نشست هدیه اسباب بازی در مهر، ۲؛ هنرمندان مشهور سینما از کار کودک شروع کردند اما دیگر نمی آیند

    Home  /  جشن  /  نشست هدیه اسباب بازی در مهر، ۲؛ هنرمندان مشهور سینما از کار کودک شروع کردند اما دیگر نمی آیند

نشست هدیه اسباب بازی در مهر، ۲؛ هنرمندان مشهور سینما از کار کودک شروع کردند اما دیگر نمی آیند Image

نشست هدیه اسباب بازی در مهر، ۲؛ هنرمندان مشهور سینما از کار کودک شروع کردند اما دیگر نمی آیند

صد کادو: محمد مسلمی می گوید خیلی از هنرمندان مشهور ما که امروز در سینما کار می کنند از کار کودک آغاز نموده اند اما امروز دیگر هیچ کدام شان برای کودک کار نمی کنند. این زنگ خطر بزرگی است.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، محمد مسلمی، برنامه ساز تلویزیون و بازیگر برنامه «فتیله» در حاشیه جلسه «هدیه اسباب بازی» که سه شنبه ۲۱ تیر در خبرگزاری مهر برگزار شد، درباره فقدان برنامه های کودک اثرگذار در تلویزیون توضیح داد.
او درباره غیبت بلندمدت برنامه مؤثر «فتیله» که نسل های زیادی با آن خاطره دارند، اظهار داشت: هم اکنون، شرایط تولید برای هنرمندان مهیا نیست. علتش را نمی دانم و حتما مدیران برنامه هایی دارند اما درحال حاضر کاری تولید نمی گردد و کاری را هم که ما از عید دکور آنرا زدیم و تهیه کننده برنامه، آنرا آماده کردند اما هنوز نتوانسته اند شرایط مالی را برای ادامه فراهم آورند.
او اضافه کرد: تیم جدید آمده اند و این کار درستی است اما در این فاصله که هیچ برنامه ای برای کودکان نداریم، خطای بزرگی است. باید حتما برنامه ها رصد شوند و تفکری که حاکم است کارشناسی های لازمش را انجام دهد اما ما هر روز داریم عقب میفتیم و این نسل با خطرات جدی مواجه اند. دیگر آدم های زیادی هم در برنامه ریزی تلویزیونی کودک باقی نمانده اند. بدین سبب دیگر نه کاری می بینید که بچه ها در تلویزیون دنبال کنند و دوست داشته باشند و نه از محتوای آن استفاده کنند.
او افزود: خیلی از هنرمندان مشهور ما که امروز در سینما کار می کنند از کار کودک آغاز نموده اند اما امروز دیگر هیچ کدام شان برای کودک کار نمی کنند. این نشان میدهد که دیگر بستری برای برنامه سازی آماده نیست و این زنگ خطر بسیار بزرگی است. ما باید دائم کار نماییم و در شرایطی که این همه شبکه دارند، ما نباید دست روی دست بگذاریم تا یک کار خوبی زمانی تولید شود. امیدوار هستم همه نهادهایی که وظیفه دارند برای کودک کار کنند و بودجه های بزرگی هم می گیرند، وحدتی پیدا کنند و هر کدام یک گوشه ای از کار را بگیرند و در این شرایط که فضای مجازی افسار گسیخته در روح و روان بچه ها پیش می راند و رهبری هم تاکید کرده اند، بتوانیم تولیدات اثرگذاری داشته باشیم. اما متأسفانه الان وضعیت آشفته است و تکلیف برای هیچ کسی معلوم نیست.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای نشست هدیه اسباب بازی در مهر، ۲؛ هنرمندان مشهور سینما از کار کودک شروع کردند اما دیگر نمی آیند بسته هستند Date | 20/07/2022