محلات، میزبان بیست و یکمین نمایشگاه گل های داوودی

    Home  /  جشن  /  محلات، میزبان بیست و یکمین نمایشگاه گل های داوودی

محلات، میزبان بیست و یکمین نمایشگاه گل های داوودی Image

محلات، میزبان بیست و یکمین نمایشگاه گل های داوودی

به گزارش صد کادو، مرکزی بیست و یکمین نمایشگاه گل های داوودی، اواخر مهرماه در شهر محلات گشایش خواهد یافت.
محمدرضا شفیعی مسئول برگزاری نمایشگاه، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار نمود: این نمایشگاه از ۲۷ مهر الی ۱۵ آبان برقرار خواهد بود.
به گفته وی، در نمایشگاه سال جاری حدود ۱۰۳۰ رقم(رنگ) گل به نمایش در خواهد آمد و با عنایت به این که زمان آغاز گل دهی آنها متفاوت می باشد، هنگامی که بیشتر از سی الی چهل درصد گل ها باز شوند، نمایشگاه شروع می شود، بر این اساس، با عنایت به پیشبینی های انجام شده، ۲۷ مهر برای بازگشایی نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
شفیعی اضافه کرد: نمایشگاه سال جاری در مساحت حدود ۲۵۰۰ متر مربعی توسط پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محل این پژوهشکده در شهرستان محلات برگزار می شود و تمامی محصولاتی که در نمایشگاه عرضه می شود، حاصل کار به نژادی انجام شده توسط این پژوهشکده است.
عضو هیات علمی پژوهشکده ملی گل و گیاه محلات، اظهار نمود: در نمایشگاه سال جاری، طبق ارزیابی های صورت گرفته، حدود چهل گونه حذف شده و هفتاد الی هشتاد گونه به ارقام موجود افزوده شده که این حاصل کار پژوهشی صورت گرفته برای بهبود کیفیت نمایشگاه بوده و امکان دارد ارقام جدید بدست آمده، مانند خیلی از ارقام قبلی، در جهان بی نظیر باشند که هدف کار پژوهشکده هم همین است.
شفیعی در مورد مساحت نمایشگاه، ضمن اشاره به فضای نمایشگاه های گل در کشورهایی نظیر هلند، اسپانیا و امارات، اضافه کرد: به علت محدودیت فضا و امکانات، امکان گسترش فضا وجود ندارد، اما شرایط و توان برگزاری در ابعاد گسترده تر وجود دارد و این نکته ایست است که میتوان مورد توجه قرار داد.
مسئول برگزاری نمایشگاه بیست و یکم افزود: آمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه در سالهای قبل از انتشار کرونا به سی الی چهل هزار نفر هم رسیده بود، اما در سالهای اخیر به علت اعمال محدودیت ها، این آمار کاسته شده بود.
وی افزود: با عنایت به این که تمامی مراحل کاشت، نگهداری و مراقبت های کارشناسی توسط کارگران و کارشناسان پژوهشکده صورت می گیرد، هزینه برگزاری بسیار کاسته می شود.
وی به نمایش درآوردن توان و پتانسیل گل شهرستان محلات را از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان نمود که می تواند باعث رونق گردشگری شهرستان شود.
شهرستان محلات در جنوب شرقی استان مرکزی واقع شده و با سابقه بیشتر از ۸۰ سال فعالیت در زمینه گل و گیاهان زینتی، پیشرو در زمینه تولید، پرورش و بهبود نژاد گل است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای محلات، میزبان بیست و یکمین نمایشگاه گل های داوودی بسته هستند Date | 26/09/2022