برگزاری اختتامیه جشنواره مد و لباس فجر

    Home  /  جشن  /  برگزاری اختتامیه جشنواره مد و لباس فجر

برگزاری اختتامیه جشنواره مد و لباس فجر Image

برگزاری اختتامیه جشنواره مد و لباس فجر

اختتامیه یازدهمین جشنواره ی مد و لباس فجر در مرکز همایش های برج میلاد اجرا شد.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، دبیر شورای فرهنگ عمومی در این مراسم که عصر ۲۴ تیر ماه برپا شد، اظهار داشت: «تعامل»، «مردمی بودن»، «بالا بردنِ سواد پوشاک»، «نخبه گرایی» و «زیرساختی بودنِ عرصه ی مد و لباس»، پنج رویکرد جشنواره بین المللی مد و لباس فجر است.
سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی در ابتدای این مراسم، رویکرد جشنواره را در پنج بخش، تعامل، مردمی بودن، بالا بردنِ سواد پوشاک، نخبه گرایی و زیرساختی بودنِ عرصه ی مد و لباس تقسیم کرد و اظهار داشت: ایران سرزمین تعامل است. این جشنواره می خواهد صدای بی صدایان باشد و از شهرستان های دورافتاده استعدادها را گرد هم جمع کند. یکی از همین استعدادهای شرکت کننده، خیّاط نابینای ایران از شهرستان پاوه است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی افزود: مردمی بودن و مردمی شدن رویکرد دوم جشنواره است؛ طاووس زرّین امشب به برگزیدگان تعلّق می گیرد؛ ده رشته ی اصلی جایزه می گیرند و نفرات اول شش رشته به استان هایی تعلّق دارد که در گذشته، کانون فرهنگ و هنرِ پوشاک بودند.
امامی رویکرد دوم جشنواره را افزایش سواد پوشاک و عفاف دانست و اشاره کرد که سالیان دراز در ایران جای داشته است. او همین طور از رونمایی تلویزیون اینترنتی «حریر»، رسانه های تخصصی لباس و حجاب، در کمتیه ی رسانه ای جشنواره آگاهی داد.
امامی از برگزاری اولین همایش علمی – پژوهشی لباس ایرانی – اسلامی و ارائه شدنِ مقالاتی با رویکرد مطالعاتیِ سبک پوشش نیز آگاهی داد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی، رویکرد چهارم جشنواره را نخبه گرایی و استعدادگرایی و رویکرد پنجم را زیرساختی بودنِ آن دانست و توضیح داد: در این رویداد، ضمن تقدیر پیشکسوت ها، بیش از ۱۲۰ استعداد هنری کشف شد. همین طور یکی از نمادهای زیرساختی بودنِ این جشنواره، افتتاح «سامانه ی شیما»ست. «سامانه ی شیما» استاندارد فرهنگی پوشاک است. با این نماد، شهروندان و خانواده ها می توانند شناسه ی کالاهایی که این نشان را دارند، با خیال آسوده، خریداری کنند.
سیدمجید امامی در آخر اظهار داشت: در این رویداد سه میلیارد تومان به آثار برگزیده به تولیدکنندگان لباس به وسیله ی وام چهاردرصدی تقدیم می شود. همین طور نمایشگاهِ مد و لباس، از دوم تا پنجم مردادماه امسال نیز از فناوری تا صادراتِ صنعت پوشاگ کشور را به نمایش می گذارد.
در این مراسم از برگزیدگان بخش زیورآلات و تزئینات در دو بخش مهارت جویی و مهارتی تقدیر گردید.
در بخش مهارت جویی، رتبه ی سوم مژده علی نژادفر (انعکاس)، در رتبه ی دوم مریم آدمیان (هفت آسمان) و رتبه ی اول و تندیس طاووس زرّین به فاطمه محمدی (فیروزه) مورد تقدیر قرار گرفتند.
برگزیدگان بخش مهارتی زیورآلات بدین ترتیب بود؛ اثر شایسته تقدیر به سوره نوروزی (مجموعه ی ژرفا)، لوح تقدیر نیز به رتبه سوم متعلق به اثر (رنگین کمان آرامش) به ابوالفضل رحیمی، و لوح تقدیر رتبه ی دوم نیز به مهرنوش سلطانی و رتبه ی اول و تندیس طاووس زرّین به مهدیه مهدی زاده (اثر سماء) تعلق گرفت.
برگزیدگان این بخش از جشنواره تماماً از استان تهران بودند.
در بخش مهارت جویی حوزه کیف و کفش، زهرا کریمی زاده از شیراز در رتبه سوم، صدیقه اشرفی از تهران در رتبه دوم و آیدا آزاد از کرمانشاه در رتبه اول تقدیر شده و در بخش مهارتی، از آذر و آزاده نجیبی از تهران، طاهره حاجیونی از بوشهر قدردانی گردید. در این بخش، رتبه سوم به شیوا نوری از تهران، رتبه دوم به مرضیه تجویدی از خراسان رضوی و رتبه ی به همراه تندیس طاووس زرین به اعظم مالی از اصفهان تعلق گرفت
غزاله اخلاقی از تهران در رتبه اول، فائزه عبدالملکی از تهران در رتبه دوم، صدیقه غفوری زاده از اصفهان در رتبه سوم و ریحانه اعرابی از بندرعباس در قسمت اثر شایسته ی تقدیر، به عنوانِ برگزیدگان بخش مهارتیِ پارچه، مورد تقدیر قرار گرفتند.
در برگزیدگان بخش مهارتیِ لباس رسمی و غیررسمی بانوان، آقایان و نوجوانان به ترتیب از اشرف السادات میرباقری در لباس آقایان، زهرا توکلی فرد و دنیز حیدری در لباس بانوان تقدیر گردید. در بخش لباس نوجوانان برگزیده ای اعلام نشد.
در برگزیدگان بخش ویژه لباس مشاغل، ملیحه صفار خوزانی رتبه اول، زینب کاویانی رتبه دوم و سیده زینب دهقانی شایسته تقدیر اعلام شدند.
در این مراسم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد و سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و تعدادی از تولیدکنندگان و طراحانِ عرصه ی پوشاک کشور حضور داشتند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای برگزاری اختتامیه جشنواره مد و لباس فجر بسته هستند Date | 18/07/2022