چند خبر از نمایشگاه اسباب بازی

    Home  /  جشن  /  چند خبر از نمایشگاه اسباب بازی

چند خبر از نمایشگاه اسباب بازی Image

چند خبر از نمایشگاه اسباب بازی

به گزارش صد کادو برنامه اولین روز نمایشگاه هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی که از روز یکشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ شروع می شود، اعلام گردید. همینطور شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب بازی در کنار نشان ها و موسسات مطرح بین المللی حوزه بازی و اسباب بازی موفق به عضویت در انجمن بازی و اسباب بازی آسیا (ATPA) واقع در سنگاپور شد.
به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، نمایشگاه و بازار فروش اسباب بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی با حضور یوسف نوری وزیر آموزش وپرورش، مهدی علی اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تولیدکنندگان صنعت اسباب بازی ساعت ۱۸: ۳۰ امروز یکشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون افتتاح می شود. در روز نخست نمایشگاه هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی، کارگاه های مهارتی و هنری با حضور مربیان مراکز کانون از ساعت ۱۷ تا ۱ صبح برگزار می گردد.
همینطور برنامه تلویزیونی «مَل مَل» در محل کانون در سه سانس ۱۶ تا ۱۷، ۱۸ تا ۱۹ و ۲۰ تا ۲۱ اجرا و ضبط و از ساعت ۱۶ سه شنبه ۲۳ فروردین ماه در چارچوب یک برنامه یک ساعته از شبکه پویا روی آنتن خواهد رفت و پخش آن به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. اجرای برنامه در محوطه باز نمایشگاه شامل مسابقه، سرگرمی، بازی، نمایش و نقالی در ساعتهای ۱۸ تا ۱۹: ۳۰، ۱۹: ۳۰ تا ۲۲ و ۲۲: ۳۰ تا ۲۴ از دیگر بخش های نمایشگاه در روز اول خواهد بود. روز ۲۱ فروردین ماه همینطور برنامه تلویزیونی «رخداد» در محل نمایشگاه ضبط می شود تا از دوشنبه ۲۲ فروردین ماه، هر روز تا آخر این رویداد، از ساعت ۱۵: ۳۰ به مدت ۱۰ دقیقه از شبکه دو سیما روی آنتن رود.

سایت دیجی کانون علاوه بر فروش حضوری، پشتیبانی آنلاین و تلفنی هم دارد
محصولات هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علاوه بر فروش حضوری در محل نمایشگاه، از ۲۴ تا ۲۸ فروردین در فروشگاه اینترنتی محصولات کانون در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.
نمایشگاه و بازار فروش هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز ۲۱ فروردین ماه شروع می شود و علاقه مندان می توانند از ۲۴ فروردین ماه با رفتن به فروشگاه اینترنتی محصولات کانون به نشانی digikanoon.ir این اسباب بازی ها را تهیه کنند. همینطور فروش حضوری در نمایشگاه واقع در محل کانون در خیابان حجاب تهران برقرار است.
رضا برنگی مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری در اینباره توضیح داد: هر تعداد اسباب بازی که به تایید شورای نظارت بر اسباب بازی برسد و دارای استانداردهای کانون باشد، در سایت دیجی کانون بارگذاری می شود و ما از سومین روز نمایشگاه، این اسباب بازی ها را در فروشگاه اینترنتی دیجی کانون با ۱۰ درصد تخفیف به فروش می رسانیم.
او افزود: تمام تلاش خویش را می نماییم تا بسته های خریداری شده، در مدت زمان حداقل ۷۲ ساعت به دست مصرف کنندگان در هر نقطه از کشور برسد. فروش آنلاین اسباب بازی ها از راه سایت تا ۲۸ فرودین ماه ادامه دارد و در روز چندین بار موجودی اسباب بازی ها بروزرسانی می شود تا خریداران با مشکل مواجه نشوند.
مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری درباره دسته بندی اسباب بازی ها در سایت توضیح داد: در سایت فروشگاه اینترنتی محصولات کانون دسته بندی های مختلفی مشاهده می شود که در بخش بازی و سرگرمی طبقه بندی هایی همچون حسی-حرکتی، آموزشی-مهارتی، فکری، سازه و جورچین، شبیه سازی زندگی و الکتریکی و کامپیوتری وجود دارد که مخاطبان می توانند بسته به سن و علاقه مندی خود محصولات را انتخاب و خریداری کنند.
برنگی در انتها اظهار داشت: تابحال نزدیک به ۱۰۰ عنوان اسباب بازی را در سایت بارگذاری کرده ایم اما مسلماً در ایام آتی این تعداد بیشتر خواهد شد. همینطور پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته و شماره تلفن ۰۲۱۸۴۰۱۴ با داخلی شماره یک در اختیار مخاطبان قرار دارد و کارشناسان ما پاسخ گوی مشکلات مخاطبان و پیشنهادها و انتقادهای آنها هستند.
نمایشگاه و بازار فروش اسباب بازی هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی مصادف با ایام ماه رمضان از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ تا ۱ صبح در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می گردد.

