یادداشت مهمان؛ برخورد با بی حجابی نیازمند تأمل، تفکر و تدبیر است

    Home  /  جشن  /  یادداشت مهمان؛ برخورد با بی حجابی نیازمند تأمل، تفکر و تدبیر است

یادداشت مهمان؛ برخورد با بی حجابی نیازمند تأمل، تفکر و تدبیر است Image

یادداشت مهمان؛ برخورد با بی حجابی نیازمند تأمل، تفکر و تدبیر است

صد کادو: حجاب یک اصل مسلم قرآنی و دینی است، اما نحوه مواجهه با بی حجابی نیازمند تأمل، تفکر، تدبیر، تعمق و تبشیر است.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، محمودرضا کبیری معاون ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران درباب سازمان یافته گی کشف حجاب و نحوه برخورد با آن یادداشتی نوشته که برای انتشار در اختیار خبرنگار مهر قرار گرفته است.
مشروح متن این یادداشت در ادامه می آید؛
در شرایطی که قدرت رسانه از آن غربی هاست و در جنگ نابرابر ترکیبی با دشمن به سر می بریم، بعد از آرام شدن اغتشاشات در ماه های گذشته، پیش بینی مواجهه با توطئه ای دیگر برای برهم زدن امنیت کشور بوسیله نفوذ و تحریک افکار عمومی غیرقابل پیش بینی نبود.
حوادث اخیر مهر تأییدی بر این واقعیت بود که باور نماییم در شروع و ابتدای مواجهه با دوره ی جدیدی از تغییرات و تحولات اجتماعی و فرهنگی با محوریت نسل Z هستیم که باتوجه به خصلت و ذهنیتی که دارند به هیچ عنوان با اعمال زور بصورت موردی، تولید محتواهای تبلیغاتی بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم که تأثیر گذاری کوتاه و مقطعی دارند نه فقط نمی توانیم این نسل را نسبت به فریبی که ناخواسته و بواسطه زیستن در بستر فضای مجازی رسانه خورده اند را توجیه کنیم؛ بلکه هر کنش اشتباه و رفتارهای سلبی ضمن تشدید تقابل و شکاف در جامعه، خوراک تبلیغاتی مناسبی را در اختیار همین رسانه های غربی قرار خواهد داد تا با تحریک نسل z بوسیله جنگ نرم، آنها را از حجاب گریزی به سمت حجاب ستیزی سوق دهند.
با توجه به شرایط امروز جامعه در مقوله حجاب، نکته کلیدی و حائز اهمیت این است که این وضعیت مختص مکان جغرافیایی خاصی در هیچ نقطه ای از کشور نیست که بگوییم باید با فلان منطقه، پارک، مال و پاساژ بطور جد برخورد شود، چونکه در بستر دهکده جهانی که رسانه برایمان تصمیم می گیرد، این تغییرات عمقی به وسعت یک اقیانوس دارد که نتیجه به ثمر رسیدن چندین دهه عملیات فرهنگی نرم غرب ضد ارزش های دینی و فرهنگی ماست.
قطعاً مشابه فیلمی که وضعیت مراجعه کنندگان به مرکز اپال در شمال شهر را به تصویر کشید در تعداد دیگری از مراکز آموزشی، تفریحی، فرهنگی هنری و اجتماعی کشور خصوصاً در کلان شهرها و در محل زیست طبقه متوسط جامعه نیز برقرار است و فقط شاید هنوز تصاویرش بصورت هدفمند وایرال نشده و این حقیقت تلخی است که متولیان امر موظف اند نسبت به آن آگاه و واقف باشند و این مهم محقق نخواهد شد مگر این که از حباب نشأت گرفته از زیستن در اجتماعات محصور و بیگانه از واقعیت، خارج شده و با چشمان واقعی حقیقت جامعه را ببینند.
