بازدید از نمایشگاه كتاب تهران؛ رئیس جمهور: ناشران منتظر خبرهای خوش در زمینه تأمین کاغذ باشند

    Home  /  جشن  /  بازدید از نمایشگاه كتاب تهران؛ رئیس جمهور: ناشران منتظر خبرهای خوش در زمینه تأمین کاغذ باشند

بازدید از نمایشگاه كتاب تهران؛ رئیس جمهور: ناشران منتظر خبرهای خوش در زمینه تأمین کاغذ باشند Image

بازدید از نمایشگاه كتاب تهران؛ رئیس جمهور: ناشران منتظر خبرهای خوش در زمینه تأمین کاغذ باشند

به گزارش صد کادو، رئیس جمهور در ششمین روز برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به مصلای امام خمینی(ره) رفت و پای حرف ها و دغدغه های ناشران و فعالان حوزه کتاب و نشر نشست.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی بامداد روز سه شنبه با حضور در مصلای امام خمینی(ره) تهران از غرفه های مختلف سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد.
رئیس جمهور با عنایت به اهمیت مسائل حوزه کودک و نوجوان، بازدید خویش را به صورت خاص از سالن ناشران کودک و نوجوان شروع کرد.
در این بازدید دو ساعت و نیمه که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران این وزارت خانه در حوزه کتاب و نشر هم حضور داشتند، ناشران و فعالان حوزه نشر در رابطه با دغدغه های حوزه کتاب با رئیس جمهور گفتگو کردند.
«تأمین کاغذ باکیفیت و ارزان قیمت» از مهم ترین دغدغه ها و مطالبات فعالان حوزه نشر بود که رئیس جمهور با تشریح اقدامات دولت در این حوزه، اعلام نمود با عنایت به امکانات کشور و تدابیری که اندیشیده شده، ناشران بزودی خبرهای خوشی در این خصوص خواهند شنید.
رئیسی در گفتگو با ناشران و فعالان حوزه کتاب با تکیه بر «پرهیز از غلبه ترجمه بر تألیف در حوزه نشر» به کارهای انجام شده توسط مؤلفین و ناشرین حوزه کودک و نوجوان اشاره و خاطرنشان کرد: همانطور که نسبت به تغذیه و سلامت جسمی کودکان و نوجوانان حساس هستیم، باید نسبت به سلامت فکری و اندیشه آنها هم با حساسیت ویژه برنامه ریزی نماییم.
رئیسی ادبیات کودک و نوجوان را یکی از قالب های مهم برای انتقال مفاهیم عالی دانست و اضافه کرد: کیفیت چاپ و نشر آثار هم به اندازه محتوا مهم می باشد تا کتاب ها برای کودکان و نوجوانان جاذبه داشته باشد.
«تولید محتوای مناسب و به روز برای ارتقای فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان»، «بهره گیری از اندیشه و خلاقیت نوجوانان و جوانان در تألیف و نگارش کتاب»، «همکاری وزارت خانه های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش با بخش خصوصی در انتشار کتاب های آموزنده برای کودک و نوجوان» و «توزیع مناسب و دسترسی ساده و ارزان مخاطبان و علاقه مندان به کتاب در اقصی نقاط کشور» از دیگر تأکیدات رئیس جمهور در گفتگو با ناشران و فعالان حوزه کتاب بود.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای بازدید از نمایشگاه كتاب تهران؛ رئیس جمهور: ناشران منتظر خبرهای خوش در زمینه تأمین کاغذ باشند بسته هستند Date | 16/05/2023