وزیر فرهنگ: اخلاص، دستمایه اصلی سلام فرمانده است

    Home  /  جشن  /  وزیر فرهنگ: اخلاص، دستمایه اصلی سلام فرمانده است

وزیر فرهنگ: اخلاص، دستمایه اصلی سلام فرمانده است Image

وزیر فرهنگ: اخلاص، دستمایه اصلی سلام فرمانده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اخلاص را دستمایه اصلی تولید سرود «سلام فرمانده» دانست و اظهار داشت: همین اخلاص سبب برکت و درخشش این اثر و از طرف دیگر این روزها سبب وحدت، افتخار و مباهات ملت ایران شده است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز سه شنبه در هفتصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور که در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد با تجلیل از دست اندرکاران «سلام فرمانده»، درباره این اثر اظهار داشت: این سرود به عنوان یک اثر بزرگ و افتخار ملی، این روزها به تقویت فضای عمومی و توسل به حضرت ولیعصر (عج) منجر شده که با اجتماعات چند ده هزارنفری در سراسر کشور و چندصد هزارنفری در بعضی شهرهای بزرگ، اوج اقتدار فرهنگی نظام جمهوری اسلامی را به رخ بکشد.
رییس شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه اضافه کرد: سرود «سلام فرمانده» در تقویت اشتیاق عمومی بعد از شنیدن نام مقدس حضرت ولیعصر (ع) نقش به سزایی داشته است و در امتداد همین نقش، شاهد بازخوانی سرود به زبان ها و گویش های مختلف در کشورهای مختلف بوده ایم که همین موضوع از عظمت بزرگ این اثر نشات گرفته است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد: اخلاص، دستمایه اصلی تولید سرود «سلام فرمانده» بوده که همین اخلاص سبب برکت و درخشش این اثر شده و از طرف دیگر این روزها سبب وحدت، افتخار و مباهات ملت ایران شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند درمانی کرونا در کشورمان، اظهار داشت: امروز شاهد می باشیم ویروس کرونا همچنان جان مردم برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی را می گیرد و آمار و ارقام فوت شدگان کرونا در این کشورها رو به افزایش است؛ از طرف دیگر چند وقتی است با اقدامات اساسی فوت شدگان کرونا در کشورمان به حداقل رسیده است اما رسانه های غربی درباره این اتفاق بزرگ سکوت کرده اند و حرفی از این دستاورد بزرگ به میان نمی آورند.
وزیر فرهنگ در ادامه این جلسه به افتتاحیه بیستمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) که در آستان مقدس رضوی برگزار شد، اشاره نمود و اظهار داشت: هنرمندان اصیل فرهنگ ایرانی اسلامی افتخارشان خدمت به اهل بیت(ع) است و رونمایی از تابلوی «نماز باران» اثر حسن روح الامین و اجرای زیبای موسیقی حجت اشرف زاده در این مراسم تنها قسمتی از خدمت و ارادت هنرمندان به دوده (ع) شمرده می شود.
ارائه گزارشی از برگزاری آخرین دوره نمایشگاه کتاب تهران و بحث و بررسی درباره طرح ملی نشاط اجتماعی پساکرونا از مطالب موردبحث در هفتصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور بود.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وزیر فرهنگ: اخلاص، دستمایه اصلی سلام فرمانده است بسته هستند Date | 17/06/2022