باید بپذیریم انگاره سازمان یافته گی کشف حجاب و چنین باوری که تنها عده قلیلی در جامعه به آن گرفتار شده اند و با یک عملیات پلیسی امنیتی و یا با فتواهای آتش به اختیار عمل کردن یا آموزش امر به معروف و نهی از منکر جمع آوری می شوند؛ انگاره از ریشه غلطی است که اگر به آن ورود نماییم هرآنچه اندوخته ایم را هم به زوال می کشاند.
شاید اگر در دهه ۸۰ چنین انگاره ای به واقعیت نزدیک بود؛ اما در وضعیت فعلی که دیگر دانستن دلیلهای شکل گیری آن دردی را درمان نمی کند، تغییرات بنیادی در ساختار اجتماعی و فرهنگی کشور رقم خورده و حال با وجود سال ها خواب غفلت در سایه جنگ نرم دشمنان نمی توان امیدوار بود با برخوردهای آمرانه و تهدید و جریمه و پلمپ به نتایج مطلوبی دست یافت.
البته به هیچ عنوان منکر نقش آفرینی شبکه های گوناگون سازمان یافته که با تبلیغات بی شماری بصورت کاملاً زیرپوستی در سالهای متوالی مروج سبک زندگی غربی بودند نیستم؛ اما متأسفانه آنچه امروز به وضوح و به شکل گسترده در سطوح مختلف اجتماعات شاهد می باشیم به مفهوم واقعی مردم، عوام و بدنه جامعه هستند که در ضمن یکی دو دهه انفعال و غفلت متولیان فرهنگی، متأثر از تولید محتواهای جذاب و رنگارنگ این شبکه ها و البته روند جهانی تبلیغات سبک زندگی غربی فریب خورده و ناآگاهانه این نوع از سبک زندگی را برای خودشان انتخاب نموده اند.
گذار از چنین کارزار پیچیده و حساسی نیازمند تفکر راهبردی و تخصصی است که در ابتدا بستر آن باید صبر و دوری از هرگونه شتابزدگی و اقدامات احساسی و عملیاتی فوری باشد. برخی که بدون اندک دانشی از جریان نبرد سخت رسانه ای فعلی و تحلیل و تفکر نسبت به فعل کشف حجاب در جامعه مواضع بی تدبیرانه می گیرند و عده ای دیگر راهم با خود همسو می کنند باید بدانند با فحش وناسزا، تحریک و تکفیر و جمع کردن هشتگ و بیانیه و طومار و تجمع و تهدید این بساط ساخته غرب برچیده نخواهد شد؛ که هیچ! بلکه سبب تشدید تقابل، شکاف، مقاومت، واگرایی، نفرت ها وپایداری شده و میزان موفقیت و تأثیرگذاری عملیات های فرهنگی و اجتماعی آتی را کاهش و از طرفی فضای اجتماعی و سیاسی کشور را نیز ملتهب خواهد ساخت.
فراموش نمی نماییم، حجاب یک اصل مسلم قرآنی و دینی است، اما نحوه مواجهه با بی حجابی نیازمند تأمل، تفکر، تدبیر، تعمق و تبشیر است، یادمان باشد ما مدعیان، شاگردان مکتب سرداری هستیم که دختر بی حجاب را فرزند خود خطاب کرد! ما خودرا دنباله رو رهبری می دانیم که ضمن داشتن دغدغه حجاب، صریحاً با یادآوری خاطره امام راحل بر عدم برخورد و حمله و جنجال با بدحجاب ها تاکید کرد؛ آنچه مسلم است کنشگری در میدان جنگ نرم، ملزومات، مهارت و تدبیر خاص خودرا می طلبد وگرنه چه بسا نتیجه از آن چیزی که در حال وقوع است، تلخ تر باشد؛ نخستین اقدام اشتباه آخرین روزنه امید برای نجات آینده فرزندانمان را تاریک خواهد ساخت!

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای یادداشت مهمان؛ برخورد با بی حجابی نیازمند تأمل، تفکر و تدبیر است بسته هستند Date | 05/04/2023