فاطمیان پور خبر داد؛ استقبال از دهه ولایت با ویژه برنامه های همیشه امیر

    Home  /  جشن  /  فاطمیان پور خبر داد؛ استقبال از دهه ولایت با ویژه برنامه های همیشه امیر

فاطمیان پور خبر داد؛ استقبال از دهه ولایت با ویژه برنامه های همیشه امیر Image

فاطمیان پور خبر داد؛ استقبال از دهه ولایت با ویژه برنامه های همیشه امیر

صد کادو: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با دهه ولایت ویژه برنامه های همیشه امیر را برگزار می نماید.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری ویژه برنامه های دهه ولایت این سازمان با عنوان «همیشه امیر» آگاهی داد و اظهار داشت: تبیین حقانیت ولایت حضرت علی (ع) و تقویت علاقه مردم به ایشان و بزرگداشت سنت های غدیر و ترویج جشن و شادی به مناسبت آن رویکرد های اصلی این برنامه هاست که شامل هفت عنوان برنامه فرهنگی هنری با ۱۱۵ اجرا خواهد بود.
وی اضافه کرد: جشن های «همیشه امیر» در ایام پنجشنبه ۲۳ و ۳۰ تیرماه در مناطق مختلف شهر تهران برگزار می گردد و شامل نقالی و پرده خوانی، مداحی، سرود و سخنرانی کارشناس مذهبی است. همین طور گردهمایی بزرگ سادات شهر تهران با عنوان «سبز روشن» و با حضور سادات شهر تهران و خانواده معظم شهدا و ایثارگران سادات در شب عید سعید غدیر در فرهنگ سرای بهمن انجام می شود. هم خوانی خطبه غدیر و بستن عقد اخوت از بخش های این مراسم است.
فاطمیان پور با اشاره به برگزاری همایش کودکانه «بچه های غدیر» عنوان کرد: این برنامه در روز عید سعید غدیر ویژه کودکان در بوستان آب و آتش برگزار می گردد و علاقه مندان بعد از ثبت نام قبلی با شرکت در آن، هزار تکه از نقاشی متری با موضوع غدیر را رنگ آمیزی و سرود «هر کی میاد یا علی» را هم خوانی می کنند. اهدای محصولات فرهنگی به کودکان از دیگر بخش های همایش بزرگ «بچه های غدیر» است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری جشنواره تصنیف های آئینی «وصی المصطفی (ص)» را دیگر برنامه این سازمان به مناسبت دهه ولایت برشمرد و افزود: در این جشنواره شاعران و نوحه سرایان برای تولید آثار فاخر با موضوع غدیر و ولایت حضرت علی (ع) رقابت می کنند. به رسم سالهای قبل، آئین پخت غذای نذری و توزیع در بین نیازمندان با عنوان «مائده غدیر» از سه روز پیش از عید غدیر هر شب با حضور شهروندان در میدان آئینی امام حسین (ع) راه اندازی.
وی اظهار داشت: سازمان فرهنگی هنری در برگزاری جشنواره کشوری «نقالان علوی» مشارکت دارد و در روزهای دهه ولایت با همکاری مدیریت فرهنگی هنری مترو، گروههای نقالی برگزیده جشنواره با حضور در ایستگاه های متروی تهران و همین طور میدان آئینی امام حسین (ع) به اجرای برنامه نقالی و پرده خوانی خواهند پرداخت. همین طور یک اثر نقالی به سفارش سازمان تولید و منتشر می شود.
فاطمیان پور در آخر اظهار داشت: بسته محتوای مجازی «همیشه امیر» با تولید و انتشار بیش از ۲۰ عنوان محصول مختلف توسط فرهنگ سراها در نظر گرفته شده که محصول ویدئویی روزشمار عید سعید غدیر یکی از آنهاست.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای فاطمیان پور خبر داد؛ استقبال از دهه ولایت با ویژه برنامه های همیشه امیر بسته هستند Date | 12/07/2022