مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبر داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد بستری مناسب برای کارآفرینی

    Home  /  جشن  /  مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبر داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد بستری مناسب برای کارآفرینی

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبر داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد بستری مناسب برای کارآفرینی Image

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبر داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد بستری مناسب برای کارآفرینی

لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند بستری مناسب برای کارهای کارآفرینی باشند.
منصور احمدی در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان تابستان ۱۴۰۱، اظهار نمود: مقوله فرهنگ اساس و مبنای اصلی توسعه جوامع شمرده می شود و پرداختن به این مهم نه فقط در دستور کار دستگاه های فرهنگی قرار دارد، بلکه نهادهای مردمی و اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان سهم عمده ای در تحقق آن برعهده دارند.
وی افزود: اوقات فراغت یک مقوله فرهنگی بسیار مهم تلقی می شود که بخش عمده ای از جامعه با آن در ارتباط هستند و با فرارسیدن فصل تابستان بحث اوقات فراغت علاوه بر دستگاهها، به دغدغه خانواده ها هم تبدیل می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اشاره کرد: همه ساله برنامه های اوقات فراغت با شروع فصل تابستان در مساجد رنگ و بوی تازه می گیرد و جوانان پرانرژی با حضور در این اماکن از برنامه های قرآنی، فرهنگی، هنری و آموزشی این مراکز که به همت مدیران مسئول کانون های مساجد برنامه ریزی می شود، بهره مند می شود.
احمدی عنوان کرد: ۴۳۳ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهری و روستایی استان فعال می باشند که هرکدام می توانند بستری مناسب برای کارهای کارآفرینی باشند.
وی با اشاره به این که بنا بر نظر مقام معظم رهبری، دو نوع نگاه به مسجد داریم، اشاره کرد: نگاه اول نگاه اسلام آمریکایی است که حوزه وظیفه مسجد را فقط پرداختن به امور معنوی مردم از قبیل نماز، دعا و… می داند و یک نگاه دیگر نگاه دکترین اسلام ناب است که وظیفه مسجد را پرداختن به تمام امور معنوی و دنیایی مردم می داند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تاکید کرد: کانون های مساجد ما باید به موازات یاددهی و آموزش مسائل دینی و مذهبی، امور فرهنگی و هنری پایه را نیز آموزش داده یا مسائل مذهبی را در قالب امور هنری به نوجوانان آموزش دهند.
گفتنی ست در آخر این مراسم از قاریان قرآن و فعالان کانون فرهنگی و هنری شهدای الشتر در رویداد ملی فهما ۱۴۰۰ تجلیل به عمل آمد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبر داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد بستری مناسب برای کارآفرینی بسته هستند Date | 31/05/2022