تفاهم نامه برای ایجاد خانه خلاقیت و نوآوری برای کودکان

    Home  /  جشن  /  تفاهم نامه برای ایجاد خانه خلاقیت و نوآوری برای کودکان

تفاهم نامه برای ایجاد خانه خلاقیت و نوآوری برای کودکان Image

تفاهم نامه برای ایجاد خانه خلاقیت و نوآوری برای کودکان

صد کادو: با هدف ایجاد و راه اندازی خانه های خلاقیت و نوآوری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد فناوری نرم و توسعه خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، آیین امضای این تفاهم نامه روز هفتم خرداد ۱۴۰۱ با حضور رییس مرکز و دبیر ستاد فناوری های نرم ریاست جمهوری و مدیرعامل کانون در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون انجام شد.
مهدی علی اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این آیین اظهار داشت: امروز در پروسه برنامه های کانون روز بسیار خوبی ست چونکه اساس حوزه فعالیت کانون ارتباط مستقیم مربیان و کشف و شکوفایی خلاقیت کودکان و نوجوانان است و در قبال این شکوفایی خلاقیت، تولیدات آن از قبیل کتاب، سرگرمی، فیلم و… نیازمند توسعه و نوآوری ست.
او ضمن قدردانی از توجه و اهمیت دادن ستاد فناوری های نرم ریاست جمهوری به حوزه فعالیت کانون اضافه کرد: امیدواریم با امضای تفاهم نامه همکاری با ستاد فناوری های نرم و توسعه خلاق معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری شاهد اتفاق های خوبی در عرصه کودک و نوجوان باشیم و بتوانیم قسمتی از نگرانی های خانواده ها و نیازهای بچه ها در زمینه تعلیم و تربیت را برطرف نماییم.
مدیرعامل کانون همین طور تصریح کرد: با امضای این تفاهم نامه فرصت مناسبی برای افراد و شرکت های خلاق که در زمینه کودکان و نوجوانان فعالیت می نمایند فراهم خواهد شد تا از حمایت این دو نهاد برخوردار شوند.
او افزود: نباید با حوزه کودک و نوجوان سهل انگارانه برخورد نماییم چونکه به اعتقاد ما ریشه خیلی از مشکلات در سهل انگاری حوزه تعلیم و تربیت است، بدین سبب باید زمینه های لازم را دراین زمینه فراهم گردد تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا نماییم.

کانون چشمه جوشانی ست که باید به دریای عظیم فناوری های نرم متصل شود

پرویز کرمی رییس مرکز و دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در آیین امضای تفاهم نامه با کانون اظهار نمود: کانون فضایی ست که بهترین خدمات را در زمینه پرورش خلاقیت به کودکان و نوجوانان ارائه می دهد.
او با اشاره به نقش نظارتی کانون اضافه کرد: کانون انباشته از دانش فنی ست که می تواند در استانداردسازی و ارتقای محصولات حوزه کودک و نوجوان بعنوان ناظر کمک نماید.
مدیرعامل ستاد فناوری های نرم همین طور با اشاره به گستردگی مراکز ثابت و سیار کانون در نقاط مختلف کشور اظهار داشت: افراد خلاق و شرکت های دانش بنیان اگر به دنبال فعالیت عدالت محورانه اند این مجموعه بهترین فرصت برای آن هاست.
او در آخر ابراز کرد: برمبنای مصوبه رییس جمهور در مسافرت استانی اخیر، قرار شد در هر شهر پنج خانه خلاق راه اندازی شود و کانون می تواند به شکل گیری این مهم کمک نماید و در آینده نزدیک شاهد تجهیز و راه اندازی این خانه های خلاق باشیم.

برمبنای تفاهم نامه همکاری میان کانون و ستاد فناوری های نرم، اصلاح ساختار برنامه و بودجه بمنظور اولویت دهی و پشتیبانی از خدمات و تولیدات فرهنگی هنری، فناوری های نرم و خلاق دانش بنیان، تسهیل زمینه های لازم برای تجاری سازی محصولات وخدمات حوزه کودک و نوجوان با بهره گیری از فناوری های نرم و خلاق دانش بنیان و همکاری در اجرا و به کارگیری نظام جامع آماری استاندارد و تحول در سیاست گذاری، برنامه ریزی و تنظیم گری با هدف شناسایی موانع و مانع زدایی توسعه شرکت های دانش بنیان و خلاق حوزه کودک و نوجوان از موضوع های مطرح گردیده است.

همین طور پشتیبانی از برگزاری رویدادهای تخصصی صنایع خلاق در رابطه با حوزه کودک و نوجوان باتوجه به ظرفیت شرکت های دانش بنیان، شرکت های خلاق و خانه های خلاق و نوآوری، کمک به عرضه محصولات و خدمات حوزه کودک و نوجوان در خانه نوآور و صادرات ایران ساخت در داخل و خارج از ایران جهت صادرات محصولات و خدمات حوزه صنایع خلاق و دانش بنیان، پشتیبانی از حضور شرکت های خلاق و دانش بنیان در نمایشگاه ها و جشنواره های داخل و خارج و برگزاری غرفه تخصصی و تسهیل زمینه های نوین فناوری های دیجیتال (بلاک چین، هوش مصنوعی، خدمات ابری و… ) برای توسعه و تسهیل کسب و کارهای صنایع خلاق حوزه کودک و نوجوان از دیگر موضوع های طرح شده در تفاهم نامه همکاری میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و ستاد فناوری های نرم و توسعه خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ست.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای تفاهم نامه برای ایجاد خانه خلاقیت و نوآوری برای کودکان بسته هستند Date | 30/05/2022