطئه تمام عیار بود.
زیویار با اعلان اینکه در مقابل انقلاب اسلامی رژیم بعثی تنها قرار نداشت اضافه کرد: هم ملت ایران و هم کسانی که عزم خودرا در این جنگ جزم کرده بودند این را می دانستند و در تاریخ ۲۰۰ ساله پیش از این واقعه بی سابقه بود که ایرانیان اجازه ندهند قسمتی از خاکشان با زور جدا شوند.
استاندار لرستان با اشاره به این که عملیات بیت المقدس با رمز یا علی ابن ابی طالب حاصل ۲۴ روز نبرد تا سوم خرداد است اشاره کرد: نتیجه این عملیات انهدام نیروهای حاضر در صحنه دشمن و بازپس گیری خاک ایران و بازگشت امنیت به خوزستان بود و تمام این موارد توانستنی بود که با توکل به خدا انجام شد و با محاسبات بشری این امکان میسور نبود و بنا بر استراتژی های متداول جنگی و تجهیزات جنگی و حمایت هایی که از ارتش بعثی صورت می گرفت قابل مقایسه با کشوری که تازه انقلاب کرده نبود.
وی افزود: با این فتح، جشنی تمام عیار صورت گرفت، خون بر شمشیر پیروز شد غیرت بر ابزارآلات نظامی فایق آمد غیرتی که از بطن بود و معجزه بود و همان گونه که امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد کار خدایی بود.
زیویار بیان کرد: در فتح خرمشهر، لشکر خدا، بسیجیان و نیروها و قوای مسلح را کمک کرد وگرنه این فتح امکان پذیر نبود و این واقعه تاریخی مرهون خون شهیدان والامقام و ایثارگران رزمندگان اسلام است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای استاندار لرستان: فتح خرمشهر شاه کلید مبارزه مقابل توطئه تمام عیار بود بسته هستند Date | 24/05/2023

categories & tags