توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی؛ شروع مجموعه برنامه سال نو، قصه نو در تهران

    Home  /  جشن  /  توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی؛ شروع مجموعه برنامه سال نو، قصه نو در تهران

توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی؛ شروع مجموعه برنامه سال نو، قصه نو در تهران Image

توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی؛ شروع مجموعه برنامه سال نو، قصه نو در تهران

صد کادو: مجموعه برنامه سال نو، قصه نو توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی اداره کل آموزش های شهروندی با مشارکت حوزه هنری کودک و نوجوان کار خودرا در تهران شروع کرد.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، مجموعه برنامه «سال نو، قصه نو» کاروان شادی آفرینی است که توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی اداره کل آموزش های شهروندی و با مشارکت حوزه هنری کودک و نوجوان ذیل مجموعه برنامه های «بهار در بهار» کار خودرا در تهران شروع کرد.
این کاروان شادی روز ۲۶ اسفند در میدان حضرت ولیعصر (عج) راه اندازی شد و اجراهای اصلی برنامه های خودرا از ۲۷ اسفند ماه در اماکن پرتردد سطح شهر تهران مثل بوستان ها و مقاصد گردشگری شروع کرد و تا ۱۷ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داد.
«مهدی امیری» مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران یکی از مسئولین برنامه ریزی این کاروان شادی می گوید: گروه سنی کودک و نوجوان همیشه یکی از با اهمیت ترین اقشار هر جامعه ای هستند که ما نیز در شهرداری تهران توجه ویژه ای به آن داشته ایم. بدین جهت با همکاری حوزه هنری کودک و نوجوان ویژه برنامه هایی با موضوع «اخلاق و آداب شهروندی» برای میزبانی از این گروه سنی در نظر گرفتیم. این ویژه برنامه ها شامل اجرای عروسک های غول پیکر اقوام ایرانی، عروسک های انیمیشن سینمایی «لوپتو»، مجموعه عروسک های سنتی و آموزشی، کامیون های شادی «شهر قصه» و «زیر گنبدکبود» با عنوان «چرخ بهار» و دیگر مجموعه برنامه هایی است که اداره کل آموزش های شهروندی آنرا با عنوان «بهار در بهار» طراحی و برنامه ریزی نموده است. ذیل عنوان «بهار در بهار» برنامه های «سال نو، قصه نو»، «چرخ بهار» و کاروان های عروسکی با موضوعات و اهداف آموزشی شاد و با نشاط برای کودکان و نوجوانان اجرا می شود.
همچنین سجاد عباسی دبیر اجرائی «سال نو، قصه نو» و معاون کارهای فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان نیز در مورد این کاروان شادی اظهار داشت: «سال نو، قصه نو» کاروان قصه، بازی و نمایش ویژهٔ نوروز ۱۴۰۲ است که از جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ الی ۱۲ فروردین در ۲۲ مناطق شهر تهران برگزار می گردد.
وی اضافه کرد: کاروان شادی «سال نو، قصه نو» شامل مجموعه برنامه های «روایت اقوام» با حضور عروسک های غول پیکر اقوام ایرانی در ۶ منطقه تهران، «چرخ بهار» در ۱۶ منطقه تهران، «شهر قصه» با قصه گویی و آموزش مفاهیم تربیتی ویژه کودکان با حضور عروسکی انیمه های فیلم لوپتو در ۵ منطقه تهران و برنامه «زیر گنبد کبود» با اجرای نمایش عروسکی در قالب قصه، بازی و نمایش بصورت تئاتر تعاملی ویژه مراکز بهزیستی در ۴ منطقه تهران میزبان کودکان و نوجوانان خواهد بود.
وی در آخر اظهار داشت: باتوجه به فضای معنوی در بهار امسال، ترویج و اشاعه مفاهیم مذهبی و تربیتی در میان کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم، مهم ترین و بهترین مسئله ای است که باید به آن بپردازیم. بدین جهت در تلاشیم تا با این کاروان بهترین میزبانی از کودکان و نوجوانان را داشته باشیم.
کاروان شادی «سال نو، قصه نو» همزمان با شروع سال خورشیدی ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان به همت شهرداری تهران و همکاری حوزه هنری کودک و نوجوان در ۲۲ منطقه تهران برگزار می گردد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی؛ شروع مجموعه برنامه سال نو، قصه نو در تهران بسته هستند Date | 26/03/2023