امروز توسط كانون اندیشه جوان؛ نشست علم نافع

    Home  /  جشن  /  امروز توسط كانون اندیشه جوان؛ نشست علم نافع

امروز توسط كانون اندیشه جوان؛ نشست علم نافع Image

امروز توسط كانون اندیشه جوان؛ نشست علم نافع

صد کادو: به گزارش صد کادو، نشست علم نافع با مبحث علم نافع در مدارس و دانشگاه ها توسط کانون اندیشه جوان برگزار می گردد.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، نشست «علم نافع» با مبحث «علم نافع در مدارس و دانشگاه ها» توسط کانون اندیشه جوان برگزار می گردد.
در این نشست که به صورت زنده برگزار می شود، نگاهی کوتاه و گذرا به اندیشه رهبر معظم انقلاب در ارتباط با علم آموزی می شود و همینطور مخاطب شاهد منظومه ای از دال های مختلف خواهد بود که بعضی از آنها عبارتند از: ضرورت پیشرفت علمی، ضرورت تکریم اهل علمی، جهاد علمی، جنبش نرم افزاری، تحول در علوم انسانی و… که هر کدام از این موارد توضیحات مفصل خویش را می طلبد.
یکی از دال های مهم در اندیشه رهبر معظم انقلاب نسبت به علم و علم آموزی به «نافع بودن» علوم باز می گردد که این مورد نتایج عملی خاص خویش را به دنبال داشته است. یکی از شاخصهای علم نافع از نظر رهبر انقلاب، «آینده نگر» بودن آن است. ایشان در دیدار با رؤسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری بر این نکته تاکید کردند: «دنبال علمی باشیم که برای کشور لازم و نافع است؛ نه فقط برای حال کشور، بلکه برای ده سال بعد و بیست سال بعد کشور علم باید، هم نیاز امروز را تأمین کند، هم نیاز آینده را؛ این آینده را حدس بزنید، محاسبه کنید ببینید چه چیزی لازم داریم».
شاخص دیگری که علم مطلوب در دانشگاه و مدارس باید داشته باشد، «کاربردی» بودن آن است. رهبر معظم انقلاب معتقدند علم، مقدمه عمل است؛ علم نافع عبارت است از آن علمی که به کار کشور بیاید و مفید برای حل مشکلات کشور باشد. از همین روی پرداختن به مسئله شاخصه های علم نافع در مدارس و دانشگاه ها با رویکرد مقام معظم رهبری با عنایت به نام گذاری سالجاری به سال دانش بنیان لزوم تام دارد.
نشست «علم نافع» در روز چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه ساعت ۱۸ با حضور محمدرضا یقینی به صورت مجازی تحت عنوان «علم نافع در مدارس و دانشگاه ها» برگزار شده و علاقه مندان می توانند از راه صفحه مجازی کانون اندیشه جوان این نشست را دنبال کنند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای امروز توسط كانون اندیشه جوان؛ نشست علم نافع بسته هستند Date | 13/08/2022

categories & tags