مدیر گالری رادین مشهد: رنجش هنرمندان هزینه های بسیاری برای جامعه دارد

    Home  /  جشن  /  مدیر گالری رادین مشهد: رنجش هنرمندان هزینه های بسیاری برای جامعه دارد

مدیر گالری رادین مشهد: رنجش هنرمندان هزینه های بسیاری برای جامعه دارد Image

مدیر گالری رادین مشهد: رنجش هنرمندان هزینه های بسیاری برای جامعه دارد

به گزارش صد کادو خراسان رضوی مدیر گالری رادین مشهد اظهار داشت: رنجیدن هنرمندان سبب دلسردی می شود و هزینه های بسیاری برای جامعه به همراه دارد.

حمید طالبی در گفتگو با ایسنا در ارتباط با وضعیت نگارخانه های مشهد اظهار نمود: بعد از تعطیلی های ناشی از شیوع کرونا انتظار می رفت که فضا و شرایط مناسب تری برای نگارخانه ها و گالری ها ایجاد شود تا بتوان نمایشگاه های خوبی برگزار کرد و حمایت ها برای فروش آثار پشت هنرمندان قرار گیرد اما متاسفانه با عنایت به شرایط اقتصادی موجود قدرت خرید مردم بسیار کاهش پیدا کرده و اغلب آنها دنبال تأمین مایحتاج ضروری زندگی هستند؛ به عبارتی همانگونه که کتاب به تدریج از سبد خرید شهروندان حذف می شود، آثار هنری هم بسیار سریع تر درحال حذف است. از سوی دیگر به علت این که در این حوزه فرهنگ سازی مناسبی هم صورت نگرفته، چنین شرایطی بوجود آمده است.

وی اضافه کرد: اگر استقبال مخاطبان را بر مبنای بازدید از آثار و نمایشگاه ها در نظر بگیریم، هم اکنون مخاطبان بسیار راحت و با استفاده از فضای مجازی می توانند به تماشای آثار بپردازند اما اگر مبحث خرید و قرار گرفتن در کنار هنرمند را مورد بررسی قرار دهیم، قاعدتا بسترهایی نیاز است که همچون آن میتوان به معرفی و فرهنگ سازی توسط رسانه ها اشاره نمود تا به شکلی اعتمادسازی شکل بگیرد.

مدیر نگارخانه رادین اظهار داشت: گاهی مواقع برخی اقشار جامعه بسیار پررنگ مورد توجه قرار می گیرند اما برخی دیگر مانند هنرمندان فراموش می شوند. هنرمندان قشر روشن و خوب جامعه هستند که باید در کنار آنها قرار گرفت اما گاهی مواقع به صورت غیرعمد این گروه مورد بی توجهی قرار می گیرند و به شکلی فراموش می شوند.

طالبی خاطرنشان کرد: مبحث اقتصاد ملی در تمام جوامع حائز اهمیت می باشد. آیا کار و فعالیت هنرمندان را نمی توان بر اقتصاد ملی تأثیرگذار دانست؟ در واقع میتوان از راه فروش این آثار حتی در کشورهای دیگر درآمد بسیاری به دست آورد و این آورده بر اقتصاد ملی هم اثرگذار می باشد.

نمایشگاه ها تنها در جهت نمایش آثار هنری برگزار نمی شود

وی ضمن اشاره به فعالیت ها و نمایشگاه های برگزار شده در نگارخانه رادین افزود: از اواخر مهر یا اوایل آبان ماه که نگارخانه رادین فعالیت خویش را آغاز کرد، حدودا در تمام هفته ها نمایشگاه برگزار شده اما چند هفته به جهت امتحانات دانشجویان و دانش آموزان و همینطور به علت شرایط مالی پیش آمده برای مردم نمایشگاهی برگزار نمی گردد چونکه به شخصه تلاش می کنم که نمایشگاه های هنرمندان نسوزد تا دلسرد نشوند و به تعبیری برگزاری نمایشگاه فروشی برای آنها به همراه داشته باشد.

مدیر گالری رادین افزود: نمایشگاه تنها در جهت نمایش آثار برگزار نمی گردد و فروش آثار هم از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. ازاین رو برگزاری نمایشگاه در زمانی مناسب باید صورت گیرد و هم اکنون هم برنامه ریزی هایی برای برگزاری نمایشگاه آتی صورت گرفته است. بازدید از نمایشگاه ها در واقع ثمره کاشتی است که گالری ها و نگارخانه ها داشته اند؛ در واقع استقبال از نمایشگاه ها متناسب با تعامل گالری با مردم و هنرمندان خواهد بود.

طالبی افزود: گالری ها و نگارخانه ها اماکن فرهنگی و هنری است که میزبان هنرمندان زیادی مانند نقاشان، هنرمندان، اهالی موسیقی و کتاب و… است. ازاین رو در نگارخانه رادین فضایی بوجود آمده که بتوان جلسات کتابخوانی، ورکشاپ هنری، نقد هنری و… برگزار شده و فضای پویاتری در گالری ایجاد شود.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای مدیر گالری رادین مشهد: رنجش هنرمندان هزینه های بسیاری برای جامعه دارد بسته هستند Date | 30/05/2022