بیاتی: تفرش به قطب تعزیه کشور تبدیل گردد

    Home  /  جشن  /  بیاتی: تفرش به قطب تعزیه کشور تبدیل گردد

بیاتی: تفرش به قطب تعزیه کشور تبدیل گردد Image

بیاتی: تفرش به قطب تعزیه کشور تبدیل گردد

به گزارش صد کادو مرکزی نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باتوجه به وجود دانشگاه های دولتی و ظرفیت های خوب شهرستان تفرش نیاز است که این شهرستان به قطب تعزیه تبدیل گردد.
ولی الله بیاتی پنجشنبه ۱۶ دی در آیین اختتامیه سوگواره یاس نبوی در تفرش اظهار نمود: این تکیه که در آن حضور داریم مکان مقدسی است و افراد زیادی در این تکیه تعزیه می خوانند و امروز جمع شده ایم تا یاد و خاطره شهدای کربلا را پاس بداریم.
وی ادامه داد: در مجلس به وزیر فرهنگ و ارشاد گفتم که تعزیه در این شهرستان قدمت طولانی دارد و تکایایی در این منطقه در روزهای محرم عزاداری می کنند و به گونه ای عزاداری می کنند که همچنان مورد استقبال مردم است.
نماینده مردم تفرش، فراهان و اشتیان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: جمعیت زیادی از جوانان تفرشی علاقه زیادی به تعزیه و تعزیه خوانی دارند و حیف است این فرهنگ اصیل موثر به فراموشی سپرده شود.
بیاتی بیان کرد: این آمادگی در تفرش وجود دارد که فرهنگ تعزیه را توسعه دهد، بیش از ۲۵ تکیه در این شهرستان وجود دارد که می توانند با بهره گیری از علوم روز، تعزیه خوانی و شبیه خوانی را توسعه دهند.
وی افزود: باتوجه به وجود دانشگاه های دولتی و ظرفیت های خوب این شهرستان نیاز است که این شهرستان به قطب تعزیه تبدیل گردد.
بیاتی اشاره کرد: امیدواریم برای حفظ ارزش های کربلا که امروز بیش از هرروز دیکر به آن نیاز داریم، با نیت خالصانه و خدایی اراده کرده و تعزیه را در سطح کشور گسترش دهیم.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای بیاتی: تفرش به قطب تعزیه کشور تبدیل گردد بسته هستند Date | 08/01/2022

categories & tags