شورای نظارت بر اسباب بازی به عضویت انجمن بازی و اسباب بازی آسیا درآمد
شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب بازی در کنار نشان ها و موسسات مطرح بین المللی حوزه بازی و اسباب بازی موفق به عضویت در انجمن بازی و اسباب بازی آسیا (ATPA) واقع در سنگاپور شد.
انجمن بازی و اسباب بازی آسیا (ATPA) یک انجمن مبتنی بر عضویت است که مأموریت آن ترویج حقوق کودکان برای دسترسی به اسباب بازی های ایمن و یادگیری از راه بازی ست. بخش دیگر فعالیتهای این انجمن شامل ترویج کار حمایتی، رشد ذهنی و ترویج نگاههای عادلانه در صنعت و رعایت قوانین است تا به شرکتهای مسئولیت پذیر اجازه رشد بیشتر در صنعت داده شود. این موسسه ۱۱ سال پیش ابتدا برای تأمین نیازهای تولیدی شرکتهای بزرگی مانند لگو (Lego)، هزبرو (Hasbro) و متل (Mattle) در جنوب و شرق آسیا تأسیس شد و در حال حاضر به شکل گسترده تری در استرالیا و چین هم فعالیت دارد. مدیر اجرایی انجمن بازی و اسباب بازی آسیا، متیو وزوسی در نشست های تخصصی جشنواره ملی اسباب بازی اظهار داشته بود: قانون گذاری با سازمان های دولتی آسیا، ترویج آگاهی اجتماعی بین تولیدکننده ها و مردم به صورت مستقیم، پشتیبانی از صنایع در حوزه های تجاری، برگزاری رویدادها و سمینارها، چهار حوزه فعالیت این انجمن است.
همینطور ATPA در فعالیتهای خود به اصولِ اصلی «ایمنی کودکان بعنوان یک اولویت، الزامی کردن حقوق کودکان برای بازی ایمن، ترویج یادگیری از راه بازی؛ پشتیبانی از مزایای آموزشی بازی با عنایت به حساسیت های کودکان، رهبری مسئولانه؛ صدای صنعت در ایجاد روابط همکاری با سیاستگذاران برای ارتقای تجارت، رشد صنعت و حقوق مالکیت معنوی، تجارت و تولید اخلاقی؛ کاهش یا حذف موانع تجارت و تولید عادلانه و در عین حال تشویق پایداری زیست محیطی» متعهد است.
رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب بازی هم عضویت این شورا در ATPA را یکی از مهم ترین رویدادهای سال جاری دانست و تاکید کرد همکاری با سازمان های بین المللی در حوزه بازی و اسباب بازی سبب انتقال تجربه و تعامل سازنده بین تولیدکنندگان و فعالان صنعت اسباب بازی در ایران و متخصصان و نشان های بین المللی خواهد شد.
آیدین مهدی زاده تهرانی در ادامه اظهار داشت: از این پس شورای نظارت بر اسباب بازی در کنار موسسات مطرحی همچون انجمن تولیدات اسباب بازی و کودک هند (AITBA)، انجمن اسباب بازی استرالیا، کمیته آسیایی صنایع اسباب بازی، شورای اسباب بازی هنگ کنگ، صنایع اسباب بازی اروپا (TIE) و… به ترویج مسائل مهم در صنعت اسباب بازی بیشتر از پیش خواهد پرداخت و از تجربیات بین المللی و منطقه در امر توسعه و پشتیبانی از صنعت اسباب بازی کمک خواهد گرفت. دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد و هدف آن ساماندهی صنعت اسباب بازی از راه حمایت، هدایت و نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب بازی تعیین شده است.

آموزش شش مهارت به کودکان و نوجوانان
کارگاه های مهارتی و هنری هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان شرکت کننده های این رویداد است. هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی بخش های مختلفی را برای بازدیدکننده ها در نظر گرفته است که یکی از این بخش ها، کارگاه های مهارتی و هنری ست.
کارگاه های این دوره از جشنواره شامل کارگاه بازی خلّاق، نقاشی، اوریگامی، کاردستی خلاق، سفال و خوش نویسی ست که با حضور مربیان باسابقه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می گردد و آموزش ها به سبک کلاس ها و دوره های آموزشی تک جلسه ای کانون صورت می گیرد.
بر این اساس، آموزش های مهارتی به صورت تک جلسه ای صورت می گیرد و توان شرکت کننده ها بعد از فعالیت و آموزش و اتمام هر جلسه، مورد ارزیابی قرار می گیرد. ابزار و ملزومات تمامی کارگاه ها در اختیار تمامی شرکت کننده ها قرار داده می شود و محصولاتی که بعنوان خروجی کارگاه ها توسط خودشان آماده شده است، بعنوان یادگاری از هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی به آنها داده می شود.
این کارگاه ها، از روز ۲۱ فروردین ماه و همزمان با آغاز به کار این رویداد از ساعت ۱۷ تا ۲۴ دایر خواهد بود و ظرفیت آموزش به ۱۰ نفر در هر جلسه کارگاه (در مدت زمان ۳۰ دقیقه) وجود دارد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای چند خبر از نمایشگاه اسباب بازی بسته هستند Date | 11/04/2022