تجربیات گذشته برای تربیت نسل جدید ناکارآمد است

    Home  /  جشن  /  تجربیات گذشته برای تربیت نسل جدید ناکارآمد است

تجربیات گذشته برای تربیت نسل جدید ناکارآمد است Image

تجربیات گذشته برای تربیت نسل جدید ناکارآمد است

به گزارش صد کادو رئیس هیئت مدیره مجمع فعالان دیجیتال کودک و نوجوان، با بیان اینکه نسل جدید از آغاز تولد با شهر هوشمند، حقیقت افزوده و گوشی هوشمند روبرو بوده اند، تجربیات گذشته را برای تربیت این نسل ناکارآمد دانست.
به گزارش صد کادو به نقل از خبرگزاری ایرنا، گردهمایی فعالان پیشرو کودک و نوجوان در فضای مجازی، به همت مجمع ناشران دیجیتال کودک و نوجوان و با همراهی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، متولیان بخش دولتی و تولیدکنندگان محتوا در بخش غیردولتی، با هدف بررسی وضعیت موجود، چالش های پیش رو و عرضه راهکارهای مناسب برای مانع زدایی ها، برگزار شد.
مسعود نظری منش رئیس هیئت مدیره مجمع فعالان دیجیتال کودک و نوجوان با تکیه بر این که خصوصیات و تجربیات کودکان و نوجوانان در هر دهه تاریخی روی خواسته ها و شکل گیری شخصیت شان به صورت مستقیم اثر می گذارد، اظهار داشت: کودکان نسل آلفا که ما آنها را به دهه هشتادی ها و دهه نودی ها می شناسیم از آغاز تولد با شهر هوشمند، منزل هوشمند، حقیقت افزوده و اسمارت فون ها روبرو بوده اند و تا سال ۲۰۳۰ هم تغییر و تحولات در همین نسل خواهد بود.
وی اضافه کرد: خصوصیت های متفاوت این نسل سبب شده که ما عملاً نتوانیم با تجربیاتی که در تربیت نسل های گذشته داشتیم، این نسل را تربیت نماییم، چون رفتار مصرف نسل آلفا، در حوزه دیجیتال و محتوای دیجیتال بسیار زیاد و متنوع است.
نظری منش با عرضه گزارش آماری از تعداد کودکان و نوجوانان کشور که جمعیتی بالغ بر ۲۲ میلیون نفر را شامل می شود، اضافه کرد: تعداد کودکان و نوجوانان کشور هم اکنون از مجموع جمعیت کودکان و نوجوانان خیلی از کشورهای اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس بر روی هم بیشتر است که به منظور تولید محتوای پرارزش برای آنان در فضای مجازی احتیاج به هم افزایی بخش های دولتی و غیردولتی و برنامه ریزی داریم.
وی با اشاره به اینکه ۱/۸۶ میلیارد وب سایت فقط در ۶ سال گذشته در جهان اضافه شده و ما هم در کشورمان به علت انتشار کرونا و شرایط خاص آن در مصرف محتوای دیجیتال حدوداً ۵ سال جهش رو به جلو داشتیم، اظهار داشت: با عنایت به بسترهای نشر که بنابر آمار جهانی، شاهد کوچ کاربران از کامپیوتر به موبایل هستیم باید برنامه های مناسبی در جهت تولید محتوا داشته باشیم.
نظری منش با عرضه گزارشی درباره مقدار مصرف محتوای دیجیتال برای کودکان و نوجوانان، تعداد اپلیکیشن های فعال در این حوزه، برنامه هایی که توسط شرکتهای مختلف عرضه شده، سود و زیان آنها و تعداد شرکت هایی که فقط در سال ۱۳۹۹ از بازار رقابت حذف شده اند، تصریح کرد: فرهنگ خرید محتوا در کشور نداریم و اقتصاد محتوا در ایران با مشکلات جدی مواجه می باشد.
کندی نهادهای دولتی، مشکلات فرهنگی پرشماری ایجاد می کند
مجتبی سادات نایب رئیس هیئت مدیره مجمع فعالان دیجیتال کودک و نوجوان در این جلسه، با اشاره به اینکه در جامعه ما معمولاً در رویارویی با هر پدیده ای نو، ابتدا صبر می نماییم و بعد از شکل گیری بحران به دنبال چاره آن می رویم از فرآیندهای موجود اداری وزارت خانه ها و بخش های دولتی انتقاد نمود. این کندی در فعالیت ها سبب شده تا ما به صورت کلی از حضور جدی در فضای مجازی دور باشیم و عملاً فعالیت در فضای مجازی را به دیگران ببازیم.
وی نبود فعال جدید در حوزه کودک و نوجوان و فعالیتهای جزیره ای و پراکنده در این عرصه به علت کندی نهادهای دولتی را سبب بروز مشکلات پرشماری در فرهنگ جامعه عنوان نمود.
گردهمایی فعالان پیشرو نشر دیجیتال کودک و نوجوان با هدف بررسی مشکلات و رفع موانع تولید حوزه نشر دیجیتال با حضور نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فعالان حوزه نشر دیجیتال کودک و نوجوان از سراسر کشور در محل هتل لاله تهران برگزار شد.
منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای تجربیات گذشته برای تربیت نسل جدید ناکارآمد است بسته هستند Date | 08/01/2022