مجموعه اشعار کردی مخابن اثر شاعر کرمانشاهی منتشر گردید

    Home  /  جشن  /  مجموعه اشعار کردی مخابن اثر شاعر کرمانشاهی منتشر گردید

مجموعه اشعار کردی مخابن اثر شاعر کرمانشاهی منتشر گردید Image

مجموعه اشعار کردی مخابن اثر شاعر کرمانشاهی منتشر گردید

به گزارش صد کادو انتشارات سرانه مجموعه اشعار کُردی «مخابن» (دریغ، حیف، افسوس) اثر «اکبر رضایی کلهر» که شامل ۹۰ شعر نو کُردی بلند و کوتاه است را در ۱۰۴ صفحه و با قیمت ۷۵ هزار تومان منتشر و روانه بازار کرد.
به گزارش صد کادو به نقل از ایرنا، فضای اشعار موجود فرهنگی، اجتماعی و فلسفی و شعرها همزمان با حمله داعش به عراق و در آن فضا سروده شده است؛ رضایی کلهر که دانش آموخته رشته دیرینه شناسی است و مدتی هم معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بوده است، دهمین اثر خویش را با این نام منتشر نموده است.
خیلی از نویسندگان و اهالی قلم خطر از بین رفتن زبان ها و گویش های محلی کرمانشاه مانند زبان کُردی و لکی را تحت تأثیر زبان معیار به درستی درک کرده اند ازاین رو وظیفه اجتماعی خود می دانند به تولید محتوا در این بخش بپردازند، چون که در مدارس و دانشگاه های ما به این مقوله پرداخته نمی گردد و اگر همین اهالی قلم هم محتوا تولید نکنند، چه بسا بزودی شاهد نابودی این زبان های محلی باشیم.
در استان کرمانشاه گویش های مختلفی تکلم می شود و آقای اکبر رضایی کلهر همچون کسانی است که دغدغه حفظ زبان و گویش های مختلف را دارد و به این منظور مجموعه اشعار خود به زبان کُردی را در مجموعه ای به نام مخابن نوشته و از جانب سرانه چاپ و منتشر نموده است.
حروف چینی و ویراستاری این مجموعه را الله مراد جباریان، طراحی اولیه جلد را هنرکده آفرودیت، طراحی تکمیلی را فاطمه یزدانی فر، و صفحه آرایی آنرا هستی مرادی انجام داده است.
منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای مجموعه اشعار کردی مخابن اثر شاعر کرمانشاهی منتشر گردید بسته هستند Date | 31/05/2022